• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies: Foamlans

Cyrille

Detailing trainee
18 jun 2013
5
47
52
Driebergen
Hallo Allemaal,

Ik ben nieuw hier op dit forum en wilde mijn eerste vraag in de groep gooien. Ik heb zojuist een foamlans besteld. Nu vraag ik mij af of ik de foam soap puur moet gebruiken of moet deze verdunt worden?
Zo ja, met welke verhouding?

Ik heb nu "Poorboys World - Super Slick & Wax" liggen en men zegt dat deze ook met een foam lans te gebruiken is... een echte "snow foam" is in bestelling.

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Ik heb de Monello - Lancia foam kit voor de Karcher besteld.
foamKit.jpg
 
Op de Lancia-fles staan al verhoudingen geplakt. Dus dan hoef je niet op de gok te werken.

Ik ken de Slick & Wax zelf niet, maar volgens de reviews schuim hij slecht als je hem gewoon als sopje gebruikt.
Uiteraard zit er ook wax in en dat wil je niet altijd bij elke wasbeurt.

Ik kan je de Monello - Artico Magico aanraden. Deze heb ik samen met de lans gekocht en werkt uitstekend.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Cyrille
Je hoeft de verhoudingen van de fles niet aan te houden, zoek voor jezelf uit wat het beste werkt.
Vaak doet minder product net zo goed het werk. ;)
 
  • Leuk
Reactions: Cyrille
Op de Lancia-fles staan al verhoudingen geplakt. Dus dan hoef je niet op de gok te werken.

Ik ken de Slick & Wax zelf niet, maar volgens de reviews schuim hij slecht als je hem gewoon als sopje gebruikt.
Uiteraard zit er ook wax in en dat wil je niet altijd bij elke wasbeurt.

Ik kan je de Monello - Artico Magico aanraden. Deze heb ik samen met de lans gekocht en werkt uitstekend.


Greetz
Klopt! Het is dat ik dat spul heb liggen nu dus ga ik dat maar als eerst proberen. Ik ga dat Artico Magico foam ook eens aanschaffen.

Bedankt voor de info!
 
Is jullie voorkeur voor Autobrite - Heavy Duty of voor Monello Lancia ?
Die AB is hier blijkbaar niet meer te krijgen en kost op ander webshops duurder.
 
Foamen met Slick&Wax is wel te doen hoor.

Alleen zonde als je naderhand nog wilt gaan kleien en polijsten omdat jein eerste instantie een bescherming aanbrengt.

 
Ze doen allebei hun ding.
Ik heb toen voor de Autobrite gekozen omdat hij erg robuust schijnt te zijn.
Met de monello heb ik geen ervaring.

Als ik nog een zou moeten kopen zou het weer de autobrite worden, ik ben er tevreden mee.

De meeste mensen hier hebben de monello en die werkt net zo goed perfect.
 
  • Leuk
Reactions: geevh