• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

advies voor machinaal dappen alfa 156

linders

Detailing rookie
23 jul 2009
64
0
hallo

ik wil binnekort mijn eigen auto onderhanden nemen met de dap
de vraag is echter ik heb de auto nu al een aantal keren gewaxt hoe neem ik voor het polijsten begint alle lagen eraf?
wassen en daarna
gewoon met kleien beginnen en dan gaan polijsten?

alvast bedankt luitjes

gegroet Peter
 
Wat voor wax en hoe lang zit het erop?

Je kunt als je het nodig vindt APC gebruiken. Ik was altijd gewoon goed met de shampoo, zou voldoende moeten zijn.

En natuurlijk altijd kleien voor het polijsten. :)^
 
Wassen met een beetje meer shampoo dan gewoonlijk en dan kleien.
Wat er dan nog op zou kunnen zitten kan geen kwaad.

Hans
 
Er zijn diverse manieren om je wax laag om zeep te helpen:

- flink overdoseren van de shampoo
- kleien
- polijsten.

Bovenstaande manieren staat garant dat je waxlaag weg is. :ja
 
super bedankt mensen
zat net lekker in bad na te denken en er is me nog iets binnengeschoten(klinkt fout dit denk ik in bad iets naar binnengeschoten)
maja evengoed :p
ik heb nu het starter pakket van de dap 900 met mezzo en finale met de groene witte nen oranje pad
nu zie ik op de site dat deze niet te koop zijn alleen van lake country bevoorbeeld
die van monello zijn compressor pads en dat zegt mij vrij weinig ik heb gelezen wat erbij staat alleen zegt mij dat
niet echt het verschil met wat ik nu heb.
teven wil ik gaan proberen blackhole machinaal op te brengen met de zwarte of groene pad(gewoon of compressor)
het gaat trouwens om de wax natty en daarvoor altijd tech 2.0

dan nog 1 klein beginners vraagje

in hoeveel stappen polijsten krijg je het mooiste resultaat (hier zijn de meningen over verdeeld en kom er niet helemaal wijs uit)
gewoon met mezzo en wit
dan met finale en groen.

of is het beter oom nog wat monello produkten te bestellen om van grof naar fijner te gaan

alvast bedankt mensen

Groeten Peter
 
Hoe bedoel je dat de polijst pads van Monello niet te koop zijn.
Onderaan staat de hele serie.
Hierbij is de Kompressor pad iets groter dan een 'normale' (CCS) pad en staat hij getrokken op de backingplate/steunplaat.
Tijdens het polijsten zal je zien dat deze pad dus iets om de steunplaat heen krult waardoor je bv bij spiegels minder snel met de roterende steunplaat tegen je spiegel aan komt. Er zit, zeg maar, een stukje schuim tussen.
Bij de 'normale' pad is de pad eigenlijk bijna net zo groot als de steunplaat.

Hoeveel stappen is zo 1,2,3 niet te zeggen want dat is per auto verschillend waarbij het zelfs per paneel anders kan zijn.
Het is o.a. afhankelijk van de beschadigingen en de lak van je auto.
Ook je techniek met op en afbouwen is medebepalend.

Dus je zal echt een test-spot moeten maken om te kijken welke combinatie werkt.
Begin niet met een te zware combi maar kijk eerst welke resultaten je behaalt en werk dan eventueel naar zwaardere combinaties toe. Vergeet niet dat een zware combi ook zelf voor krassen zorgt welke met het afbouwen weer weghaalt.

Volg anders een clinic bij CC, heb ik vorig weekend ook gedaan en ik wacht nu nog op een geschikt moment om de auto van mijn vriendin aan te pakken:-"
 
ik ben idd ook aan het wachten op de volgende dap clinic om de in en outs te leren
maar iig bedankt voor je reactie :)^
het zal wel aan mij liggen dat ik de pads heb gemist heb zeker 3 ker gecheckt en niks gevonden lol :confused: