• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies stappenplan

imstefan

Detailing trainee
27 jun 2015
12
45
Hallo,

Het is nodig tijd om het zwarte beestje maar eens onder handen te nemen.
PE4BD9b.jpg

Heeft wel wat swirls maar voordat ik meteen een DAP haal zou ik eigenlijk willen kijken hoever ik kan komen met een glaze en een wax.

1. Voorwas met HD en Monello magico snow foam
2. Afspoelen
3. Wassen met Monello mitt en BTBM shampoo
4. Afspoelen
5. Rondje Non-ferro over de lak
6. Afspoelen
7. Kleien met Dolce Verde klei en Born slippy clay lube
8. Nog keer wassen met BTBM shampoo
9. Afspoelen
10. Drogen
11. Glaze: Black Hole met een Monello - Easy Detailing Finishing Hand Pad
12. Wax: Poorboys World - Natty's Paste Wax Black - 235ml met een
Monello - Disco Rosso Foam Applicator

Verder mis ik dan nog een aantal Monello verde pluche doeken.

Twijfelpunten zijn alleen nog de clay lube, misschien is het beter om Spray & Wipe te halen?
Misschien een andere wax? Red / Blue versie? Voordeel is dat de Poorboys in de zon verwerkt kan worden namelijk.
 
Als wax zou ik eerder voor 845/476 kiezen ipv PB natty's.
Verwerkt net zo makkelijk en heeft een langere standtijd.
 
Prima stappenplan toch.
Zelf zou ik voor de Collinite 845 of anders de Soft99 Fusso wax gaan. Prima waxjes die lang blijven zitten. :)


Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
 
Ik zou persoonlijk nog 1 stap toevoegen, en dat is een cleaner gebruiken. Dit de lak echt schoon te krijgen en dan in een nieuw jasje te steken.

Zou persoonlijk ook voor collinites gaan, maar met poorboys is ook niks mis.

Met born slippy is niks mis opzich, een verschil met de S&W (op de heerlijke geur na) is dat ba de de born slippy de lak vaak wat vettig is. Maar in je stappen plan heb je al een extra was stap heb, dat is bij S&W niet nodig.
 
Ik doe het ook na het foamen en wassen...

Ga er ook lichtjes overheen met een mitt... Dat zou ik nooit durven als ik de auto niet gewassen heb.
 
stappenplan ziet er goed uit,
ben alleen bang dat de swirls blijven al is het minder zichtbaar
 
stappenplan ziet er goed uit,
ben alleen bang dat de swirls blijven al is het minder zichtbaar
Ik verwacht ook niet dat ze opeens allemaal verdwijnen maar zou graag het resultaat willen zien zonder te polijsten met het handje want dat gaat niks worden op een harde BMW lak..

Daarom twijfel ik nog een beetje over de wax welke de swirls het meeste zal verbergen in combinatie met Black Hole als glaze.
 
Ik denk dat je stappenplan best in orde is, inderdaad moeilijk in te schatten hoeveel er daadwerkelijk gemaskeerd wordt door een glaze, maar je kan daarna altijd nog besluiten te polijsten.

De eerste paar auto's die ik heb gekleid heb ik met Spray&Wipe en dezelfde monello dolce verde klei gedaan, laatste bestelling toch born slippy meegenomen om eens wat anders te proberen en moet zeggen dat ik dat vele malen beter vind kleien. Tijdens het kleien de auto niet afgenomen met een doek, maar daarna nogmaals gewassen (kost letterlijk 3 minuten extra omdat verder alles al schoon is).

Spray&Wipe heb ik nog wel, is erg veelzijdig, gebruik het voor ramen en waterless wash, maar gebruik het niet meer voor het kleien.

Voor wat betreft wax +1 voor ric325i, ik heb geen ervaring met de poorboys waxen, maar de 845 zit al sinds november op mijn Seat en begint nu pas echt een nieuwe waxlaag nodig te hebben.
 
Hopla, weeral iets bijgeleerd.

Nog een klein vraagje erover.
Met Non Ferro er rondgaan, is dat dan de bedoeling om volledig de wagen ermee rond te gaan met Non Ferro of enkel vanaf de onderkant tot de stootrubbers?
 
Laatst bewerkt:
Ik bedacht me net dat ik nog een foto had genomen van hoe 'zeperig' de born slippy was, dus bij deze een idee waarom wassen na born slippy wel nodig is:
20160504_120126.jpg
 
Prima stappenplan, al zal je weinig resultaat zien van de werking van Non-Ferro, die paarse verkleuring, op een donkere kleur lak (natuurlijk doet die z'n werking wel).
Tevens kun je de Spray & Wipe 1:1 verdunnen met water, scheelt toch weer produkt ;).