• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies en hulp gezocht bij schoonmaken lederen interieur

Bas21

Detailing trainee
21 apr 2017
15
45
Hallo allemaal,

Voor het eerst heb ik een lederen interieur, en vroeg me af welke middelen ik het best kan gebruiken voor het onderhoud hiervan?
IMG_0076.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Emi en Blade
Hoevaak reinigen per jaar adviseren jullie? En waarmee kan ik het beste reinigen een borstel of een doek?
 

Ook mijn advies zou de Leathertech Kit zijn. Bevat een zachte paardenhaarbostel om de Foaming Cleaner in te borstelen en doeken om beide producten af te nemen. (Zie ook mijn review in de webshop)

Tip van Flip; Voor je de NIEUWE borstel gebruikt, haal hem met de haren even over een stukje schuurpapier of iets anders grofs. Hierdoor haal je de losse, of enigszins losse, haren weg en plaatst je niet zoals vele een negatieve review omdat er zoveel haren uit komen tijdens gebruik. :p

Mate van reinigen én voeden; Tja, leer dat leeft, zeg ik altijd maar. Reinigen doe je wanneer de boel overduidelijk vies is geworden en/of wanneer je merkt dat het leer enorm glanst en ruw aanvoelt. Reinigen en opnieuw lekker voeden zal het leer wel kunnen waarderen, maar je moet zelf effe koekeloeren wanneer het hier om vraagt. :D
 
Hoevaak reinigen per jaar adviseren jullie? En waarmee kan ik het beste reinigen een borstel of een doek?
Ik gebruik de borstel om het evt aanwezige vuil wat uit de naden te werken waar ik de stofzuiger bij hou.
De cleaner werkt ik licht in met de borstel en dan neem ik het leer af met een mf doek.
Ik heb (net als jij denk ik) lederen panelen in de deuren waarbij ik voordat ik de creme aanbreng de boxen afplak bij de randen.
Pak kleine beetjes creme tegelijk beter 1 dun laagje per keer dan dik invetten.
In de zomer behandel ik het leer net iets vaker dan in de winter .ik denk 1 keer per 2/3 maanden gemiddeld
 
Bedankt voor de tips guys! Zojuist mothers wax leathertech kit besteld. Volgende week maar eens beginnen:p