• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Gevraagd: Gepolijste velgen wel of niet behandelen met non ferro?

VWGeak70

Detailing addict
23 sep 2016
52
53
Hallo,

Via deze weg even een vraagje:

Onlangs heb ik Schmits TH line velgen gekocht.
Nu zijn de velgen aan de buitenkant best schoon en kunnen een belgom behandeling incl. coating gebruiken.
Alleen zijn de velgen aan de binnenzijde behoorlijk vies. Natuurlijk ziet niemand dit, maar ik heb liever dat ik deze in zijn geheel behandel!

Kan iemand mij helpen waarmee ik deze set (zowel van binnen als buiten) het beste kan behandelen?
Ik heb nog een nieuw flesje met non-ferro liggen en weet dat dit altijd buitengewoon werkt.
Maar kan dit ook worden gebruikt bij gepolijste velgen?


Alvast dank!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Bedankt voor de snelle response!

Ik zal ze morgen direct met non ferro behandelen. Zijn er nog zaken wat ik in acht zou moeten nemen voordat ik overga tot een behandeling met belgom?

Of kan dit direct nadat de velgen zijn afgedroogd?
 
Het gaat hierbij om deze velgen (foto van het internet)
 

Bijlagen

  • 5.jpg
    5.jpg
    72,4 KB · Weergaven: 310
Ik denk dat zo'n soort middeltje wel nodig is, ja. Misschien zo'n lappenwiel of cone/ball voor op de boor erbij?

Ik heb ooit eens, vroegah, een uitlaatbocht met schuurpapier richting glans geschuurd en daarna met zo'n lappenwiel afgemaakt. De bocht leek wel verchroomd, haha! :p

Maar, misschien zou je ook met polijstmiddelen dit kunnen aanpakken.

Greetz,
 
  • Leuk
Reactions: VWGeak70
HO! WACHT!

Dat hangt er helemaal vanaf of ze gespoten zijn of onbehandeld blank metaal!

Blank metaal: ga inderdaad voor de metal Polish. Ik kan je van harte die van Great Lion aanraden!

Gespoten: behandel ze als lak. Gewoon monello met een foampad en dan netjes bijhouden. Een metal Polish zal enkel schade aanrichten..

Waarom niet even navragen bij de fabrikant? Zonde als je schade hebt!
 
  • Leuk
Reactions: VWGeak70 en Chrisje
@Quantoxx

Ik heb het eveb uitgeprobeerd met een kleine hoeveelheid Belgom en heb gemerkt dat tijdens het inwrijven van het middel de velgen initieel een zwarte waas krijgen. Daarna met het uitpoetsen krijg je een mooie glans. Dus kan worden geconcludeerd dat de velgen GEEN blanke lak hebben.

Mijn stappenplan zal zijn (correct me if I'm wrong):

- velgen schoonmaken met meguiars velgen spray
- behandelen met non ferro
- goed afdrogen
- handmatig poetsen met Belgom alu (hart en rand)
- in de wax zetten/coating.


Nu heb ik gezien dat ik niet voldoende Belgom heb liggen voor de velgen en heb vernomen dat cc vandaag gesloten is, Zal ik even op zoek gaan naar Belgom. Is er iemand in de buurt van Rotterdam die toevallig iets heeft liggen?

Wie heeft een goede tip voor het waxen of coaten van de velgen? Welk middel zal worden aangeraden? Ik ga de velgen niet behandelen met blanke lak (werkt toch niet goed) maar zal in plaats daarvan deze periodiek goed behandelen.

Alle tips zijn nog welkom!
 
Trouwens, welk product van Belgom heb jij? Vandaag word er een bestelling bij CC bezorgd en daar heb ik de Belgom - Alu in zitten. Ik kon van Belgom maar 2 producten vinden in de shop... volgens mij heb ik het verkeerde besteld.

Ik wilde bij 2 motorfietsen de uitlaatdempers, uitlaatpijpen, remhendels en dergelijke schoonmaken en misschien oppoetsen ofso. Krijg sterk het idee dat ik het verkeerde goedje heb besteld.
 
Ah ok. :D

Monello - NonFerro is een ijzerverwijderaar met als bonus een goede reinigende functie. Veel mensen gebruiken dit spul als hun vaste velgenreiniger.

Wanneer dit product in aanraking komt met roestende ijzerdeeltjes, zoals remstof, dan verkleurt het paars. Deze kleur onstaat door de reactie van roest dat word opgelost door het product.


Greetz
 
Trouwens, welk product van Belgom heb jij? Vandaag word er een bestelling bij CC bezorgd en daar heb ik de Belgom - Alu in zitten. Ik kon van Belgom maar 2 producten vinden in de shop... volgens mij heb ik het verkeerde besteld.

Ik wilde bij 2 motorfietsen de uitlaatdempers, uitlaatpijpen, remhendels en dergelijke schoonmaken en misschien oppoetsen ofso. Krijg sterk het idee dat ik het verkeerde goedje heb besteld.


Ik denk idd dat jij de polish nodig zal hebben voor de motorfiets. Maar met alu kom je er ook wel ben ik van mening. Ik heb even een fotootje gemaakt.
 

Bijlagen

  • 1474718910625568024299.jpg
    1474718910625568024299.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 104