• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

AEG EXE460

deaZi

Detailing rookie
3 aug 2020
7
2
Beste ,

Nu wil ik men auto deftig gaan onderhouden, ik las dat de AEG EXE460 een prima machine is om mee tegaan polieren etc...
Nu vroeg ik me af welke pads ik hier het beste op zet ?

Mvg
 
Als je hem nog moet kopen, niet doen.
Neem een machine waar je diverse formaten backingplates op kan zetten
Dan kan je ook pads nemen die passen bij de werkzaamheden en bereikbaarheid

CC verkoopt geen slechte pads, dus de keuze is reuze.
 
Zo dat is zeker oldskool zeg:laughing::laughing:hiermee ben ik begonnen
was toen een hele hype maar goed zoals al is gezegd
er zijn betere op de markt met vele voordelen;)
 
Haha heerlijk, terug in de tijd! Wat was ik daarna blij met mijn DAP!!
Ik zou lekker naar een gebruikte of nieuwe DAP kijken, ga je echt heel veel plezier van beleven en is vooral op de verticale panelen veeeeeel prettiger!
 
  • Leuk
Reactions: Rémon
Hangt een beetje af of het alleen voor je eigen auto is en hoe hard de lak is. Met een EVO heb je flexibiliteit ivm verschillende grote backingplates, een EVO plus heeft meer correctie kracht door de grotere uitslag maar geen verschillende backingplates. Als je van plan bent om hem (veel) meer te gebruiken kan je ook naar Rupes of Flex kijken.
 
Het is uitsluitend voor men eigen auto, betreft een BMW 320i.
Welk setje kan ik dan het best kopen op Calclean ?
ik was aan het kijken naar de DAP setjes
 
BMW hard lak staat te boek als hard dus dan wil je wat meer correctie. Als de auto verder in redelijke staat is denk ik dat een van de EVO sets voldoet met de juiste pads en polijstmiddelen. Ik zou CC even bellen voor advies.
 
auto is verder in goede staat enkel wat swirls van het wassen van de vorige eigenaar.
ook 1 diepere kleine kras die ik graag zou wegwerken.

Zat zelf te denken aan deze set:
DAP setje

Maar weet niet of de pads van goede kwaliteit zijn.
Of ik niet beter een losse machine koop en nog eens appart goede pads koop ?
 
Ik zou iets meer neerleggen en kiezen voor een Evo. Voor de betere ergonomie, meer vermogen, kleine backingplate erbij, etc.

Dit i.c.m. vermoedelijk harde lak is een betere keus.

De Monello-pads zijn prima, daar zal het niet aan liggen. Het is niet zo dat als je een ander merk kiest, je ineens veel betere resultaten behaald. ;)
 
Het is uitsluitend voor men eigen auto, betreft een BMW 320i.
Welk setje kan ik dan het best kopen op Calclean ?
ik was aan het kijken naar de DAP setjes
E46 ,E90,92,93 of F serie?
Dappie raak je 2e hands altijd wel weer kwijt mocht dat nodig zijn.
 
F serie is vaak net wat makkelijker te corrigeren dan een E92 bv al moet een testspot dat uitmaken natuurlijk. Daar een Touring toch best een grote auto is zou ik denk ik kijken naar de DAP met wat grotere uitslag waarbij ik zou beginnen met een medium combo qua pad/polijstmiddel en dan eens kijken wat dat met de lak doet.
 
Meeste is nu al gezegd, harde lak vereist meer correctie, DAP EVO heeft de beste balans tussen flexibiliteit en kracht. Is denk ik niet voor niets uitverkocht. Even bellen met CC dan kunnen ze je misschien vertellen wanneer hij weer komt. En meteen wat extra advies geven over pads etc. Je kan ook een custom setje samenstellen met ze. Suc6!