• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies onderhoud tussen spuitwerk en coaten

christiaan3108

Detailing addict
8 nov 2015
43
68
28
Rotterdam
Goedemiddag allemaal!

Mijn auto word op dit moment hersteld en praktisch geheel overgespoten (alleen het dak word niet gespoten).

Nu wil ik binnenkort de auto in de glascoating gaan zetten (dit word waarschijnlijk de Gyeon Mohs). Alleen de lak moet uiteraard nog een tijdje uitdampen en uitharden voor ik kan gaan coaten.

Nu is de vraag: wat is jullie advies om tot die tijd de auto netjes te houden i.v.m. de kou en winterperiode?
Daarnaast vraag ik mij ook af of het noodzakelijk is de auto volledig te polijsten op het moment dat ik ga coaten ondanks dat de auto dan nog heel recent gespoten is (het dak dient uiteraard wel gepolijst te worden).

Ik hoor graag wat jullie mening en advies in deze is!
 
Mijn idee : Geduld hebben.. even paar maanden laten niks doen, laten uitharden en in het voorjaar de gehele auto doen.
 
Tussen spuiten en een bescherming aanbrengen wordt geadviseerd tussen de 4 en 6 weken te wachten. Het kan zelfs wat langer duren omdat het buiten gewon te koud en te vochtig is.

Persoonlijk zou ik zelf er helemaal geen bescherming op te doen totdat je de auto wilt coaten. Hoe minder op de lak zit, des te beter, het scheelt je heel veel werk.
Polijsten alvorens een coating aan te brengen is een voorwaarde voor een goede hechting en lange standtijd.
 
Bedankt voor jullie reacties!

Voor mezelf inmiddels een plan gemaakt:
Ik ga denk ik twee maanden wacht met coaten (ik kan verwarmd binnen staan een heel weekend dus voor coaten ben ik niet afhankelijk van het weer).
Tot die tijd voorzichtig wekelijks wassen met de hand en 2 emmersysteem (doe ik altijd wel, maar denk dat ik nu even extra ga zijn).
Dan een weekend vrij plannen de lak na te lopen toch even fijn polijsten met mijn excentrische flex. Daarna lekker met het coatings proces aan de gang!