• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies voor beginner carcleaning

Maarten1984

Detailing trainee
17 mrt 2017
10
35
40
Beste leden ik zou graag jullie advies willen vragen.
Ik heb nu al twee avonden zitten scrollen door de producten van carclean maar ik weet het eigenlijk niet zo goed meer.
Ik ben dus een beginner en ik wil mijn nieuwe (tweedehands) bmw graag onderhanden nemen.
De lak ziet er best wel dof uit met her een der een krasje geen diepe krassen trouwens.

De rubbers en bumpers zijn er verweerd uit deze wil ik graag weer een beetje ophalen qua kleur.
Welke producten kan ik het beste nemen ik ben een beginner zonder polijst machine.
Het liefste wil ik ook een beetje de prijs in oog schouw houden:

Ik zal even rijtje maken met de handelingen waar ik denk ik producten voor nodig heb:

Velgen reiniger heb ik
Wassen
Kleien
Waxen
Ruiten schoonmaken
Kunststof /rubber verzorging zwarter
Interieur
Ik heb een lading microvezel doeken en zemen want mijn vader is monteur in de fabriek die dit produceert

Ik hoor het graag want mijn hoofd tolt van het assortiment.

Alvast bedankt
 
Misschien is dit iets om door te lezen?
https://forum.carclean.com/threads/stappenplannen-dodo-juice-microfiber-madness-gyeon.17926/

het is allemaal smaak en geur gevoelig per persoon maar dit is iets wat een plan zou kunnen zijn:

Goede washmitt, 2 of 3 emmers met Grit Guards, goede droogdoek, medium klei, klei glijmiddel, goede wax, wax applicator, enkele buff doeken, ruiten reiniger, 2 ruitendoeken, kunststof dressing, applicator en uitpoetsdoek, interieur reiniger, enkele interieur doeken.

En een zeem is een NO GO. Microvezel of Waffle Weave droogdoeken zijn een aangename kras verbetering. Zemen zijn voor grootmoeders, niet de jeugd ;)
 
  • Leuk
Reactions: Stefan O
@Istnogferarie heeft je al de belangrijkste informatie gegeven denk ik. Een goede washmitt twee verschillende emmers voor het schoonspoelen van je washmit zijn echt de eerste voorwaarden voor het veilig reinigen van je lak. Als de lak er na het wassen nog steeds dof uitziet is polijsten de enige oplossing. Dan zijn er twee mogelijkheden het polijsten met de hand(arbeidsintensief en wat langer werk) of met een machine bijvoorbeeld een DAP 900 of DAP 500. Deze zijn veilig voor beginners om te gebruiken omdat deze excentrisch draaien.

Een polijstmachine is natuurlijk een investering, een beginner ziet daar vaak het nut nog niet van in wat ik zelf ook heb gehad. Maar het maakt je leven wel zoveel makkelijker als je de lak goed onderhanden wilt nemen. Als je uiteindelijk besloten hebt of je handmatig of machinaal gaat polijsten, dan komen de vragen welke middelen, pads enzovoorts. Daarbij zijn de volgende pagina's heel belangrijk en erg interessant om te lezen. Met deze artikelen begin je de wereld van detailling meteen te begrijpen. Deze pagina's geven ook informatie wat voor producten er zijn en waarvoor deze gebruikt kunnen worden. Inclusief de verschillende smaken van merken. Als er dan nog vragen zijn kan je die altijd stellen op het forum. Succes! En vergeet niet de voor en na foto's met ons te delen.
https://forum.carclean.com/threads/...al-dap500-900-20-11-15-update-geplaatst.4223/
https://forum.carclean.com/threads/...ig-met-videos-20-11-15-update-geplaatst.4222/
 
Nog een goede link : https://forum.carclean.com/threads/basis-pakket-voor-de-beginner-stappenplan.17857/

Kledingadvies van @Quantoxx moet je niet volgen, de rest is zeer bruikbaar!

Hahaaa! Ik herinnerde mij net pas weer dat mijn stappenplan en dergelijke niet meer up-to-date was (links naar .nl) en wilde nét de eerste wijzigingen intypen. Toen kreeg ik de melding dat jij iets postte en dat was mijn stappenplan. :p

Ik ga gelijk weer verder om het te wijzigen. :p


EDIT --> Hij is weer fris & fruitig! :p
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Begin met de goede basis. Goede emmers, washmitt en doeken. Wat betreft de shampoo, polish te cetera zou ik rustig aan beginnen. Hou het vooral bij de hufterproof spullen en leer eerst maar eens omgaan met de spullen die je hebt en met je auto. Ga eerst maar eens ontdekken of je bijvoorbeeld een zachte lak hebt.

Veel fabrikanten hebben een eigen YouTube kanaal. Vaak leggen ze stap voor stap uit hoe je iets moet doen met welke producten. Kijk maar eens bij Chemical Guys bijvoorbeeld.

En vooral om advies vragen bij Carclean! Succes!
 
  • Leuk
Reactions: Ferdy
Net als rookie me een dap900 met schollproducten cadeau gedaan . Ik kijk er naar uit om het machientje te gebruiken. Het bedrag in het winkelwagentje was aan de hoge kant met nog wat producten extra, deed eventjes pijn, maar bij ontvangst zeer tevreden.

Verdunnen jullie die spray and wipe om te kleien of gebruik je die puur?!

Grtzz
 
Hahaaa! Ik herinnerde mij net pas weer dat mijn stappenplan en dergelijke niet meer up-to-date was (links naar .nl) en wilde nét de eerste wijzigingen intypen. Toen kreeg ik de melding dat jij iets postte en dat was mijn stappenplan.

Ik ga gelijk weer verder om het te wijzigen.


EDIT --> Hij is weer fris & fruitig! :p
Moet je ook even de prijzen nog aanpassen
 
Moet je ook even de prijzen nog aanpassen
emoji6.png

Die heb ik al aangepast. Moest namelijk elk product afzonderlijk bekijken en linken.

Klopt er iets nog niet dan? :D (Zal wel werd gek van alle die handelingen, haha!)

Zie al dat ik er met de Grit Guard zo'n 50 cent naast zit. :p
 
Bedankt voor alle adviezen, na veel lezen ben ik al een stuk verder. Ik zal van de week mijn boodschappen lijst in dit topic posten.