• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afplakken

Roberto

Detailing trainee
17 jul 2016
10
32
31
Hallo allemaal,

Ik lees vaak dat het verstandig is om kunstof en rubberen delen afteplakken.
Nu vraag ik mij af of ik dit met gewone schilders tape kan doen of is dit niet verstandig?? En wat is een goede vervanger??
 
Schilderstape werkt meestal niet lekker, heb ik wel eens gehoord. Het plakt te weinig of juist te veel. Ik zou hier op carclean 3M of Colad tape kopen. Zijn allebei uitstekend.
 
+1 voor Jansen.
Schilderstape plakt slecht op rubber vanwege de weekmakers in rubber.
Ook kan normale schilderstape heel slecht tegen vocht....
 
Jep! +1 voor de eerdere reacties! :)

Ik heb wel eens tijdens een detail tape nodig gehad en het was op, dus reed ik naar een schilderszaak. Legde mijn verhaal uit en kreeg vrij dure tape mee. Helaas plakt dit voor geen meter en wanneer je er met de polijstmachine overheen gaat trek je het er af.

Ik gebruik al tijden de groene tape van CC en dat bleef zelfs na regenbuien nog zitten. :)


Greeetz
 
Ik vind de groene colad tape die bij de dap zat iets té goed plakken. Ik gebruik nu de schilders tape voor buitenshuis van de Lidl (de blauwe) die werkt prima vind ik :)
 
  • Leuk
Reactions: Roberto
Zelf gebruik ik de Gold tape van ons huismerk Kelfort.

Gele enkelzijdig klevende tape, gemaakt van dun en sterk Japans rijstpapier. Geschikt voor het afplakken van kwetsbare materialen en ondergronden, zowel binnen als buiten te gebruiken. Toepasbaar bij industrie of automotive processen en het lakken op waterbasis. Schoon verwijderbaar tot max. 6 maanden. Voorzien van UV-bestendige solvent-acrylaat. Bestand tegen hoge temperaturen 120 °C en max. 60 minuten bij 125 °C. Rollengte 50 m

1516619.jpg



Kost een paar centen, maar dan heb je ook wat. :eyes:
 
  • Leuk
Reactions: Jeroen en Roberto
hier ook fan van de gele rol hierboven. zelf de 3m variant, fijn spulleke, dun, plakt goed maar laat niets achter! wel prijzig inderdaad...