• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies gevraagd

Reno

Detailing rookie
26 aug 2022
4
15
Hallo poetsers,
Ik heb jullie advies nodig.
Op mijn mercedes cla zitten veel zwarte accenten, zoals de spiegels. Maar ook de rand net voor het zonnedak.
Hoe kan ik deze delen het beste behandelen na het wassen? Moet ik het zien als ‘glas’, als ‘plastic’ of als ‘lak’?

Ik hoor graag hoe jullie dit zouden aanpakken.
 

Bijlagen

  • CB384944-0365-41B4-9EF8-FC6D60F39034.jpeg
    CB384944-0365-41B4-9EF8-FC6D60F39034.jpeg
    22,4 KB · Weergaven: 70
Het omcirkelde gedeelte is inderdaad van glas. Die kun je behandelen met een rainX o.i.d. De spiegelkappen heb ik in een coating gezet. Die hoogglans strippen naast de portierramen blijf ik zoveel mogelijk van weg, omdat die al krassen als je er naar kijkt. Je kunt ze eventueel licht polijsten.
Omdat je het nightpakket hebt zijn de chromen strippen zwart gemaakt. Zelf ben daar erg voorzichtig mee en probeer ze zo min mogelijk te belasten. De onbehandelde zwarte strippen kun je in een trim/dressing zetten.

Regelmatig gebruik ik na het wassen een Bath+ of Wetcoat.

ED68DC3F-BC5D-4A42-84B1-FCB29FE5FA63.jpeg
 
Dank je wel Kick, hier kan ik wel wat mee. Toffe versie van je auto trouwens.
Het coaten van de spiegelkappen is voor mij nog een stap te ver gezien de handelingen die je er voor moet doen. En dan met name de droogtijd in een geschikte ruimte.
Het trimmen van de onbehandelde zwarte delen wordt op ‘luchthappers’ in de bumber nog een uitdaging gezien de structuur. Nog tips hiervoor?

Nogmaals bedankt!
 
  • Leuk
Reactions: Kick Buttowski
"Het trimmen van de onbehandelde zwarte delen wordt op ‘luchthappers’ in de bumber nog een uitdaging gezien de structuur. Nog tips hiervoor?"

een product naar keuze op een kwast of zo'n schuim dingetje doen op de grond gaan zitten en op je gemakkie aanbrengen
werkt het makkelijkst.
 
  • Leuk
Reactions: Thomaso