Hallo allemaal,
Naast de Civic en de lease-Polo heb ik vorig weekend de auto van mijn vader kunnen overnemen. Zie ook het vorige topic Het betreft een Titan silber Z4 2.5iS Steptronic uit 2003. Er leuke auto en 1 van de weinige roadsters waar ik met mijn 1.92m en mijn vriend die nog iets langer is inpassen.
Het leukste van de wagen, afgezien het geluid van de 6 in lijn en de RWD , vind ik de Sportknop op de middenconsole. Sturen wordt zwaarder en gasrespons wordt veel feller. Heerlijk.
Maar goed, dit is natuurlijk een topic voor mijn detailwerkzaamheden dus....
Alleereerst een foto uit de koektrommel, toen ikzelf nog een 3 serie cabrio had:
Op zich was de lak nog in redelijk goede staat, maar als McShinemobiel :rules toch niet acceptabel:
Wat ik al gemerkt heb is dat silver een hele lastige kleur is om swirls vast te leggen, ik verwacht dan ook geen gigantisch mooie before and afters.
Toch geprobeerd het resultaat vast te leggen:
De Pro900 niet hoeven gebruiken , en ook de gele pad niet aangeraakt. Dit is na 2 sessie Oranje pad icm Inizio Forza, 1 sessie Mezzo op groen, 1 sessie Finale op zwart. Zo wordt de hele auto trouwens gedaan. Maar stap voor stap, hier ga ik mijn tijd voor nemen en dat betekent meer dan 8 uurtjes. Logo eraf gehaald en weer terug geplaatst na het polijsten.
Aangezien ik paneel voor paneel ga werken, de polijstresten verwijderd met Carpro Eraser (IPA irriteert mijn handen), en hierna de klep in de 1e Cquartz laag gezet.
Ik ben begonnen met de achterkant, nadat ik vorige week de kap al had gereinigd en deze gisteren heb geimpregneerd.
Achterlichten eruit gehaald zodat ik ook die kon polijsten
Swirls op het achterlicht:
Na de polijstsessie met Inizio, Mezzo en Finale, ook nog eens de hele Wolfganglijn erover heen gedaan, vooral voor bescherming tegen UV stralen en dus vergeling van het plastic:
Achterklep en naden gereinigd met APC en een borstel en hierna in de Collinite 845 gezet:
Inspectiefilmpje na het polijsten:
Naast de Civic en de lease-Polo heb ik vorig weekend de auto van mijn vader kunnen overnemen. Zie ook het vorige topic Het betreft een Titan silber Z4 2.5iS Steptronic uit 2003. Er leuke auto en 1 van de weinige roadsters waar ik met mijn 1.92m en mijn vriend die nog iets langer is inpassen.
Het leukste van de wagen, afgezien het geluid van de 6 in lijn en de RWD , vind ik de Sportknop op de middenconsole. Sturen wordt zwaarder en gasrespons wordt veel feller. Heerlijk.
Maar goed, dit is natuurlijk een topic voor mijn detailwerkzaamheden dus....
Alleereerst een foto uit de koektrommel, toen ikzelf nog een 3 serie cabrio had:
Op zich was de lak nog in redelijk goede staat, maar als McShinemobiel :rules toch niet acceptabel:
Wat ik al gemerkt heb is dat silver een hele lastige kleur is om swirls vast te leggen, ik verwacht dan ook geen gigantisch mooie before and afters.
Toch geprobeerd het resultaat vast te leggen:
De Pro900 niet hoeven gebruiken , en ook de gele pad niet aangeraakt. Dit is na 2 sessie Oranje pad icm Inizio Forza, 1 sessie Mezzo op groen, 1 sessie Finale op zwart. Zo wordt de hele auto trouwens gedaan. Maar stap voor stap, hier ga ik mijn tijd voor nemen en dat betekent meer dan 8 uurtjes. Logo eraf gehaald en weer terug geplaatst na het polijsten.
Aangezien ik paneel voor paneel ga werken, de polijstresten verwijderd met Carpro Eraser (IPA irriteert mijn handen), en hierna de klep in de 1e Cquartz laag gezet.
Ik ben begonnen met de achterkant, nadat ik vorige week de kap al had gereinigd en deze gisteren heb geimpregneerd.
Achterlichten eruit gehaald zodat ik ook die kon polijsten
Swirls op het achterlicht:
Na de polijstsessie met Inizio, Mezzo en Finale, ook nog eens de hele Wolfganglijn erover heen gedaan, vooral voor bescherming tegen UV stralen en dus vergeling van het plastic:
Achterklep en naden gereinigd met APC en een borstel en hierna in de Collinite 845 gezet:
Inspectiefilmpje na het polijsten: