• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Afscheid: BMW Z4 Titan silber 2.5iS

McShine

Detailing guru
Tester of Bling
28 nov 2009
2.113
115
45
Hallo allemaal,

Naast de Civic en de lease-Polo heb ik vorig weekend de auto van mijn vader kunnen overnemen. Zie ook het vorige topic Het betreft een Titan silber Z4 2.5iS Steptronic uit 2003. Er leuke auto en 1 van de weinige roadsters waar ik met mijn 1.92m en mijn vriend die nog iets langer is inpassen.

Het leukste van de wagen, afgezien het geluid van de 6 in lijn en de RWD , vind ik de Sportknop op de middenconsole. Sturen wordt zwaarder en gasrespons wordt veel feller. Heerlijk. :)

Maar goed, dit is natuurlijk een topic voor mijn detailwerkzaamheden dus....

Alleereerst een foto uit de koektrommel, toen ikzelf nog een 3 serie cabrio had:

IMG_2858.jpg


Op zich was de lak nog in redelijk goede staat, maar als McShinemobiel :rules toch niet acceptabel:

d516d446.jpg

17b86c5b.jpg


Wat ik al gemerkt heb is dat silver een hele lastige kleur is om swirls vast te leggen, ik verwacht dan ook geen gigantisch mooie before and afters.

Toch geprobeerd het resultaat vast te leggen:
af5c4780.jpg


De Pro900 niet hoeven gebruiken , en ook de gele pad niet aangeraakt. Dit is na 2 sessie Oranje pad icm Inizio Forza, 1 sessie Mezzo op groen, 1 sessie Finale op zwart. Zo wordt de hele auto trouwens gedaan. Maar stap voor stap, hier ga ik mijn tijd voor nemen en dat betekent meer dan 8 uurtjes. Logo eraf gehaald en weer terug geplaatst na het polijsten.

Aangezien ik paneel voor paneel ga werken, de polijstresten verwijderd met Carpro Eraser (IPA irriteert mijn handen), en hierna de klep in de 1e Cquartz laag gezet.

Ik ben begonnen met de achterkant, nadat ik vorige week de kap al had gereinigd en deze gisteren heb geimpregneerd.

5a8c06cf.jpg


Achterlichten eruit gehaald zodat ik ook die kon polijsten
Swirls op het achterlicht:

a2d07788.jpg

8ca84536.jpg


Na de polijstsessie met Inizio, Mezzo en Finale, ook nog eens de hele Wolfganglijn erover heen gedaan, vooral voor bescherming tegen UV stralen en dus vergeling van het plastic:

7ccabb0f.jpg

4e1c51c7.jpg


Achterklep en naden gereinigd met APC en een borstel en hierna in de Collinite 845 gezet:

c8758d36.jpg

1319d2c5.jpg



Inspectiefilmpje na het polijsten:

th_dd1365d3.jpg
 
Grondig werk verricht aan de achterlichten :)^

(Bij gebruik van ipa trek ik veiligheidshalve altijd wegwerphandschoenen aan, naar het schijnt kan alcohol door de huid opgenomen worden....)
 
Gisteren weer lekker bezig geweest.

Heel de auto staan nu in de C-quartz, tenminste het lakwerk.

Wat ik merkte is dat de metallicdeeltjes nog iets beter worden opgehaald, ook de reflectie is niet mis:

9e7c3b13.jpg


Meteen maar de lederen stoelen gereinigd met APC, daarna de Gliptone Cleaner en als afsluiter de Gliptone conditioner.

Een hele mooie matte glans, en ik zag het leder gewoon soepeler worden. Nerven verdwenen als sneeuw voor de zon. Hieronder een 50/50 , wellicht niet zo goed te zien als IRL maar ik moet het er maar mee doen. Inmiddels zijn beide stoelen natuurlijk behandeld.

