• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies m.b.t. lederen interieur

Roy

Detailing rookie
20 mei 2008
119
0
Ik stel deze vraag voor de eigenaar van deze wagen.

Hij heeft een schitterend lederen interieur, relatief jong, ziet er dus nog top uit, geen kreukjes of beschadigingen.
Zijn vraag is: "Hoe houdt ik dit netjes en welke spullen moet ik ervoor aanschaffen?" Er zijn zoveel verschillende producten te krijgen, met elk karakteristieke eigenschappen denk ik? - Als het maar niet zo'n glimmende boel wordt, en geen SONAX, dat lijkt me duidelijk!

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
Hallo, Poorboys Leatherstuff is erg goed. Ruikt ook naar leer (niet overheersend), wordt niet te vet (en glimmend).
Gewoon prima spul.
Mooie nieuwe stoelen!
 
Swissvax heeft perfecte leerverzorgingsmiddelen. Je leer blijft matter (mooier) dan met Poorboys Leather Stuff en het ruikt bovendien beter. Zéér aan te bevelen :)^ Het ruikt zo lekker dat ik een pad waarmee ik het insmeerde nu permanent in mijn auto heb liggen, ruikt naar impregneermiddel voor bergschoenen, erg Zwitserse geur moet ik zeggen :ja
 
Ook hier Poorboys! Werkt erg fijn, wordt niet van dat gladde gedoe. En goed bijhouden, zéér belangrijk.
 
LCK Lederpflege is ook erg goed. Audi had het een paar jaar geleden zelf in het assortiment (tegen een meerprijs van 50% ten opzichte van het originele spul) :roll

http://www.lederpflege.de/
 
Ik heb spullen van wolfgang :party:

Ik heb er nu een stoel mee gedaan en ben erg tevreden. Het is zeker niet het goedkoopste maar naar mijn mening wel goed. Ik heb een auto van 14 jaar oud waarin is gerookt.

Ik heb eerst schoongemaakt met de cleaner van Wolfgang en daarna de conditioner van Wolfgang. Als je alleen van kauwgomballengeurtjes of kokos of appeltjes geur houd is de Wolfgang niet aan te bevelen maar het werkt naar mijn mening wel heel goed. Ik heb er slecht onderhouden leer weer mooi mee gekregen.
 
Ik zeg ook Leather Stuff. :cool:

Was gewend aan de Meg's Gold Class (die ruikt wat traditioneler) maar de PB LS werkt véél lekkerder en makkelijker. Bonus is dat de auto lekker naar nieuw leer ruikt! (Ik vind de geur bij het aanbrengen even wennen, maar als het er eenmaal op zit...Hmm!) ,^^
 
MrSandman zei:
Volgens mij gaat iedereen nu roepen: Poorboy's natural look :D (of Poorboy's Leather Stuff)

:D
De natural look kan ik alleen maar aanbevelen.

Als het gaat om een specifiek lederproduct kan ik ook Advanced Leather Care van Mothers aanbevelen.
 
Als iedereen zijn mening nou even onderbouwd met foto's :party:

Ik heb zelf de Autoglym Leathercleaner gebruikt, en vervolgens de Milk. Ben zeker niet ontevreden, de kleur is mooi bijgetrokken en het voelt zachter en soepeler aan :)^
 
Ik heb een raar vlekje op mijn leren bijrijders stoel wat ik met warm water er niet echt af kreeg (het leek weg, maar is toch weer terug)..kun je zoiets ook met APC van Poorboys proberen schoon te maken? of is dat te agressief voor leer?
 
Zoveel mensen zoveel meningen merk ik al, maar het gaat dus om een onderhoudsproduct waardoor het absoluut niet gaat glimmen.
 
dovdmeer zei:
Ik heb een raar vlekje op mijn leren bijrijders stoel wat ik met warm water er niet echt af kreeg (het leek weg, maar is toch weer terug)..kun je zoiets ook met APC van Poorboys proberen schoon te maken? of is dat te agressief voor leer?

Kan wel met APC, op de meest milde verdunning. Je kunt ook een beetje Leather Stuff op een microvezel pad/sponsje doen en het daarmee proberen. Ik heb daar redelijk wat vuil mee van m'n stuur gehaald.

Doe je het op een foampad is het heel makkelijk te verdelen, op een MF sponsje 'boent' het meer. Niet handig voor verspreiden, wél voor schoonmaken.

Roy zei:
Zoveel mensen zoveel meningen merk ik al, maar het gaat dus om een onderhoudsproduct waardoor het absoluut niet gaat glimmen.

PB Leather Stuff glimt niet op leer, is ook niet glad. Ik heb het zelfs op m'n stuur gebruikt!

M Gold Class is iets gladder, maar glimt ook niet echt.
 
Leather Stuff heeft een betere voedende werking en ruikt ook naar leer, tevens een betere cleaner om het leer te reinigen.. De Natural Look is meer een 'dressing' en geeft er een egaal zijdeglans uiterlijk aan.
 
ik heb nu deze stoelen erin:

3539.jpg


maar volgens mij is dit geen echt leder, want stond bij de stoelen ''vinyl sportseat'' kan ik deze wel net zo behandelen als een gewone lederen stoel?
 
Wat zijn de mogelijkheden voor een leren stuur? Ik zie op de plaatsen die veel vastgehouden worden wat slijtage(of viezigheid, kan ook) maar zou je daar ook gewoon de middelen gebruiken die je ook voor de stoelen gebruikt? bv schoonmaken met APC en dan de 2in1 van Meguiars eroverheen? of zou dat te glad worden?
 
Als het echt skai/simili/vynil/kunstleder/targa is, dwz textiel onderlaag met een laagje kunststof erop, geloof in niet dat een product voor leder, dat bedoeld is om in het materiaal te dringen, goed zal werken. Het zal er blijven op liggen en je zult wegglibberen. Vynil ademt namelijk niet, en dat merk je als je in de zomer 2 uur rijdt, gezeten op skai zetels. Je hemd kun je zowat uitwringen.

Ik zou er Natural look van Poorboys voor gebruiken, ben ik heel tevreden over voor mijn skai interieur, een voedende creme is in mijn ogen zinloos want er valt niets te voeden.
De Natural look is niet vet en droogt op ipv dat het erin trekt.