Dit betreft de motor van mijn oom, en was wel toe aan een goeie beurt...
Persoonlijk vind ik het wel fijn om tussendoor eens een motor te detailen...even wat anders, en veel kwastenwerk
Hier een korte indruk van de staat waarin hij gebracht werd:
Het lakwerk:
Gebruikssporen:
Al met al genoeg te doen...
Wassen:
- mr pink incl Meguiars washmitt
- APC poorboy's bio
- super degreaser van Meguiars
- iron X voor de velgen
Kleien:
De lakdelen zijn gekleid met Meguiars medium en DJ Btbs.
De vervuiling was normaal, en niet de moeite waard voor een foto.
Polijsten:
Aangezien er best groffe krassen inzaten, ingezet op menzerna medium icm CG MF orange pad.
De krassen gaven zich niet snel gewonnen, en dus waren er 3 lange passes nodig incl lang doorwerken.
Hier een impressie:
Uiteindelijk een correctie van gemiddeld 90% gehaald op de diepste krassen, en vele krassen er toch uitgekregen gelukkig.
Glaze:
De mooie zwarte lak is behandeld met Black hole op een blauwe hex Logic middels de dap.
Wax:
Vintage Buttery wax van CG (heerlijk te verwerken wax)
Chroom:
Genoeg aanwezig en dit was een hele klus..
Smartwax Blue B gone icm diverse kwasten en de dap.
Ik gebruik hier meestal de oude pads voor, die uiteindelijk (zeker bij een motor) gehavend de kliko ingaan.
50/50
Hier lekker badend in de Blue B gone nu nog eventjes uitbuffen ....PFFFF....
Ook de suspensie moet er aan geloven
Banden:
Zijkanten gereinigd met APC en gevoed met auto finesse satin tire gel (matte look)
10 uren later was dit het eindresultaat
Thats all folks
Persoonlijk vind ik het wel fijn om tussendoor eens een motor te detailen...even wat anders, en veel kwastenwerk
Hier een korte indruk van de staat waarin hij gebracht werd:
Het lakwerk:
Gebruikssporen:
Al met al genoeg te doen...
Wassen:
- mr pink incl Meguiars washmitt
- APC poorboy's bio
- super degreaser van Meguiars
- iron X voor de velgen
Kleien:
De lakdelen zijn gekleid met Meguiars medium en DJ Btbs.
De vervuiling was normaal, en niet de moeite waard voor een foto.
Polijsten:
Aangezien er best groffe krassen inzaten, ingezet op menzerna medium icm CG MF orange pad.
De krassen gaven zich niet snel gewonnen, en dus waren er 3 lange passes nodig incl lang doorwerken.
Hier een impressie:
Uiteindelijk een correctie van gemiddeld 90% gehaald op de diepste krassen, en vele krassen er toch uitgekregen gelukkig.
Glaze:
De mooie zwarte lak is behandeld met Black hole op een blauwe hex Logic middels de dap.
Wax:
Vintage Buttery wax van CG (heerlijk te verwerken wax)
Chroom:
Genoeg aanwezig en dit was een hele klus..
Smartwax Blue B gone icm diverse kwasten en de dap.
Ik gebruik hier meestal de oude pads voor, die uiteindelijk (zeker bij een motor) gehavend de kliko ingaan.
50/50
Hier lekker badend in de Blue B gone nu nog eventjes uitbuffen ....PFFFF....
Ook de suspensie moet er aan geloven
Banden:
Zijkanten gereinigd met APC en gevoed met auto finesse satin tire gel (matte look)
10 uren later was dit het eindresultaat
Thats all folks