0728db25.jpg

dcf35d5e.jpg


De rubbers en plastic delen (parafan en voorruitstijl) heb ik gereinigd met Meg's APC, waarna ze behandeld zijn met 303 Aerospace protectant, wanneer je de handleiding volgt geeft dit een mooie satijnen glans.

d21c1a81.jpg




Ik was niet tevreden trouwens met de impregnering van de kap, dus hiervoor is een pakketje van Berkel en Rodenrijs onderweg.

Wordt vervolgd.
 
Volgende update :rules

Het oranje in de achterlichten vond ik niet zo mooi

Na wat spuitwerk, wetsanden en polijsten ziet de kont van de wagen er wat mij betreft strakker uit::heart_eyes:

7aaaed94.jpg

4c08c054.jpg


Amerikaanse achterlichten.... Ook al is de Z4 sowieso an "ALL AMERICAN PRODUCT"..
 
Nou liever de hele Z4 zo. Allemachtig wat een mooie..Staat momenteel op MP maar heeft relatief veel gelopen..

Maar nee koplampen, alhoewel het wel mooier is laat ik het zo. OEM BMW financieel niet te verantwoorden voor alleen een wit gekleurde reflector... Maar die 3.0 grille wil ik wel nog eens ooit.
 
Ik vind die Aero diffuser heel mooi, maakt hem echt dikker:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
dsc00688r.jpg

Hij steekt wel een beetje uit, je moet ervan houden. Maar zal vast onbetaalbaar zijn...
 
Stop met die veel te goede ideeën!!!!:heart_eyes:

Trouwens wat is die OEM BMW Aerodynamica voorbumper lelijk zeg....



pSkgJaLcNzs7F1JAvnmrkg==.jpg
 
Vandaag de wielen van de wagen afgehaald, deze gereinigd met Iron-X en Tar-X. De wielkasten gereinigigd met APC, daarna in de 303 Aerospace protectant gezet. De velgen zelf staan nu in de C-Quartz DLUX. Hetgeen trouwens naar mijn mening wel iets meer stinkt dan de gewone C-Quartz. Ach ja, de geur is maar voor korte duur.

De banden heb ik ontvet met APC en de Mother's wheelbrush, hierna in de Wolfgang Black Diamond Tiregel gezet.

De remklauwen heb ik gereinigd en hierna gespoten met een spuitbus hittebestendige hoogglans zwarte verf, de naven heb ik gespoten met Hammerite hittebestendige mat zwarte lak.

c626b2aa.jpg

af615c0d.jpg


De restjes plakband heb ik hierna nog verwijderd.

e7ad12e1.jpg


44cc5f43.jpg


6959bcfe.jpg
 
De remklauwen vond ik toch ietwat teleurstellend, en daarom er toch maar voor gekozen om ze zilver te spuiten.....


ffe756e6.jpg



Details , details, maar ja daar ben je detailer voor, toch?
 
eerst en vooral, proficiat met je nieuwe aankoop, het is een prachtige wagen. je moet er mss voor zijn maar hij is standaard volledig af!
dan nogmaals een 8-()) met de detail stappen die je al gedaan hebt, men vorige wagen was ook een grijze, en mss is dit wel een onderschatte kleur bij detailers...
ik haalde er persoonlijk veel plezier uit(ook omdat je niet ALLES ziet,bahalve met de halogeenlamp en het oog van een detailer)

**en ff mierenneukmodus aan...maar zijn je wielbouten op de laatste foto ook niet aan een behandeling/vernieuwing toe? :weetniet **

en vor de rest keep up the good work en vergeet vooral niet je fotocamera te gebruiken, want we zijn detailers en daarbij hoort een foto fetisch :party:
 
@Acc_focus Blijven miereneuken !! Was een terechte opmerking..

Dus daar gaan we wat mee doen.. Vraag rijst nu wat?

Bouten zilver of zwart spuiten?
Bouten in de Iron-X laten staan?
Of van die kunstof kapjes erover zetten? Krijg je die nog ergens??