• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies mini dualaction machine

Jordyboy1992

Detailing chief
10 mei 2018
222
88
Beste forumleden,

Graag wil ik aan jullie advies vragen.
Ik heb een dap900 v3 maar die is vrij grof voor de moeilijk bereikbare plaatsen. Daarnaast heb ik bij mijn dap geen kleine pads besteld. Omdat het mij gewoon weg niet handig lijkt om steeds die packingplate te vervangen.
Om deze reden wil ik me graag gaan verdiepen in een mini dualaction machine. Detailing is gewoon een hobby, ik polijst ongeveer 3 tot 5 auto’s per jaar. Maar als ik dat doe, wil ik het mezelf zo gemakkelijk mogelijk maken. Wil gewoon lekker kunnen werken en daarom lijkt me een kleine machine erg prettig voor erbij.

Wat adviezeren jullie voor erbij?

Alvast bedankt voor jullie hulp!
Gr Jordy
 
Flex XFE-12 80 vind ik een heel fijn apparat; gewoon Dual Action, mooi stil (in ieder geval geen rotgeluid) en inderdaad je pakt het er gewoon even bij zonder backingplate-gepruts. En omdat je het vaak voor randjes enzo gebruikt vind ik het handig dat het een dual action is en geen rotary: goed met beleid polijsten.
En als je wat meer "aanvalskracht" (ingevreten vogelpoepvlekken bijv.) nodig hebt doe je er gewoon een coarse woolpadje erop. Het maakt het autopoetsen juist leuker omdat je zo fijn kunt afwerken zonder extra gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie reacties!

De flex XFE-12 80 lijkt me een mooie machine. Dat is ook de gene die voorkeur mijn voorkeur heeft!
Helaas is het inderdaad wel prijzig. Maar ik denk dat het wel zijn geld waard is.

Rupes mini heb ik ook nagekeken maar heb gelezen dat die nog vrij zwaar is en idd meer geluid maakt dan de flex.

@m@rio is de dap500 echt kleiner dan de 900? Want dat zou wel een goed alternatief kunnen zijn. Nieuw nog minder dan de helft van een flex, maar kom je hier net zo goed mee weg? Of is er wel echt een groot verschil?
 
Idd de flex en de mini hebben meer power. Nu zit ik te twijfelen of het een dap500 wordt of toch meteen de flex!
Ga hier eens wat nachtjes over slapen, heb hem nu toch niet meteen nodig. Zou een mooie voorjaar aankoop kunnen zijn!
Bedankt voor je hulp mario!
 
  • Leuk
Reactions: m@rio
Dap500 zou je ook 2e hands kunnen kopen (staan regelmatig te koop op het forum), 4"backing plate er op en gaan. De body van een DAP500 is even groot als van een DAP900V2, dus hele kleine randjes blijft lastig.
 
Idd @Cordoba ga het forum eens in de gaten houden! Als ik voor een mooie prijs aan een dap500 kan komen, kan ik nog altijd keer de overstap maken na een flex. Thanks voor je hulp
 
Heb toch een nieuwe dap500 gekocht. Dacht voor mijn gebruik is het een beetje te om meteen voor zoon dure machine te gaan. Dat komt later nog wel :D!

Voordeel van een nieuwe tenopzichte van een tweedehandse was dat ik volledig garantie heb. En de meeste tweedehandse gaan voor ongeveer 75 tot 85€ van de hand, maar bijna niemand wil ze verzenden. Dus moest ik daar nog een heel eind voor rijden! Dan zat ik ook rond de 100€ en nu voor 164€ met 3 pads en monello finale en mezzo. Die had ik toch nodig :)

Bedankt voor de hulp iedereen!
 
Idd @Quantoxx als je het omrekend ben ik bijna even duur uit! En nieuw heeft toch eigenlijk altijd mijn voorkeur!

Morgen komt ie binnen, dat wordt weer verder poetsenn:D is wel echt verslavend deze hobby, er is altijd wel weer iets wat je nog wil of beter kan :joy:
 
  • Leuk
Reactions: teertsniam
@Jordyboy1992 - Jup, dat is het nare van deze hobby. :p Ik kan mij herinneren dat ik mijn DAP900 V3 en alle rompslomp in huis had. ''Ok dan! Nu kan ik van het 'poetsen' pas echt 'detailen' gaan maken! Beteerrrrrr. :D''

En dan een HD kopen... Foamlans... shampoos... wetcoats/boosters... extra machines... compressor... stofzuigers... accessoires... coatings... ETC ETC ETC. ;)
 
Ik borduur maar even op dit topic verder.

Zojuist had ik de nieuwsbrief in de mail, met daarin ook een Dap mini. Mijn oog viel op de samenstelling van dit pakket, waar ineens de kleinere Scholl pads in zitten, ipv de standaard vaak gebruikte Monello pads. Ik ben wel benieuwd of daar een reden voor is, cq dit bewust is..

Ik merk nl met mijn flex mini, dat de kleinere monello pads, als een wilde slijten.

Misschien dat Master of Preorders @Tim of Allrounder @Dibbuz daar iets over kan/wil zeggen?
 
  • Leuk
Reactions: Aficior en RoyR