• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Reageer op onderwerp

Beste allen,

Vanwege mijn gebrek aan tijd heb ik besloten om voor de winterprep onze Volvo V60 in delen te polijsten vanaf nu; elke wasbeurt 2 of 3 panelen meenemen en het liefst in 1-stap even te polijsten. Ik heb geprobeerd om alleen de Menzerna SFF 3500 te gebruiken (icm Monello Wit) maar dit bleek niet voldoende omdat de lak toch wat harder is dan verwacht. Opschalen naar SFF 3500 (icm Monello Oranje) doet het hem ook niet. Daarna geprobeerd met Menzerna 2400 (icm Monello Oranje), maar dan ben ik weer niet helemaal tevreden met de finish. Dan zou ik alsnog weer moeten afschalen met Menzerna 3500.

Ik heb nog geen andere polijstmiddelen in huis, dus ik zoek een polish die ik in dit geval als 1-staps kan gebruiken om lichte swirls te verwijderen van een relatief harde lak, en tegelijk een mooie finish overhoudt. Zou Scholl S30+ hier passen of denk ik dan te licht? Scholl S17+ lijkt mij wat te grof, ondanks de goede finish? Alvast bedankt!

Lawrence