• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd onderhoud na aanbrengen Gyeon Q² coating

Goldberg

Detailing trainee
30 nov 2011
6
47
Na het lezen van diverse topics ben ik begonnen om een stappenplan machinaal te maken voor het exterieur van de auto, dit ter voorbereiding van de aanschaf van een DAP900 v3. Hierbij ben ik tegen een aantal vraagstukken aan gelopen waarvan ik nog geen antwoord op gevonden heb. Door het topic Velgen 'reviseren'
Is mijn interesse gewekt in een coating. Na wat zoekwerk kwam ik twee topic tegen van Zluytr: VW T-Roc Sport+ 1.5 TSI DSG en
(My) Golf Mk7 GTI en heb ik het besluit genomen dat een coating voor mij beter gaat werken dan een glaze, sealant en wax. Dit meer vanuit tijdgebrek.

Van wat ik begrijp is het gebruik van PH neutrale middelen geen probleem op een coating, ik gebruik handmatig de volgende middelen:
Poorboys World Bug Squash (indien nodig)
Monello Artico Magico Snow Foam
Monello Non-Ferro
Gyeon Q²M Tar (velgen en onderste delen indien nodig)
Poorboys World Super Slick & Suds Concentrated Wash of Poorboys World Super Slick & Wax (oktober t/m maart)
Poorboys World Spray and Wipe 1:1 (voor de ruiten en quick detail)
Poorboys World Bird Sh#t Remover

De coatings die ik wil gaan gebruiken na het polijsten:
Gyeon Q² Rim op de velgen
Nanolex Ultra Glass Sealant op de ruiten
Gyeon Q² Pure of Gyeon Q² Mohs op de carrosserie, daarna de Gyeon Q² CanCoat - Non Aeroseol
Gyeon Q² Trim op de onbeschermde kunststof delen

De vragen:
 
Hey Goldberg :D

Coating hebben veelal een betere pH-tolerantie dan andere beschermingen. pH-neutrale producten zijn dus al vriendelijker voor vormen van bescherming en een coating kan zelfs iets meer hebben.

Ik meen van enkele detailer hier op het forum te hebben begrepen dat zij een voorkeur hebben voor de Pure. Dit vanwege de hydrofobische eigenschappen en iets meer gemak bij het verwerken. (Curetijden, etc) De MOHS biedt met name hardheid en dikte wat bij zachtere lakken weer een voorkeur heeft.

* Spray & Wipe is een detailerspray zonder toegevoegde poespas. Je kan deze dus prima gebruiken als detailer en met name als drooghulp. (Drogen van auto's die in een bescherming staan met hele goede sheeting betekent dat je de auto bijna helemaal ''droog kan trekken met water''. (Open tuinslang-straal)

* Een coating zal zelf vele malen betere hydrofobische eigenschappen vertonen dan een wax o.i.d. Wanneer je de coating dus gaat ''bedekken'' met een product dat mindere eigenschappen heeft, doe je ze dus teniet. Dit is eigenlijk best wel zonde. ;)
Persoonlijk zou ik in de weken na het aanbrengen Gyeon - Cure gebruiken. Dit is een detailerspray met toevoegingen die overigens ook bij een coating-set wordt geleverd om waterspots te voorkomen in de week/weken na het aanbrengen. Vervolgens zou ik de auto gewoon wassen met een pure shampoo en dan de Cure blijven gebruiken of, (aangezien je een HD + foamlans hebt?), de Gyeon - Bathe+ foamen om alles een extra beschermlaagje te geven welke aansluit bij je coatings.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en PA27506
Ik heb zelf ook een coating gehad op mijn TT en ik heb ook een coating op mijn Lexus LS. Als onderhoud was ik de auto elke 1 tot 2 weken met een 'normale' autoshampoo (zonder wax o.i.d.). Als je merkt dat de coating minder begint te worden, dan zou je een keer een product als gyeon cure, bathe+, wetcoat, kenotek showroom shine, e.d. kunnen gebruiken.

Ik zou dit echter niet elke wasbeurt doen. Dit is naar mijn mening niet nodig, het voordeel van een coating is namelijk dat je met reguliere wasbeurten een zeer goede bescherming behoudt.