• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies overstap naar Lake Country HDO pads

Esmid

Detailing guru
22 mei 2019
215
138
Groningen
Goedendag poetsers,

Al enige tijd ben ik opzoek naar een range pads die mij voor zowel de 5.5inch als de 3inch kwaliteit en tevredenheid bied.

Nu heb ik een allegaartje van diverse merken maar dit alles stemt mij nog niet.

Zo heb ik de rupes range enkel vind ik hiervan de cutting foam pads echt ruk(vooral de duurzaamheid) gebruik ik een aantal microvezel flexipads en heb ik er nog een paar merken er bij liggen enkel die niet bijzonder overkomen en vaak in de hoek belanden.

Nu ben ik enkele tijd zowel op het forum als met youtube opzoek gegaan om te proberen een range te vinden die mij aanstaan zowel in de cutting, polish als in de finishing pads aanstaan.

Nu probeer ik de hobbymatige autist in mij blij te krijgen en dit door te proberen deze range foam pads van 1 merk uit 1 serie te krijgen.

Nu stuit ik op de Lake Country HDO pads, wat mij direct hiervan aantrok zijn de lovende bevindingen mbt de blauwe cutting pad(natuurlijk zijn er veel invloeden) enkel zou ik graag horen of hier mensen zijn die ervaring hebben met de complete HDO range en dan zeker ook de min punten.

Natuurlijk is alles persoonlijk en hangt samen door gebruiker, lak, polish en 100 andere variabelen enkel om de prijs van deze pads en de investering om hier een aantal van te bestellen stel ik mijn vraag toch hier.

En ik zal altijd mijn diversiteit aan pads in de kast bewaren omdat sommige omstandigheden vragen om misschien net iets anders maar ik wil toch een lijn leggen in mijn arsenaal.

Alvast bedankt mede detailers.

Esmid
 
Ik heb de hele serie HDO pads en moet zeggen dat ik ze erg prettig en zeer slijtvast vind (zeker ten opzichte van de groene en blauwe rupes pads!).

Het enige nadeel waar ik tegen aan ben gelopen is dat de 7 inch blauwe cutting pads vrij hard zijn en niet echt vormen naar het paneel.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Ik heb de Oranje en Blauwe Orbitals op mijn 21. Deze bevallen mij uitstekend en gebruik al vele details dezelfde 4 blauwe en 2 Oranje (i.c.m. S3/S17/S30) naar tevredenheid.

Ik weet niet of de kleinere pads (ik heb 7") ook een trapeze-vorm hebben, maar dit compenseert naar mijn idee wel wat de "stugheid" die @350Z aangeeft, i.c.m. de juiste techniek.

Deze pads zijn mij aangeraden op het forum en CC. Ik heb de slijt-gevoelige Rupes-pads niet in de Rupes-set genomen, dus losse machine en LC-pads.

Op een 21 krijgen de pads natuurlijk meer op hun lazer, maar ze doen nog prima hun ding.
 
Ook hier tevreden van resultaat rupes pads, maar niet van slijtvastheid groene en blauwe...
De gele vind ik wel subliem.
Kan de blauwe lake country zowel groen als blauw vervangen?
 
Deze ga ik effe volgen want ik zit met hetzelfde probleem. Ik heb diverse pads van verscheidene merken. Sommige voldoen maar andere dan weer niet. Ik heb ook reeds tig verslagen gelezen maar raak er voorlopig niet uit. Laat het reacties regenen !
 
Ik heb eerst een aantal blauwe HDO pads besteld, ga ze morgen testen. Heel erg bedankt voor de input, ik laat hier wel even weten wat ik er zelf van vind na het testen.
 
  • Leuk
Reactions: Quantoxx
Wit en geel zijn idd goed ,grijs gebruik ik ook nog wel eens maar ook die pad slijt redelijk snel.
 
Grijs heb ik nooit gehad, geel en wit hoef ik ook niet te vervangen enkel zoek een goede cutting pad waarbij je niet bang hoeft te zijn dat die giga snel verslijt. En wil ook niet onnodig vaak naar microfiber grijpen wanneer ik het met foam kan doen, dit vooral om het comfort van foam pads.
 
Vandaag HDO blauw gebruikt tijdens een detail en moet zeggen dat ik blij ben met de aankoop, degelijke pads die niet zo open zijn qua structuur als dat de rupes blauw is en gewoon lekker stabiel. Voor het eerste gebruik positief 100%
 
  • Leuk
Reactions: Dany en Nick1407
HDO Blauw Is een totaal andere pad dan Rupes blauw en ik zou em eerder willen vergelijken met Scholl Paars (wellicht iets krachtiger) en HDO oranje is meer te vergelijken met Scholl Oranje Monello Wit/Rupes geel.
 
Had begrepen, van YouTube filmpje, dat de HDO pads wat lastiger (als in duurde langer) schoon te maken zijn maar buiten dat idd wel fijne pads.