• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies/ input nodig? detailspray en shampoo

Dat maakt het wel heerlijk zuinig in het gebruik bij 1:1 verdunt. Ben er nog wel niet uit of mijn auto nu onder de donkere of lichte kleuren valt - vermoed dat hij er ergens tussenin zit. De 1e keer met Reload ga ik dan maar gewoon 1:1 proberen en 2x nalopen. Hoe lang laten jullie de Reload intrekken - doe je eerst de gehele auto alvorens je met afnemen begint of.... (Nu ja vul maar aan). En welke doek gebruiken jullie ervoor? Ik heb 2 MF doeken (Mothers dacht ik) en doeken van Monello.

Heb voor nu besloten om maar wat verschillende dingen uit te gaan proberen om te kijken wat uiteindelijk het beste werkt voor mij want ik begrijp uit jullie reacties dat ook hier de voorkeur weer sterk persoonlijk is. Voor nu ga ik uit proberen de Reload (heb ik nog een beetje en met 1:1 moet ik daar gemakkelijk de auto + ramen nog ene keer van kunnen doen)/ QD+ kan ik overnemen (en arriveert ergens in de komende weken) en later dit jaar wil ik de DJ Carnabaua glaze nog gaan uitproberen. Weet ik meteen welke het mooiste resultaat geeft, het langste standhoudt en het prettigste werkt.
 
Ik zelf gebruik de Monelle Peluche Verde voor het aanbrengen en de Peluche Bianco om het af te nemen.
Ik doe altijd paneel voor paneel. Dit werkt voor mij het fijnste.

Oja gebruik het niet op je voorruit. Je hele voorruit verandert in een waas:eek:
Maar op de zijruiten is het wel weer ideaal!
Ben benieuwd naar jouw ervaringen.
 
Ik gebruik de Reload ook en wel 1:1. Ik spray het niet op de auto maar op een mf doek en poets het daarna gelijk weer uit. Ik doe zo deel voor deel. Ik heb mijn auto 2x in de Dodo Purple Haze staan (2maanden geleden) en dit werkt voor mij prima. Nog steeds na het wassen een heerlijke glans. Ik gebruikte eerst spray and wipe van Poorboys maar ben meer tevreden over de Reload. Reload is natuurlijk wel een sealant en spray and wipe niet.
 
Dat is goed om te weten. Ik moet nog extra doeken van Monello bestellen en daar is de Peluche verde er 1 van. Moet ik nog wel gaan bekijken of ik ga uitpoetsen met de Bianca of niet daar die best wel groot zijn in mijn handjes ;). Liever een paar extra doeken in de was dan een hele grote vaak opgevouwen in mijn hand. Dan kan ik ook uit proberen wat ik voor de Reload fijner vind Monello doeken of MF doeken (Mothers)

Dat van paneel voor paneel ga ik dan ook doen.

Ik heb het nu wel op de vooruit gebruikt en heb geen last gehad van waas of iets dergelijks - merkte alleen dat de druppels er heerlijk snel vanaf liepen.