• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies krassen verwijderen motor

Willy Wonka

Detailing trainee
24 apr 2011
23
35
Beste forumleden,
Ik heb dan wel geen car maar heb toch jullie advies nodig mbt mijn motor. Mijn motor is helemaal zwart en op de tank zitten een paar lichtje krasjes en putjes. Nu had ik eerst last van swirls. Op aanraden van Carclean werd me de Minello polish aangeraden. Swirls krijg ik hiermee goed weg maar de iets diepere krasjes blijven helaas zichtbaar. Omdat ik me erger op die soort vegen (ook op de andere kuipdelen) wil ik deze graag weg werken.
Na mijn zoektocht ben ik honderden producten tegengekomen. Ik weet dus totaal niet welk spul ik hiervoor moet gebruiken. Volgens de beschrijving laten ze allemaal krassen verwijderen als sneeuw voor de zon.
Naast de Minello polish heb ik Pooboys wax (fijn spul). Ik doe alles met de hand en heb geen machine
 
Hallo

Met wat voor handpads heb je dit gedaan???Want ook daar heb je verschillende soorten van.

En mischien zijn de krassen net ff iets te sterk om dit met de hand te doen.En zal je mischien moeten uitwijken naar machinaal polijsten.

Heb je er ook wat foto`s van???Want dat praat ook wel wat makkelijker;)


En mischien ook handig om te weten waar je vandaan komt , mischien is er wel een detailer bij je in de buurt die er wel ff naar wilt kijken;)
 
Bedankt voor je reactie :)
Handspads zijn de applicators van PB en een polishpad kreeg ik kado van carclean.
Woon zelf in midden Limburg.

MOn6o.jpg


UHBDB.jpg


VDN2T.jpg


rJfqg.jpg
 
Mischien kan je de oranje handpad van Monello gebruiken??Deze is netzoals de oranje pad voor de machine wat stugger.;)

En zo te zien heb je op de tank nog steeds last van swirls , maar zie ook inderdaad aardig wat krassen.
 
Dat is moeilijk te zeggen.Dit kan pas na een testspot gezegd worden.Het kan ook zijn dat je een DAP nodig zal hebben , maar ook is het hierbij pas te zeggen na een testspot.
 
Bedankt voor de info.
Ik zal de oranje pad van Minello zoals je zei in ieder geval bestellen.
Direct maar even PB black hole glaze bestellen :)
 
Je zou zeggen dat het met goed polijsten weg te krijgen zou moeten zijn.

Tank (bijvoorbeeld) in delen behandelen en niet de hele tank in een (1) keer.
Ik zou zeggen, bovenkant in twee delen en de beide zijkanten in twee delen verdelen.

Deel uitkiezen en dan met de hand van boven naar beneden polijsten en daarna van links naar rechts datzelfde gebied. Goed lang doorwerken, opdat het product kan afbreken.

De diepere krassen krijg je niet weg. Die zitten tot op de grondlak.
 
Tot je resultaat hebt ?
Is absoluut onmogelijk om er een tijd aan te plakken, jij drukt wellicht harder dan ik, ik ga wellicht sneller heen en weer, hoe hard is de lak etcetcetc
 
Vandaag PB blackhole en de Monello pad binnengekregen.
Kan er echter geen chocolade van maken :confused:
Zelfs lichte vegen krijg ik niet weg.
 
met de blackhole haal je geen krassen weg he,
dit is een glaze, doel daarvan is vooral extra BLING BLING, en er zitten fillers in die zeer fijne haarswirtjes verminderen(niet verwijderen!!!!)
indien je niet al te ver van antwerpen woont mag je altijd eens binnenspringen, heb de volledige ssr serie en de monello productjes
en een dap900, (geen handpads aangezien ik nog een zeer jeugdige TAMME detailer ben :D )

ik hoor het wel(via pm :rules )

en chocolade maken met black hole? genoeg cacaoboter toevoegen, lang genoeg mixen, druppeltje geluk erbij en VOILA chocolade :party: :D
 
Haha jij hebt zeker bijdehandjes gegeten vandaag? :p

De glaze was ook niet bedoelt om krassen te verwijderen.
Met de Minello Polish + Pad dacht ik veel krassen eruit te kunnen halen maar dat is helaas niet het geval. Om eerlijk te zien zie ik niet eens verschil. De glaze (blackhole) en wax (pb wax) is wel fijn spul, dat ziet er goed uit :)
 
Rare vraag misschien maar welke polish heb je nou?

want de finale zal niet zo veel doen.

de mezzo zal meer doen.

ik kreeg op mijn motor (Welke over het algemeen een zachte en dunne lak hebben!!!) na 2 a 3 hits met oranje en de monello mezzo polish 95%
van de krassen weg..
 
Ik heb zelf de motor gedaan met SSR1 op een witte en oranje handpad. Dit haalde niks uit.
Daarna met Ultimate Compound op de witte Monello handpad. Dit ging prima. Vooral op de zwarte delen
een zeer goed effect. Ook het ruitje knapte er zeer van op.
 
Ultimate compound? wat is dat voor spul.
Merk wel dat ik bezig kan blijven.

Hoe lang polijsten jullie 'ongeveer' op een plek? zijn dit 5 minuten, 10 of een half uur?
 
Willy Wonka zei:
Ultimate compound? wat is dat voor spul.
Lees de review :rules

Willy Wonka zei:
Hoe lang polijsten jullie 'ongeveer' op een plek? zijn dit 5 minuten, 10 of een half uur?
Als je een motor zonder lak wilt, dan mag je wat mij betreft gewoon blijven polijsten tot je een ons weegt. :-"

Even serieus, begin met een lichte combinatie van pads. Een veilige stap is bijvoorbeeld de Monello Mezzo met een witte handpad. Mocht dit niet het gewenste resultaat geven, dan kun je altijd nog opschalen naar een oranje handpad met Monello Mezzo of Inizio.

Het voordeel van de UC (Ulitmate Compound) is dat dit product geen afbrekende schuurkorrels heeft en dus feitelijk blijft doorpolijsten net zolang als je zelf wilt.
De keuze van de pad (lees: hardheid) bepaald de cuttingfactor.
 
Ik ga nog een poging wagen.
Via PM kreeg ik al een bericht dat ik ook kon langskomen bij iemand, die heeft een DAP :)
Allemaal bedankt voor de reacties.
 
Willy Wonka zei:
Ik ga nog een poging wagen.
Via PM kreeg ik al een bericht dat ik ook kon langskomen bij iemand, die heeft een DAP :)
Allemaal bedankt voor de reacties.


Anders spreek je mij maar :)

Op 600RR forum.

heb ook een dap 900 en hele monello set :ja