• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies nieuwe auto

H-J

Detailing rookie
16 jan 2015
6
0
Beste leden van dit forum,

Ik lees hier al een tijdje mee op het gebied van waxen en wassen, maar nu heb ik me maar eens aangemeld vanwege een vraag.
Binnenkort krijgt mijn Pa een nieuwe lease-auto, een BMW. Deze zal een metallic lak hebben, die we graag willen beschermen.
Hij rijdt de auto ongeveer 40.000 km per jaar.
Het doel is niet om de auto 4 jaar lang gepantserd te krijgen, mocht dit uberhaubt mogelijk zijn. Maar toch, de eerste 1/1,5 jaar, wanneer de auto nog 'nieuw' is, een mooi plaatje op te leveren.
Ik heb enige ervaring met waxen, maar is zoiets zelf goed te doen? Er zijn diverse bedrijven die ook pantsers(tegen redelijke hoge prijzen) aanbieden.
Welk product zouden jullie adviseren?

Mvg,
 
Goedemiddag,

Als je het over pantsers hebt, komt bij mij een bepaald merk naar boven waar de meningen hier nogal eensluidend over zijn. Geen geld aan uitgeven dus!

Voor een nieuwe en dus min of meer nette lak zou ik ik gerust een coating gebruiken. Gebruik ze zelf niet, omdat ik er geen problemen mee heb om regelmatig te waxen. Ben je op zoek naar een lange standtijd, nog een reden om voor een coating te kiezen. Er zijn meerdere merken te koop, maar Gyeon staat voor mij toch wel kop en schouders boven de rest en als je niet al te lang twijfelt over de aanschaf kan je nog gebruik maken van de winter essentials aanbieding.

Wat betreft aanbrengen, dat kan je zeker zelf doen. Zolang je zorgvuldig werkt, moet het goed komen. Je moet er alleen wel de tijd voor nemen en de auto moet droog blijven zodat de coating kan harden. (Minstens enkele uren, hoe langer hoe beter!) Kan je deze dus niet binnen/overdekt aanbrengen, zou ik nog een keer over denken.

Succes!
 
bedankt voor je bericht, geen pantser dus...
Ik kwam toevallig nog het product Xpel Ultimate folie tegen op internet, maar kan er in nederland vrij weinig(tot niets) over vinden...
Is er iemand hier bekend mee?
 
Ja uiteraard, alles kan. Ik probeer me alleen te oriënteren wat qua prijs en levensduur het voordeligst is. Ik ben vrij onbekend op dit gebied namelijk.
We hebben gelukkig de tijd, de auto is nog niet eens besteld;)
 
Xpel is volgens mij niet echt DHZ. Is folie is wel het enige wat tegen serieus tegen steenslag ed kan beschermen, maar het heeft ook zijn grenzen en het wordt er meestal niet mooier op. Als je geen rotzooi onder de randjes door pulkt, blijft folie natuurlijk wel erg lang zitten en het werkt natuurlijk net zo lang als het erop zit. Een andere vorm van bescherming slijt toch.

Een bekende Belgische conculega van CC heeft op internet gezet hoe ze het op een Porsche 918 plakken, maar je ziet het nog vrij duidelijk rond de emblemen, etc.
 
soms leest het forum wel raar door de regels (die ik duidelijk begrijp)
sorry voor deze post


ik denk dat je ook moet weten dat xpel plaatsen ook een aardig duitje zal kosten, en zonder ervaring heel moeilijk zelf zal aan te brengen zijn
complexe vormen zoals lucht happers, badges, en ander uitsparingen zijn ook altijd zichtbaar

zoals hierboven staat, de 918
laatst ook foto's gezien van een ford gt40, waar de gehele luchthappers in de motorkap niet gedaan waren vanwege de complexe vorm en wss ook omdat de folie niet naast elkaar kan gelegt worden omdat je altijd een duidelijk splitsing zal hebben.

de ford zat met een rare folie lijn aan het begin van beide happers
follie heeft blijkbaar ook de neiging oom geel te worden als je ze niet goed of op tijd onderhoud en wast heb ik me laten vertellen (hoewel meer modernere folie er minder last van hebben
 
nog iets over de kleur ik zou een witte nemen en geen donkeren. anders zie je witte puntjes door steenslag
 
Het wordt een Glaciersilveren 4-serie, en die wil ik gaan behandelen met Gyeon producten. Heb ik aan Q2 Prep, Q2 Prime en Q2 wetcoat een goede? En hebben jullie nog extra tips voor het aanbrengen(die dus niet in de handleiding staan)?