• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

Alfaro

Detailing addict
26 dec 2015
4
60
41
Nissewaard
Op het moment dat ik dit bericht typ staat mijn nieuwe auto op de productie lijn. Dus hoog tijd om jullie eens om tips en adviezen te vragen om hem eens goed aan te pakken na de aflevering. Aller eerst wat het is geworden;

Het betreft een Volvo V40 in de kleur "denim blue" lakkleur met een two-tone interieur (zie onderaan deze post voor een indruk).

Wat heb ik nu klaar liggen om de auto aan te pakken wanneer deze binnen is;

Reinigen
- Dodo Juice born to be mild shampoo
- Monello sponge
- Monello wash mitt
- Droogdoek (merk/type is me even ontschoten)
- Meguiars Quick Clay Detailing System
- 2 emmers incl toebehoren

Polijsten
- DAP 900 V3 Starterskit
  • DAP900 V3 8mm D/A (Dual Action) Polijstmachine - 220volt
  • 1 x Raffini 5,5" Foam Cutting Pad - Yellow
  • 1 x Raffini 5,5" Foam Light Cutting Pad - Orange
  • 1 x Raffini 5,5" Foam Polishing Pad - White
  • 1 x Raffini 5,5" Foam Finessing Pad - Black
  • 1 x Raffini Veloce Premium Compound - 250ml
  • 1 x Raffini Mezzo Polish - 250ml
  • 1 x Raffini Finale Finishing Polish - 250ml
  • 1 x Peluche Verde Trio - 45x45cm
  • 1 x Aqua Dynamic Maskeertape - 19mm breed
Cleaner
- Meguiars Deep Chrystal Paint cleaner (halve fles, daarna al op nominatie om te vervangen door een nog te kiezen product)

Wax
- Collinite Liquid Insulator Wax No. 845

Overige
- Monello Non-Ferro
- Monello sponge
- Monello wash mitt
- Diverse microvezel doeken, applicator pads, enz....
- Meguiars Gold Class Endurance High Gloss Tire Gel

Overige middelen die voorheen gebruikt zijn maar nog gebruikt tot het op is. Of niet de eerste keuze voor nu;
- Meguiars Gold Class
- Dodo Juice Purple Haze


Mis ik nu nog iets essentieels volgens jullie of moet er zeker nog iets worden vervangen voordat ik aan de klus begin zodra de auto is afgeleverd ?
Alle tips en trucs zijn welkom wat betreft de eerste behandeling van een nieuwe auto !



Tot slot nog een plaatje bij het praatje hoe het moet worden;

e1avx0.jpg


maxresdefault.jpg


volvo-s40-pos-6.jpg
 
Ik zou de Monello wash mitt vervangen door een Monello thick mitt, of de gewone mitt alleen gebruiken voor velgen, dorpels en andere delen die erg vuil kunnen worden, en dan de thick mitt of een andere goede mitt gebruiken voor het bovenste deel van de auto.

Emmers zijn inclusief gritt?

Voor een interieur met zo'n lichte kleur, zou ik nog wel wat reinigingsspullen toevoegen, maar je kunt dat ook nog even uitstellen tot bijvoorbeeld de Super Summer Sale komt.
 
Ik zou vooral je Non Ferro eens goed gaan gebruiken op je wagen zodanig dat de vliegroest er goed vanaf is. Nieuwe wagens hebben daar vaak nogal last van.
 
  • Leuk
Reactions: Aficior