• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Accumachines voor poetsen/polijsten/waxen

BusdriverTheo

Detailing addict
5 apr 2016
265
55
67
Hallo allen,

Ik vraag me af of er inmiddels goede accumachines op de markt zijn om mee te poetsen/polijsten/waxen.

De techniek heeft de laatste jaren op accu gebied niet stil gestaan, accu's zijn steeds kleiner en sterker geworden en misschien goed toepasbaar op poetsgebied.

Zou het al mogelijk zijn om een hele auto te poetsen of in de was te zetten met een accumachine, desnoods met 2 accu's.

Ik heb de zoekfunctie van dit forum al gebruikt en kom wel iets tegen over accumachines maar dat is al van jaren geleden.

Hebben jullie daar suggesties en ideeën over?

Ik ben geen expert, maar ik denk dat de sterkere machines te zwaar worden als daar ook nog een accu aan komt te hangen. Die Rupes Nano is natuurlijk geweldig, maar daar ga je geen hele auto mee doen. Als je er bij een normale machine ook nog een accu aan komt, dan wordt dat best wel een zware combinatie.

De accu's van tegenwoordig zijn echt niet meer zwaar. Tenminste, ik praat dan over accu's van een schroefmachine.

@Jansen Heb op het werk een flex op accu in gebruik. Ik denk dat die nog geen 1.5 kilo weegt.

Ik verbaasde mij ook, want een tijd terug was het zo dat de accu zowat zwaarder was als de machine. Tegenwoordig is het andersom.

Maar klopt, een accumachine zal altijd zwaarder zijn dan eentje met bekabeling.

Oh, dat valt wel mee inderdaad. Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat een DAP900 weegt. Ik denk zelfs meer dan dat.

Er zijn wel goede te koop maar zijn aan de prijs.
Enkele voorbeelden:

Milwaukee accu Poetsmachine, A-C delco, kunzer

Zijn wel allemaal klein en bedoeld voor hoekjes en gaatjes. Lijkt me niet geschikt voor een hele auto.

Wellicht zijn er merken die een grotere leveren...

ik bedoelde inderdaad die Milwaukee en A-C Delco modellen, die zijn dus niet geschikt om een hele auto mee te doen?
Enne.........die Rupes is wel erg gaaf maar ook errugggg duur! voor mij als hobbyist een beetje te veel van het goede.

En vergeet niet dat een (accu) boormachine in feite een rotary is als je er mee aan de slag gaat. Moet je alsnog nabewerken met een d/a.

Een accuboormachine is handig voor de kleine plekjes en velgen....

Mocht het al bestaan (DAP) , koop je er best gelijk 10 batterijen bij .....toch net iets erover zou ik denken , tenzij je gratis kan opladen.

met die nieuwe lithium accus gaat laden zo snel en gaan zo lang mee
je krijgt die accu niet sneller leeg als dat die laat
iig dat is wel bij Makita en Hitachi met die nieuwe serie accu's
is afwachten tot Festool met een accu d/a komt want die zijn ook flink aan het vernieuwen kwa producten
vandaag kwam Festool weer langs op het werk voor een nieuw kabel haspel
is dan geen haspel maar eigenlijk gewoon een gereedschapskoffer van hun zoals we ze kennen maar dan met stekkerdozen erop en verlengkabel maar genoeg vervuilt over dat
denk dat het niet lang duurt voordat er goede accu polishers op de markt komen
zal morgen eens bij Festool kijken of ze niet toevallig al zoiets hebben

De SYS HUB bedoel je @DonButtie

zoom_sys_syspowerhub_200231_p_01a.webp

Ik heb van de week de vertegenwoordiger gesproken. Weinig kans aangezien een schuurmachine een hoogtoerige machine is die veel vermogen vraagt.

Neem de accu cirkelzaag met 2x 18volt accu's. Na 30 meter 40mm hout zagen zijn de accu's leeg....

Makita heeft als een van de weinige merken een accu excenterschuurmachine, maar of het rendabel is daarmee je hele auto te doen, vraag ik me ten zeerste af.
Voor dat geld koop je een leuk DAP starterspakket, hou je nog knaken over om er een haspel van 25 meter of meer van te kopen ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds kort een accu grasmaaier staan, simpelste uitvoering omdat we maar 25m2 gras hebben.
Ding is 36v op 1,3ah. Die trek je met een half uurtje ook maar zo leeg hoor! Afhankelijk natuurlijk van hoe hoog en of nat het gras is. En uiteraard hoeveel oppervlakte je hebt. Maar voor hier thuis is dat echt voldoende.