• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Advies

RM28

Detailing rookie
6 aug 2021
6
2
Ik ben al een tijdje op zoek naar een oplossing voor mij als leek, maar mogelijk hebben jullie er verstand van.
Mijn auto is door iemand gewassen en hierdoor is de ruit erg vettig? geworden.
Wanneer het gaat regenen zie ik amper meer wat. Wanneer het droog is zie ik wel vegen, maar heb ik gewoon goed zicht.

Ik heb al van alles geprobeerd om het eraf te krijgen, o.a. dreft en verschillende glasreinigers, maar helaas. Wie o wie heeft de oplossing waarmee ik mijn ruit kan wassen?

En mocht iemand dé oplossing hebben, zou een linkje naar een evt. product fijn zijn! ;)

Alvast bedankt!
 
Inderdaad groffer te werk gaan!

Als tussenstap kun je nog een 'wonderspons" proberen. Deze melamine spons gebruik je vervolgens met warm water en zo ga je de ruit boenen. Dit schuurt dan het oppervlakkige vuil weg.

Is het daarna nog niet goed dan is de bovenstaande oplossing een goede opmaat.
 
  • Leuk
Reactions: RoyR
@RoCo is zo'n wonderspons zo'n wit sponsje die je bv bij de kruidvat kunt halen?
En zo'n Glass Polish in de link @Ric325i , is dit voor leken als mij verstandig of kan ik beter naar een garage gaan? Wil niet nog meer beschadigen...
 
Nee, je krijgt geen krassen in de ruit! Het is geen brillo spons: ten eerste is het glas knetterhard, ten tweede gebruik je die spons ook als ultiem redmiddel om oppervlakte vuil van je lederen intereur te verwijderen. Maar goed, feitelijk blijft het een schuurmiddel.

En inderdaad de kruidvat, action e.d. verkopen die ook. Kost geen drol en is daarom zeker het proberen waard.
 
@RoCo is zo'n wonderspons zo'n wit sponsje die je bv bij de kruidvat kunt halen?
En zo'n Glass Polish in de link @Ric325i , is dit voor leken als mij verstandig of kan ik beter naar een garage gaan? Wil niet nog meer beschadigen...
Glas is keihard en die polish is speciaal voor glas kans dat je wat verziekt is miniem imo.
evt wat kunststof delen afplakken.
 
  • Leuk
Reactions: RoCo
Kan je met die Wonderspons ook absoluut niet de verwarming draden in een voor, of achterruit beschadigen!
 
Wonderspons indeed, succes verzekerd!
Wonderspons zonder bijkomende producten gebruiken. Warm water en goed boenen (in verticale banen) totdat je ziet dat het water op je ruit van vorm verandert, dan is de vettigheid ook opgelost. Dus niet een beetje vegen en done; dan kom je er niet.
Vergeet ook niet je ruitenwissers schoon te maken.
Zijn de vegen er daarna nog; wissers vernieuwen.
 
Ik kan je de AutoGlym aan bevelen. daar bereik je normaal je doel wel mee.

wil je een stapje verder gaan:
Daarna ontvetten met Gyeon Prep, en daarna afnemen met bijv. dodo juice Clearly.

Evt daaarna TurtleWax ClearVue aanbrengen. (Deze dan nog een afnemen met water)
 
  • Leuk
Reactions: Zrobb
Nou kijk.. heb al genoeg adviezen!
Ik ga zo eens even een wonderspons halen en kijken of het daar schoner mee gaat worden! Ben benieuwd...
 
Wonderspons indeed, succes verzekerd!
Wonderspons zonder bijkomende producten gebruiken. Warm water en goed boenen (in verticale banen) totdat je ziet dat het water op je ruit van vorm verandert, dan is de vettigheid ook opgelost. Dus niet een beetje vegen en done; dan kom je er niet.
Vergeet ook niet je ruitenwissers schoon te maken.
Zijn de vegen er daarna nog; wissers vernieuwen.


spargo-powerspons- deze sponsjes zijn dat he?
 
Ik heb hem schoongemaakt met een wonderspons vd kruidvat. Ook de binnenkant gedaan. Ik zie er ronde vlekken vandaan komen, dus lijkt wel degelijk of er vet uit gaat! Nu hopen dat het gaat regenen (haha), want dan kan ik de ruit echt testen