• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies Peugeot 304 Cabrio + Update 22/06/2018

@Ric325i: De 304 kan heel wat liefde gebruiken, ettelijke jaren verwaarloosd geweest... En dat kan je spijtig genoeg wel zien.
"Tough Prep contains deep cleansing solvents, and fine diminishing abrasives. These remove stubborn contaminates, oxidation, and light swirling to create the perfect sealant-ready finish."
Blijkbaar zit er in de Tough Prep (TP) ook een korrel, kan deze dan ook de maring veroorzaakt door het kleien verwijderen?

Zou u dan de TP aanraden boven de Rejuvinate?
 
@Adrien304 ,omdat jij handmatig gaat werken zou ik Rejuvinate nemen. En ik denk dat de lichte korrel idd marring/oxidatie zal verwijderen. Goed je pads tussendoor schoonmaken en dan knapt de auto flink op.
TP gebruik ik zelf op de delen van mijn eigen auto welke niet gepolijst hoeven worden bv.
 
@ric325: Bedankt voor uw antwoord.Het spijtige is dat ik weinig tot niets vind van resultaten betreffende AF Rejuvenate op doffe lakken. Waar dit bij Tripple wel het geval is.
(De visuele kracht als het ware van foto's ;) )
 
Hierbij wat visuele kracht van youtube...
Kijk ik draag slechts een optie aan ik heb zelf die Tripple gehad en daar valt op zich ook goed mee te werken.
Ikzelf geef alleen de voorkeur om een cleaner en wax apart van elkaar aan te brengen.
Als ik bv Af TP mag vergelijken met Tripple dan vond ik TP makkelijker werken.
 
@Ric325i : Deze had ik ook al gevonden, toch bedankt :)
Ik zal uw advies opvolgen en gaan voor de AF Rejuvenate en dan nog een aparte wax erbij.

PS. Mijn excuses, maar ik ben gewoon een eeuwige twijfelaar...
 
AF Rejuvinate = een cleaner met welke glaze olien achterlaat.(net als Ddj Lime prime)
AF Tough paint preparator = een cleaner welke geen glaze olien achterlaat en eigenlijk bedoeld als voorbereiding op een Sealent .Absoluut fijn spul qua verwerking en de lak voelt erg glad aan na gebruik.
@Jansen ik denk dat er eerder sprake is van een verhullend effect van de glaze olien als dat dit soort middelen echt goed lak kunnen corrigeren dan kun je imho beter voor een dedicated polijstmiddel gaan.
Uitzondering hierop zou Ddj Lime prime+ kunnen zijn wat ook trouwens een goede optie zou zijn in dit geval.
Er zijn zoveel wegen die naar Rome leiden.
 
Laatst bewerkt:
@Ric325i Ik had al zo'n vermoeden dat het eerder verhulling dan echte correctie zou zijn. Maakt mij verder ook niet uit, maar ik vroeg het me gewoon af omdat het in de webshop als een cleaner wordt omschreven en niet als cleaner+glaze.
 
Het is niet alleen de lak die heel dof is, maar er bevinden zich hier ook (duizenden) krasjes in de lak. Is de keuze van een paint cleaner dan nog goed of toch eerder een échte polish?
1457106478080597957340.jpg
 
Aangezien de paasvakantie bijna voor de deur staat, is het tijd voor de bestelling en de 'detail' van de oude Peugeot.

Nu heb ik gedurende 3 maanden allerlei verschillende producten overwogen, om eigenlijk dan toch terug te vallen op bijna al de oorspronkelijke producten met enkele extra's.

Mijn plan van aanpak:
1. De auto wassen met Dodo Juice BTBM en Monello Thick Mit, daarna afspoelen, maar niet drogen.
2. De auto kleien met Monello Dolce Verde klei en Poorboys World Spray & Wipe.
3. De auto afspoelen en grondig drogen met de Monello Senza Acqua.
4. De auto behandelen met Auto Finesse Tripple.
5. De auto beschermen met Collinite 476S.

6. De auto regelmatig bijhouden en indien nodig opnieuw met AF Tripple behandelen.

Heb ik ergens iets overgeslagen of kan er ergens nog een verbetering bij?

pug cc def def def .png
 
  • Leuk
Reactions: tembaco
Ik zie niks voor wielen en ramen.

Voorbeelden :
Monello Non-Ferro is ideaal voor velgen.
Gyeon Tyre voor bandranden
Dodo Juice Clearly Menthol Glass Cleaner
Misschien Glass Polish en Rain Kleer?
 
@Istnogferarie: Het zijn stalen velgen met een, denk ik, chromen deksel zoals u in de miniatuurfoto ziet. Ik heb deze al opgeblonken met metaalpoets. Maar de Non-Ferro komt er ooit wel voor de andere auto's waar het zeker nodig bij is. Nu is mijn budget hiervoor bijna op en moet ik dus voor de volgende bestelling al beginnen sparen. ;)

Banden: Er komen gloednieuwe banden onder, de andere zijn waarschijnlijk rot of vierkant, meerdere jaren stilgestaan en zien er niet al te best uit.

Ramen: Ik was van plan om de Poorboys Spray and Wipe te gebruiken als glass cleaner. Ik heb dit in verschillende topics gelezen en ze waren er allemaal tevreden over. Anders heb ik ook nog zo'n sprayflacon Valma Ruitenreiniger liggen.

Ik ben ook van plan om de ramen te kleien, ik hoop dat dit geen nadelen heeft?
 

Bijlagen

  • wiel en deksel.png
    wiel en deksel.png
    1,4 MB · Weergaven: 184
Duidelijk verhaal. Echter doet een banden dressing het voor het oog altijd goed, ook op nieuwe banden.

De S&W kan je idd erg goed als ruiten reiniger gebruiken. Meng het aangekochte flacon 1:1 en je hebt dubbel plezier

De ramen kleien gaat overigens erg goed. Dit kan je dus gewoon doen.
 
Ik zal deze dan bij mijn volgende bestelling plaatsen. Zijn er nog goede alternatieven ipv de Gyeon Tire?

Kan ik ipv de Rain Kleer gewoon de 476S gebruiken? *

*Ps: De auto zal vooral buitenkomen met mooi weer, het is uiteindelijk een cabrio hé. ;)
Maar ik zal de regen niet kunnen vermijden in het Belgenland. :p
 
Oke, dacht ik al, maar wou toch eventjes die zekerheid.

Die fout heb ik al eens gemaakt, Turtle Wax Mettalic op de voorruit... Nooit meer!

Ik zal het voorlopig gewoon dan bij het kleien van de voorruit houden. Bedankt iedereen!