• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor een pas gespoten oldie

DB9

Detailing rookie
23 aug 2010
448
0
Beste mede detailers,
volgende week wil ik het speeltje van mijn schoonvader in de wax zetten, een zilver grijze jaguar xk. Het koetswerk is in april gespoten en staat sindsdien in de garage om verder afgebouwd te worden, maar glimt nog als een tiet.
Er zit dus totaal geen bescherming op de lak en wil deze dus gaan behandelen. Clayen en polijsten lijkt me niet nodig, dus het pva is wassen sealen en daarna waxen.
Mijn vraag is dus welke wax en/of sealants ik moet gaan gebruiken.
Heb zelf nog geen sealant en de waxen die ik op dit moment heb zijn: PB Natty paste blue, Meg Tech NXT 2.0 en nog een klein beetje DJ Supernatural. De DJ is niet genoeg meer om de hele auto mee te behandelen, maar ben sowieso van plan om deze opnieuw te bestellen, omdat ik dit een geweldige wax vind.

Alvast bedankt.

wassen,
sealen met DGPS oid.
waxxen met de SN

en dan moet het helemaal goed zitten met de bescherming
als je een andere sealant hebt moet dat ook werken hoor.
maar de DGPS staat oa bekend om zijn duurzaamheid.

Neem aan dat de auto altijd binnen overnacht? Dat is de Supernatural meer dan zat, je vind het een geweldige wax.
Ik zou er lekker bij blijven.

Als je toch van plant bent om de SN weer aan te schaffen dan zou ik hem alleen daarmee doen.
Niks mis met Natty of Meg, maar de SN is toch een trapje hoger en meer dan afdoende om goede bescherming te bieden.
Als ie toch binnen staat zou ik zekerheidshalve de volgende dag er een 2e laagje op zetten, weet je zeker dat alles meegepakt is en heeft een meer dan dik genoeg jasje aan

we willen trouwens wel een foto'tje hebben hoor =-o :ja
zijn we dol op :love :lol

maar een vers gespoten oldie verschilt verder niet met elke andere auto. dus de overige tips op het forum zijn ook van toepassing.
mocht je nog andere vragen hebben.

Nou, vooruit dan ;)
Helaas met de telefoon gemaakt, maar zelfs op deze foto's glimt ie nog. Weet niet eens of de auto met metalic lak of een uni lak is gespoten..
DSC00078.webp

DSC00075.webp

Damn, wat een waanzinnig mooie auto's maakten ze destijds. Vind de huidige generatie toch echt in het niets vallen als ik dit zo zie :love

Nog even over de SN. Handmatig of met de dap 900 opbrengen? Schoonouders wonen niet echt in de buurt, dus wil de 2de laag nog dezelfde dag opbrengen. Hoelang zou ik moeten wachten alvorens de 2de laag erop te brengen, of is het beter om gewoon 1 laag op te brengen en de volgende keer dat we op bezoek zijn de 2de laag aanbrengen?

Wederom bedankt voor de antwoorden :-)^

Bofkont in het kwadraat :cool

Lekker met de hand doen, dit soort dames zijn dat waard.
Tweede laag de volgende keer, hij staat toch binnen. Wel even opletten met stof, dat moet er dan af.

Wijs de goede man even op dat andere forum

Hans

als ik m'n schoonvader af en toe hoor praten, is zij een hij in dit geval ;)
Zal em in iedergeval de link van het andere forum toesturen.

Als hij hoest, rookt, zuipt en bij tijd en wijle nadruppelt is het een man.
Als ze zoemt, zacht kreunt en warm aanvoelt is het een dame :love
En die van mij heeft welvingen die niet bij een vent horen ;)

Hans