• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd (welke producten)

Gunlock

Detailing chief
28 mrt 2019
104
85
Goedenavond allemaal,

Sinds de aanschaf van mijn zwart metallic Fiat Punto is mijn was/poets/schoonmaakproducten langzaam uitgebreid naar een wirwar aan spullen waarvan ik niet weet welke nou beter is dan de ander. Ik ben begonnen met een black box set van Turtle Wax waar ik gemengde gevoelens bij heb. Nu twee maanden later heb ik rond de 20+ producten.

Aankomende zaterdag wil ik mijn auto voor de laatste keer volledig handmatig wassen/poetsen & waxen. (ja, handmatig :D). Waarom de laatste keer? Omdat ik al contact heb gehad met een mede forum lid die mijn auto wilt poetsen voor een schappelijke prijs, maar dit zal pas in januari/februari zijn.


Hieronder mijn waslijst aan zooi/troep/meuk:

Shampoo:
- Dodo Juice Born to be Mild
- Sonax wash and shine

Klei/claybar:
- Monello Dolce Verde kleiset
- Gyeon Q2M Clay Coarse - 100 gram

Reinigen/Polijsten:
- Meguiar's Ultimate Compound
- Meguiar's Ultimate Polish
- Monello Raffini Mezzo Polish

Voeden:
- Poorboy Black Hole

Waxen:
- Dodo Juice Purple Haze wax
- Turtle Wax (Original)
- Turtle Wax Black Box set

Spraywax/Sealants:
- Monello Acquafobia

Kunststof en rubbers exterieur:
- Turtle Wax Black in a flash

Velgenreiniger:
- Poorboy Spray & Rinse

Overig:
- Meguiar's ScratchX 2.0
- Kenotek Anti Insect
- Meguair's Heavy Duty APC
- Monello Easy detailing cutting pad (oranje)
- Monello Easy detailing Duo Cutting & Finishing pad

Met bovenstaande producten wil ik mijn auto gaan wassen/poetsen/waxen.

- Met welke combinatie haal ik het beste resultaat?
- Welke producten kunnen niet samen? (black hole met purple haze wax bijv)
- Is Polish beter dan Compound? Moet ik met Polish beginnen en dan langzaam werken naar Ultimate Compound als het niet genoeg is?

Een hele lap tekst, maar ik hoop dat het een beetje duidelijk is :). Door de bomen zie ik het bos niet meer en als het zo doorgaat heb ik begin 2020 wss 100+ spullen :p
 
Hoezo heb je een wirwar aan spullen? Je hebt voor een aantal doeleinden misschien 2 producten die hetzelfde kunnen doen.
Wat mij betreft is het puur een kwestie van deze producten gebruiken en vergelijken en bepalen wat jou het beste bevalt. Dat betreft dan enerzijds de verwerking en anderzijds het resultaat.
Iemand anders kan je niet vertellen wat het beste product voor jou is. En wat is het beste resultaat?

Toch even een paar tips:
- Als je toch wil gaan kleien en polijsten, dan zou ik voor het wassen de Born to be Mild kiezen i.p.v. een shampoo met wax-toevoeging. Dat haalt weinig uit met het oog op de vervolgstappen. (Maar kwaad kan het ook niet.)
- De Turtle Wax Original zal je zeker niet door een flink stuk van de winter heen gaan helpen...
- Een testspot maken en mild beginnen / indien nodig opschalen is zeker een goed idee.
- Ik zie niet direct iets wat niet samen zou kunnen.
- Een beetje opletten met de benamingen Polish en Compound. Sommige merken gebruiken de naam Polish voor producten die feitelijk niet "schuren" maar meer een soort chemische reinigers zijn.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Kees-sw en Cordoba
+1 voor TheJoy :D

20 producten is nog niets in vergelijking met wat de meeste mensen hier in huis hebben. ;) In jouw geval heb je weinig keuze, maar dat is ook juist goed.

Als je auto binnenkort toch goed wordt aangepakt, dan zou ik niet gaan polijsten en dergelijke, maar de auto gewoon goed de winter door trekken.
Goed wassen en reinigen, kleien, glaze smeren om de kleur en glans te verbeteren, waxje smeren en alles onderhouden met de Aquafobia.

Wassen: Pure shampoo zoals de Born to be Mild is prima.
Reinigen: Kleien met voldoende glijmiddel erbij.
Voeden; Black Hole lekker inwerken. (Bevat ook wat paint cleaner, zover je dit kan gaan zien)
Wax: Van de twee opties, zou ik zelf de Purple Haze pakken.
Onderhoud: Aquafobia.