• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afplakken op waxlaag. Hoe lang moet ik wachten?

TheDGM

Detailing addict
12 jul 2012
47
55
30
Hallo,

Gister heb ik de motor een full detail gegeven waarbij ik als laatst dus een waxlaag heb aangebracht. Ik had het kuipruitje afgeplakt maar wil deze toch nog polijsten. Hoe lang moet ik wachten voordat ik de kappen af plak? Ik wil de waxlaag namelijk niet verwijderen.

Alvast bedankt.

Met detailers tape mag dat geen probleem zijn
Dus de 3M of een gelijkwaardig "zacht" hechtende tape gebruiken

Als het kan zou ik de ruit even losmaken
Dan heb je geen kans op overbelasting van de bevestigingspunten
Better safe than sorry

De blauwe tape van 3M heb ik inderdaad. Hoe lang moet je trouwens wachten voordat je gaat wassen? De waxlaag moet toch uitharden? Sent from my iPhone using Tapatalk

Wassen doe je pas als hij vies is, en dat zal zeker niet zijn binnen 24 uur tenzij je Paris-Dakar rijd.
En uitgehard is hij wel na 24 uur dat is de tijd die ik standaard aanhoud als ik een tweede laag aanbreng dan is wel zeker uitgehard.
Maar er zijn mensen die zeggen 12 uur, maar is ook een beetje afhankelijk van temperatuur bij deze temperatuur is hij wel uitgehard na 24 uur.
Eerlijk gezegd heb ik wel eens na 5 uur de tweede laag aangebracht in de zomer.