• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

internetboarder

Detailing guru
5 mrt 2016
157
120
Ik wil van de winter me nieuwe OZ Formula HLT velgen behandelen . Ze hebben er pas 2 maanden onder gezeten , maar de nieuwigheid zit er nog op .
Nu zitten de standaard 5 spaak velgen eronder en die had ik 2x in de rimwax van poorboy gezet . Aardig werkje maar goed te doen .
Nu zijn de OZ's dus aan de beurt , alleen hebben deze 10 kleine spaken. Dus die rimwax zie ik echt niet zitten om te doen .
Ik zit te denken aan een coating , gewoon aanbrengen en afvegen (correct me If i'm wrong).
Maar wat dus en welke dus .?? Quartz van Geon bv .?? Zelf kwam ik nog Gtechniq C5 tegen , kent iemand die toevallig ?
 
Nu zijn de OZ's dus aan de beurt , alleen hebben deze 10 kleine spaken. Dus die rimwax zie ik echt niet zitten om te doen .
Dus je ziet het niet zitten om een wax-sealant aan te brengen...

Ik zit te denken aan een coating , gewoon aanbrengen en afvegen (correct me If i'm wrong).
Maar wel een coating? Wil je een coating ten volle benutten, zal je de boel helemaal strak moeten maken (maar dan zijn ze blijkbaar al) en zal je net als bij wax/sealant moeten mierenneuken tussen de kleine spaken. Een wax/sealant kan je nog redelijk mee smeren en lomp doen, met een coating moet je iets strakker werken.

Owjah, en ook mijn keuze gaat uit naar de Gyeon - Rim.


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
Ok dank jullie . Ja ik ben nog echt beginner hoor .
Maar vind het wel leuk .
Ze liggen op zolder en kan ze op een tafel bewerken .
Kijk er alleen erg tegenop zeg maar .
Ik zal me is gaan verdiepen in Geon rim .
 
2f35dbe5f1acc95f87ca337456660485.jpg
 
  • Leuk
Reactions: Mrkawa
@Dennis van der Willik zit weinig op het forum, maar tijdens de oliebollenavond nog met hem erover gesproken.
Zijn advies: Gyeon Rim, met daarover een laagje Cancoat.

Ikzelf heb onderstaande (10-spaaks)velgen behandeld met Rim. Zoals je ziet past het applicator-blokje niet tussen de spaken bij de kleine tussenruimte. Gewoon zonder applicator-blokje werken, dus alleen de applicator-doekjes. Wel je vingers beschermen met handschoenen!
 
Zoals je ziet past het applicator-blokje niet tussen de spaken bij de kleine tussenruimte. Gewoon zonder applicator-blokje werken, dus alleen de applicator-doekjes. Wel je vingers beschermen met handschoenen!
Make-up remover pads. I-DE-AAL! Wel van een degelijke kwaliteit :p

Waarom nog de Cancoat erover?
Tja, dan zou ik ook denken ''Niet omdat het moet, maar omdat het kan''. In mijn ervaring zijn alle eigenschappen van de Gyeon - Rim goed, dus zou ik geen 2de product eroverheen doen. :p
 
  • Leuk
Reactions: internetboarder
@Dennis van der Willik zit weinig op het forum, maar tijdens de oliebollenavond nog met hem erover gesproken.
Zijn advies: Gyeon Rim, met daarover een laagje Cancoat.

Ikzelf heb onderstaande (10-spaaks)velgen behandeld met Rim. Zoals je ziet past het applicator-blokje niet tussen de spaken bij de kleine tussenruimte. Gewoon zonder applicator-blokje werken, dus alleen de applicator-doekjes. Wel je vingers beschermen met handschoenen!
klopt, afentoe @Kees-sw . soms denk ik er niet aan.