• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ai.. pijnlijk :(

Keffin

Detailing rookie
23 okt 2016
10
15
37
Het is wat.. heb je eindelijk die dikke bak waar je altijd van hebt lopen dromen, moet je weer opnieuw wennen aan de lengte ervan.
Ik heb vier jaar in een Toyota iQ gereden. Die auto is praktisch als een malle: parkeer je in elk gaatje die de stad je te bieden heeft. En in het uiterste geval deed ik 'm in m'n rugtas: past ook.

Nu is het even anders en merk ik dat ik weer moeite heb met inparkeren. Oefenen, oefenen, ik weet het. Alleen ik moet met het schaamrood op mijn wangen toegeven dat ik vanochtend licht de stoeprand heb gekust met mijn prachtvelg. Er zit aan de rand, tegen de band, een kleine kras. Ik kan vloeken, maar dat heeft geen zin meer. Wat heeft wel zin, is mijn vraag: hoe kan ik de beschadiging het beste behandelen, zodat het niet gaat roesten o.i.d.?
 
Hey Keffin,

Ik denk dat je meerdere opties hebt. (Ik weet niet precies wat voor velgen je hebt) Je kan simpel denken en de velg vet houden met een wax/sealant, een coating aanbrengen zoals Gyeon - Rim, de kras zelf opschuren en aflakken, laten repareren, etc. :)


Greetz
 
  • Leuk
Reactions: Keffin
Als dit nog de zomerset is, en er komt nog een winterset onder, dan zou ik met reparatie wachten. Roesten (oxideren aluminium) doet het niet zo snel hoor.

Als de winterset eronder zit heb je alle tijd om het te herstellen! Maar wellicht handig om eerst aan de grootte te wennen :p anders blijf je bezig haha :D overigens niet raar dat je wat raakt, het is geen klein autotje.

Spotrepair is in mijn ogen de beste oplossing.
 
  • Leuk
Reactions: Keffin
Dank allen.

Die Rim lijkt me sowieso een goede optie voor de mooie velgjes, dank voor de tip Quantoxx.

@Blade: het is inderdaad geen kleintje, met d'r dikke kont, haha. Waarschijnlijk heb je gelijk. Vanavond maar even een afgelegen parkeerplaats zoeken om te oefenen :p
 
Oh zo herkenbaar. Laatst ook met de 5. Probeerde in een gaatje te duiken waar de aygo makkelijk in kon. De beemer paste ook, kon alleen met geen mogelijkheid uitstappen.

Tip... hoe pietje precies ben je? Erg, dan laten repareren, anders lekker in de wax zetten
 
  • Leuk
Reactions: Keffin
Dank dencoupe; ik ga eerst maar eens poetsen zaterdag en dan kijken hoe erg de schade is.

Lol @ Zluytr: ik heb mijn vrouw zelfs zo gedrild, dat ze het niet eens in haar hoofd haalt de Lexussleutels te pakken:l. Netjes in d'r Toyota'tje. ;)
 
@Zluytr gaat bij het achteruit zetten de rechter spiegel van de Fünfer niet automatisch naar beneden? Dat had de Siebener in 1995 al... Geweldige 'optie' vind ik dat. Simpel en effectief
 
Ik ken het gevoel.........had de auto net 3 dagen. Nieuwe velgen en banden eronder en mijn vader wilde ook wel een stukje sturen in die luxe bak. Helaas zat er een stoeprand in de weg.
Auto was toch wat breder als hij had gedacht.
 
In zoverre dat de meeste mensen de schade alleen zullen zien als ze wegen dat het er zit..
Thnx for asking!