• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

afspuiten van motorruimte....

masterfoudie

Detailing rookie
29 jan 2010
10
0
Wie kan mij vertellen of ik gewoon met hoge druk mijn motorruimte kan afspuiten. Ik ben hier altijd erg bang voor geweest......ontsteking/vocht gaat niet altijd samen...
Ik weet dat ook opspattend hier terecht komt, maar toch.....
Ook snap ik dat ik niet de volle druk op electronica moet richten. Kortom, kan ik met "beleid" dit gewoon doen???
Ik hoor graag jullie ervaringen.

Gr.

Masterfoudie
 
  • Leuk
Reactions: Gert83
tot nu toe geen probleem mee gehad..
het kan geen kwaad om vitale delen af te plakken.
nooit volle druk erop richten, en voor de zekerheid de motor starten, en laten lopen tijden het afspuiten
 
Waarom niet gewoon met de tuinslang ( daarna eventueel Autoglym Engine Cleaner + Vinyl&Rubber Care ) .... daarna op en top
 
Op mijn werk doe ikhet altijd zo vb bij een olielek motor zuiver te maken, ontvetter op motor spuiten, ff laten trekken en afspuiten en wij hebben een zware HD reiniger nog nooit geen problemen gehad doe het al 4 jaar zo. NOOIT de motor laten lopen, als die ongelukkig water naar binnen trekt heb je vloeistofslag en dan ben je verder naar huis. wel er na motorkap dicht en stuk rijde dat de motor opwarmt dan zul je zien dat al het water weg is.
 
Let ook een beetje op met aan de bovenkant geplaatste bougiekappen.
Vooral die waarbij, als je ze eruit trekt, een holle cylindrische ruimte zit.
Als daar wat water tussen de rubbers doorloopt gaat de hele boel slechter lopen.
En je krijgt het er alleen uit met een doek en veel gefriemel. Opwarmen werkt dan nauwelijks (kan nergens heen).

Hans
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Even kleine aanvulling nog: de motor heel even laten draaien zodat de ergste kou / vocht ( ja ook midden in de zomerhitte ) er vanaf is >>> dus 5 min is meer dan genoeg.
Daarna het stappenplan volgen.
Waarom: wordt veelal net even wat netter en om nog mooier te maken: geen negatieve reacties over gelezen ;)
 
Motorruimte afspuiten blijft riskant. Vocht/water dringt overal door en als het in je bougieschacht terecht komt, loopt de motor niet bepaald naar behoren. Ik zeg altijd: water hoort niet thuis onder een motorkap. Ik reinig de motorruimte met een emmer water + ontvetter, een spons en een zeem. Met een tuinslang spoel ik na maar probeer de motor te mijden. De plastic kap op de motor haal demonteer ik als ik hem schoon wil maken.
 
dus kort gezegt, doe dit liever niet bij een benzine motor en doe je het toch steek dan papieren propjes in je boeugieschachten, eventueel ingevet met vaseline oid,rond de bougiekabels.
bij een diesel motor moet je op zeer weinig letten, wel na het afspuiten en droogmaken van de grootste oppervlakken starten en warm laten lopen om het meeste water al te verdampen!

**bedenk zelf nog even iets, heb je nog een oude wagen met rotor onsteking, kan je de verdelerkap best eerst even openhalen(meestal 2 klipjes op de kap)even inspuiten met contactspray, deze terugplaatsen, motor afspuiten en als je volledig klaar bent net voor het warmdraaien, kapje er terug af, en de contactspray eruit kuisen. draaid hij zeker terug mooi :p
 
Het is echt geen probleem, zeker met de nieuwe motoren niet, daar zie je de bougies niet eens meer zitten en alles is goed afgedekt. Heb dit nu al meerdere malen gedaan. Bij oudere motoren met verdeelkap, de verdeelkap even inpakken en de bougiekapjes, dan kan het verder ook geen probleem.

Heel belangrijk: Geen HD reiniger gebruiken!! Zeker niet op een korte afstand, dan spuit je water op plaatsen naar binnen en tussen afdichtrubbers door, dat is een fout die mensen vaak maken. Gewoon een tuinslang met broes gebruiken.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Of als je de motorruimte in de wasboxen wil afspuiten doe het dan met osmose water !
Want dan is de straal wat minder :cool:
 
Rustig maar hoor, niet iedereen heeft gelijk door dat er een voorsteltopic is;)
Of een zoekfunctie, haha! ;)

Bij het reinigen van een motorruimte denk ik nooit zo moeilijk, maar wél met gezond verstand. :) De garage vertelde mij meerdere keren dat je net name de dynamo moet ontzien/afdekken en de rest kan wel wat hebben. Nogmaals, met beleid. "Met geweld neuq je een olifant" :p


Greeetz
 
  • Leuk
Reactions: DonButtie
Ben er ook altijd bang voor geweest dat ik hem sloop want mijn motor ruimte is echt vies. Heb wel een bedrijfje gevonden maar dat kost bijna 100 euro voor de motor ruimte alleen..