• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd BMW Z3

Z3clean

Detailing trainee
11 mrt 2015
6
47
Dag mededetailers

Graag had ik jullie advies ontvangen voor volgende punten om mijn BMW Z3 aan te pakken:


- Ik heb een stuur zoals op de foto in bijlage. Hoe kan ik dit stuur het beste reinigen? Ik merk dat in de zomer het gedeelte van de airbag lijkt te "zweten". Als het niet warm is, ziet de airbag er uit zoals op de foto.
Welke producten en toebehoren gebruik ik het best om het stuur te reinigen?

- Ik zoek een goede all purpose cleaner om de delen van het dashboard en deurpanelen op te frissen. In combinatie met welke microfiber doek nemen jullie dit af? Kan ik dit ook gebruiken om dit op de plastic onderdelen
van de motorruimte aan te brengen nadat dit met water gereinigd werd?

- Heeft er iemand ervaring met het reinigen en waterafstotend maken van het softtop dak? Gebruiken jullie een bepaalde shampoo of ander product tijdens de
wekelijkse wasbeurt? Tot nu toe probeer ik meestal om het wassen van de softtop te vermijden.

- Ik wil mijn lederen zetels grondig reinigen, hiervoor heb ik nog een reiniger van Meguiars staan. Via eBay heb ik onlangs een leder herstelkit gekocht om een gaatje in de zijwang te herstellen
(aangezien dit niet via deze site verkrijgbaar is) maar een stappenplan zit er niet echt in. Heeft hier iemand ervaring mee? Eerst de lederen zetels reinigen en dan herstellen?

- De koplampen kunnen wel een polijstbeurt gebruiken. Kan ik hier Scratch X van Meguiars voor gebruiken met een pad?



Alvast bedankt voor jullie advies. :)

bmwstuur.JPG
 
Persoonlijk gebruik ik zo min mogelijk APC op kunststof omdat sommige kunststoffen daarvan dof en vaal worden / glans verliezen.
Zowel kunststof als leer kan je prima schoonmaken en dressen tegelijk met Poorboys Natural Look
Voor het kunststof op een microfiber doek en voor het leer liefst badstof (oude washand of handdoek)

Voor de motorruimte is NaturalLook niet handig, Poorboys TrimRestorer kan wat beter tegen vocht

De softtop goed schoonzuigen en eventueel met een sopje doen (geen bruine / groene zeep)
Het vocht van het sop afspoelen en nazuigen met een natzuiger (stofzuiger die tegen water kan) of extractor
Er zijn diverse beschermingen voor softtops, coaten is ideaal, maar dan moet je stofvrij en droog kunnen werken
 
  • Leuk
Reactions: Marcel1973
Ik kan niet goed zien of het leer is of kunststof. Voor kunststof gebruik ik meestal Nanolex Interior cleaner, voor leer een speciale leerreiniger. Ik gebruik die van meguiars. Is ook prima voor de stoelen. Je ziet hier ook vaak Gliptone voorbij komen.

De koplampen kan je prima van grof naar fijn polijsten en dan weer afdichten met een sealant. Staan veel filmpjes over op youtube. Met een aparte set hiervoor heb ik geen ervaring.

Succes!