• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd voor nieuwe hogedrukreiniger

PoetsenPoetsen

Detailing addict
16 mrt 2009
947
62
Aangezien mijn Karcher hogeedrukreiniger stuk is zoek ik een nieuwe. Karcher heeft mee flink laten zitten met de garantie dus ga ik voor een ander merk.

De volgende apparaten zijn momenteel in de aanbieding

Ibood (tot vannacht geldig) €89,95:
5085_Hr_hi_1302876999.jpg

•Merk: Nilfisk
•Type: C 115.3-6 PCAD X-TRA
•Maximale waterdruk: 115 Bar
•440/310 liter water per uur
•1400 Watt/6,1A
•Universele motor
•Aluminium pomp
•Automatische Start/Stop
•Click&Clean concept
•Tornado-Vario sproeier
•Powerspeed sproeier
•Schuim sproeier
•5 meter hogedrukslang
•Mobiele uitvoering
•Compact patiocleaner
•Roterende wasborstel
•Rioolslang 8 meter
•Levertijd: 7-10 werkdagen
•Afmetingen: 240×240x660 mm
•Gewicht: 8,7 kg
•Garantie: 5 jaar

Bij Karwei hebben ze onderstaande in de aanbieding
hd.jpg


De C110.3-5 bij de Karwei momenteel 90 euro
IMAG0691.jpg


De karcher valt sowieso af, omdat ik een foamlans heb zal ik een andere koppeling voor de lans halen of mijn lans verkopen en eentje voor de Nilfisk halen.
Welke kunnen jullie mij aanraden? Naast de auto's doe ik er ook nog wel dingen mee om het huis. Nu vooral omdat we aan het verbouwen zijn is dat handig. Een langere slang vind ik een voordeel zoals je kan zien bij de C125, maar de prijs is direct wel een stuk hoger en ben je wel die 125 bar nodig?
 
Als ex-karwei medewerker, roep ik de C105.5.

Waarom? Deze is gewoon meer dan zat voor het normale huis/tuin/keuken/auto gebruik.

Gisteren nog bezig geweest met de C110.3 (model van nu een jaar of 5 a 6 oud) Destijds ook een 70 euro, werkt nog hartstikke prima.
Heel het terras om het huis, incl de oprit, en de tuin voor huis zijn weer hartstikke schoon.

Ook het verschil, tussen 105/110 bar is wel te verwaarlozen vind ik. Echter heb je dan geen wieltjes er op..

Jammer dat de terrasreiniger er niet bij zit, dan kom je al in de 125bar versie. Dat is echt heel veel voor het standaard thuis gebeuren vind ik.
Bij deze heb je ook 3 meter slang meer, maar €149,- is weer zoveel geld.

Of als je er lekker tussen in wilt zitten, dan de Ibood variant kopen!

Deze is iets duurder, iets meer Bar, 115bar. Maar kwa accessoires ben je wel helemaal compleet!
 
Bedankt voor je antwoord Jeroen! Op Ibood staat 5 meter slang, maar dit moet 6 meter zijn. In elk geval 2 meter langer dan mijn Karcher. Ideaal lijkt me dat! Een 8 meter slang kost 23,50, 9 meter 24 euro. Maar dat kan ik later nog doen. Nu twijfel ik of ik de extras die bij de Karcher zaten los zal verkopen op Marktplaats. Dat levert nog meeer besparing op. Voor mijn foamlans moet ik een verloopje halen naar Nilfisk toe. Of kan ik beter de oude lans verkopen en dan een nieuwe lans voor Nilfisk halen?