• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies mbt Splinternieuwe Mercedes

davejanssen

Detailing rookie
26 mei 2008
317
0
Hallo,

Nou eindelijk hebben we de nieuwe Mercedes binnen gehad, voor de liefhebbers, het is een S63 AMG :party: . De eigenaar heeft niets met poetsen, ik des te meer, en aangezien hij nu een zwarte heeft, en ik niet kan aanzien dat daar krassen op komen, wil ik deze gaan behandelen nu de lak nog maagdelijk is :)

Auto wordt iedere week gewassen in de wasstraat, ik ga niet iedere week zelf dat ding wassen, maar wil wel dat de lak zo beschermd mogelijk is.

Waar kan ik de lak het beste mee behandelen?

ik hoor het wel :d

Greetz
 
Ja daar heb ik niet zo heel veel over te zeggen :-& het is namelijk niet mijn eigen auto, en als hij weg moet voor zaken ofzo, dan wordt ie dezelfde dag nog gewassen, en ik moet zelf ook werken, dus het is niet te voorkomen. Maar wil wel zo min mogelijk krassen/zo veel mogelijk beschermen.

Al moet ik zeggen, de wasstraat hier in Nijmegen (de ANAC voor bekenden) is niet zo;n hele erge krasstraat. Vorige auto's hebben vrij weinig te lijden gehad...
 
Alle bescherming van de wereld gaat niet helpen tegen een wasstraat... de shampoo's e.d. in een wasstraat zijn agressief en verwijderen al snel de bescherming die er je op aangebracht hebt.
 
Dan blijft er weinig over :weetniet dat wordt dus regelmatig controleren op krasjes en deze maar handmatig wegpoetsen... :s
 
Als autoliefhebber een S63 AMG door de wasstraat, NO WAY! Die auto kost meer dan mijn R8, dan trek je die toch niet door de wasstraat? 8-())

Laat hem dan wassen eens in de zoveel tijd! :ja

En als hij dan toch door de krasstraat getrokken wordt. Dan helpt inderdaad helemaal niets. Je kan hem dan net zo goed in de Turle Wax Original zetten. :sob: :sob:
 
Neeeeeeee geen turtle wax :D

Ik heb laatst bij je een setje meguiar's besteld die is zowel voor mijn eigen auto als de benz.

Tja weet je wat het is, zo;n auto is prachtig, en hij is er ook wel zuinig op, maar kleine krasjes vallen hem niet op, maar mij wel.
Je weet vast wel hoe eigenwijs ouderen kunnen zijn:p

Zal binnekort wel even een fotootje plaatsen van het "monster" :grinning: alhoewel, een R8 is zeker ook niet misselijk:p
 
Alleen is de auto niet mijn eigendom helaas :schaam

idd even snel, Benz is alleen 400kg zwaarder, en heeft maar 125pk en 200Nm koppel meer. Al met al even snel...


Maar goed, aan de komende krasjes is helaas weinig te doen...:(
 
hey mensen, waar betalen jullie die dure auto's allemaal van! R8, een ster AMG.. Waar is het bij mij toch misgegaan.... :D
 
Ruilen voor een Seat Leon? ;) Dan mag je die door de wasstraat doen dan is het niet zo zonde!
 
Xizer zei:
hey mensen, waar betalen jullie die dure auto's allemaal van! R8, een ster AMG.. Waar is het bij mij toch misgegaan.... :D

eigen bedrijf starten, jarenlang echt hard werken, weinig luxe, kleine auto, bijna niet op vakantie, en als de zaak staat "goed coachen" en nuchter blijven.

en dan nu de vruchten plukken:D

maar staar je er niet blind op hoor, mega gaaf om in een bak met dik 500 HP te crossen, maar je wordt er geen half % "echt" gelukkiger van...