• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afdruk van dakdragers niet weg te krijgen met Turtle Wax, de toplaag lijkt beschadigd / bekrast.

Jean Splinter

Detailing rookie
23 jul 2011
3
0
Op mijn auto (zwart) heb ik Thule dakdragers gebruikt, met rubber voetsteunen. Orgineel Thule, horend bij type auto, zonder dakrailing.
De steunen vallen om de dakrand en worden aangeklemd. De rubber voet laat nu op het dak een afdruk achter, die met gewone Turtle wax niet weg te poetsen is.
Bestaat er kleurwas die helpt, of is er een andere oplossing? Het lijkt dus alsof de toplaag van de lak licht is beschadigd / bekrast.

mischien met een handpad ( zwart ) en Monello Finale??.En dan een wax erover heen.

MAar een foto zal het verhaaltje wel wat duidelijker maken;)

Hallo,

Welkom op dit forum:-"

Misschien eens een kleibeurtje overwegen en dan op te poetsen met prof.polish van poorboys en ook ff dien turtle in de vuilbak kieperen??
Dan een echte wax er op en het resultaat zal al veel beter zijn .

MVG Danny

Rubber bevat soms siliconen of andere weekmakers en die worden ook bij de fabricage gebruikt
Het kunnen dus zowel krassen zijn als invloed van de bestanddelen van het rubber
De eerste ga je steeds terugkrijgen (tussengewaaid vuil krast)
De laatste wordt met de tijd minder, en een goede wax helpt het tegengaan

Hans

Zo goed als zeker dat dit krasjes zijn. Er zit standaard een stukje plastic folie bij, dat tussen rubber en dak geplakt wordt. Dat folie is gaan wapperen en tikken op de lak. Als ik eerst een poets poging wil wagen: welke was is daar geschikt voor en kan dit ook kleurwas zijn.

Hallo nogmaals,

Er zal idd een hele wereld voor je opengaan,en helaas is dit niet goed voor je bankrekening :lol

FF lezen op het forum hier zal je al veel duidelijk maken!

Wat dat kleien betreft, je leest eerst dus ff het 5-stappenplan door en dan kan je beginnen met een lijstje te maken..........:ja
Waar woon je,misschien kan je wel eens afspreken met iemand uit je buurt,er is zeker altijd iemand die wel wat tijd in je wil steken.

Wat die turtle betreft,...tja er zijn (veel) betere waxen.
Maar niet getreurd,met de juiste voorbereiding(wassen,kleien,polish) , zal deze ook wel zijn ding doen hoor.

Ik stel voor dat je je even voorsteld in het juiste topic en samen met een (paar) foto('s) je probleem aankaart,samen met een "beginnerslijstje" en je zal na enkele dagen al veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel meer weten.
We zijn allemaal ergens moeten beginnen hoor en dat is zeker geen schande.
Tot over 4 maand poetstte ik enkel met water en af en toe een wax-laagje(jawel : ook van turtle:-b )
Als je ff de collecties nagaat ,zal je merken dat er veel meer is dan wax alleen:rules

MVG Danny

Mocht je er zelf niet uitkomen of aan willen beginnen, is er wellicht een detailer in je omgeving die er even naar zou willen kijken.

zo afdruk kan ik ,ik had het met een renault scenic waar nu 4 afdrukken in de dakrand staan.

even poetsen en veel was weg ,zo als mijn voorgangers al zeggen even een polisch er langs en je zal verteld staan.

bij mijn is het niet geheel weg gegaan omdat de lak boterzacht is en er dus nog iets te zien is waar de dakdragers hebben gezeten.