• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies starterskit gevraagd.

LucasA

Detailing trainee
30 mrt 2013
25
27
hallo,

Ik kijk al een tijdje op het carclean forum maar heb met nooit echt aangemeld om dat ik toch niks te melden had.
Maar nu heb ik toch een paar vraagjes om ook zelf aan de slag te kunnen.
Tijdje geleden een DAP 500 gekregen en deze ook geprobeerd ging eigenlijk goed maar nooit meer veel mee gedaan.
Nu wil ik het toch graag leren en heb ik op de sloperij een oude motor kap gekocht om eerst eens wat uit te proberen voordat ik echt aan een auto begin.
Nu mijn vraag: Wil graag wat spullen bestellen om goed aan de slag te kunnen gaan maar weet niet zeker of dit een goede keus is, misschien dat jullie mij hierbij kunnen helpen en evt wat op of aanmerkingen hebben!

Dit heb ik al:
Dap 500
3m perfect it groen
3m perfect it geel
3m perfect it blauw
Meguiar's gold class car wash
Meguiar's Quik Detailer
Meguiar's klei
Meguiar's ultimate quik wax (kleine verpakking zat bij het klei pakket)
Chemical guys jetSEAl 109

Dit wil ik gaan bestellen:
Poorboys World - Spray and Rinse Wheel Cleaner - 946ml
Dodo Juice - Supernatural Gloss Trim Sealant Kit - 50ml
Dodo Juice - Clearly Menthol Glass Cleaner Spray - 500ml
Monello - Peluche Verde Trio
Monello - Peluche Bianco Trio
Monello - Piccolo Nero Trio
Meguiar's Professional - Mirror Glaze M105 Ultra-Cut Compound - 237ml
Meguiar's Professional - Mirror Glaze M205 Ultra Finishing Polish - 237ml
Monello - Foamed Wool 5.5 inch Cutting Pad
Monello - Professional 5,5” Foam Cutting Pad - Yellow
Monello - Professional 5,5” Foam Light Cutting Pad - Orange
Monello - Professional 5,5” Foam (Heavy) Polishing Pad - Green
Monello - Professional 5,5” Foam (Light) Polishing Pad - White
Monello - Professional 5,5” Foam Finessing Pad - Black
Monello - Professional 5,5” Foam Finishing Pad - Red
Chemical Guys Black Light

Weet niet of dit te veel is maar na dat ik jullie collecties gezien heb kan je nooit te veel hebben:)
Het meest twijfel ik over de pad's weet niet of ik zoveel verschillende nodig heb maar hoop dat jullie me dit kunnen vertellen!
Alvast bedank!
 
Ik mis washmitts in je collectie. Misschien een idee om voor de Monello microfiber bundel trio te gaan. Dan heb je al je doeken + washmitt + spons)
 
Welke pads je nodig hebt is afhankelijk van de correctie die je wilt behalen. Misschien zijn de oranje, witte en zwarte pad wel voldoende. Zoals Inge aangaf, een wasmit mist. Maar ook een droogdoek en een glasdoek. Als glasdoek vind ik de Monello glasdoek een topper!
 
De washmitt was ik vergeten die heb ik van Meguiar's. Een droog doek mis ik nog ja, maar is deze heel anders als de monello doeken die ik wilde bestellen?
Glas doeken heb ik van die blauwe microvezel doekjes liggen weet niet of deze voldoen? zijn volgens mij niet echt van een merk.

De auto's die ik wil doen zijn nog niet zeker wil eerst proberen wat er allemaal kan op een losse motor kap.
Verder rijd ik zelf een Golf en mijn ouders een volvo dus die zullen als ik het onder de knie heb wel aan de beurt komen.
Mijn vriendin rijd een fiat 500 (wit) en mijn schoon moeder een fiat 500 (zwart) misschien dat die ook wel gedaan mogen worden.

bedankt voor de opmerkingen!
 
Oke dan is een droogdoek dus wel belangrijk. Iemand tips voor een droogdoek en is een doek genoeg voor een complete auto?
En als ik nog een droog doek erbij bestel is het dus wel een mooi compleet pakket om te gaan beginnen?
bedankt voor de tips!:)
 
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zou wel gek zijn om het niet te doen, de Senza Acqua heeft mijn voorkeur. Je kunt ook een Delirium of een droogdoek van Dodo Juice overwegen.

Verder raad ik je aan om Iron.X aan te schaffen en die voor de kleibeurt te gebruiken.
 
Oke zet ik die ook bij mijn verlanglijst!
Ben blij dat ik me heb aangemeld hier nu. heb wel nog een vraagje over die Iron. X had er al wat over gelezen hier op het forum en zag dat het gebruikt werd in een filmpje bij diventa bella. maar waar dient dit nu echt voor? is dit gewoon een cleaner? (zag trouwens ook dat het op velgen gebruikt werd of heb ik dat vereerd gezien)
 
Tim;321774 zei:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik zou wel gek zijn om het niet te doen, de Senza Acqua heeft mijn voorkeur. Je kunt ook een Delirium of een droogdoek van Dodo Juice overwegen.

Verder raad ik je aan om Iron.X aan te schaffen en die voor de kleibeurt te gebruiken.

:D :D

Senza aqua werkt gewoon goed, wel eerst de doeken even wassen. Daarna kan je met gemak in één keer je auto drogen.