• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alcantara ( gekke vlekken )

ErwinIS200

Detailing trainee
22 mei 2016
21
35
40
Ik heb een Alcantara interieur, met een elektrisch bedienbare bestuurdersstoel en een handbediende passagiersstoel.
( vraag me niet waarom, maar ik wou graag beide kanten elektrisch bedienbaar
wink.png
)
Lang verhaal kort, ik heb zo'n interieur gescoord en ben vandaag 'ff lekker bezig geweest met het reinigen. APC 1:20 gebruikt voor het alcantara gedeelte ( werkt prima ) ook het leer ermee gereinigd daarna het leer nog gereinigd met Mothers LeatherTech Foam. En het leer behandeld met Mothers LeatherTech Gel Cream. Enfin aan het einde van het liedje bleef er een vlek op het Alcantara goed zichtbaar.
Check.
W8GR9ywdDlYGHMDu7-aNW5uINjZym-a6a1eoo8b7nWnLIP_m8USWcxSi60v1vuFZbWyI5LFFUgnJ3Q=w1920-h1080-no.jpg

heeft er iemand ervaring met vlekken als deze ? Ik ben erg bang dat er ooit een keer een verkeerd middel gelekt is op het alcantara en dit de kleur heeft doen verbleken...
Ik hoop dat ik deze vlek toch weg krijg
smile.png

Ik heb het Alcantare zo geborsteld en in het licht gezet dat de vlek zo goed als mogelijk zichtbaar is voor de foto. ( het valt in 't eggie best mee
wink.png
)
 
Ik vind het al dapper dat je Apc op alcantara heb gebruikt.

Ik ben er altijd heel voorzichtig mee! Wat Pter beschrijft is de enige manier waarop ik het zou proberen.
 
Ik vind het al dapper dat je Apc op alcantara heb gebruikt.

Ik ben er altijd heel voorzichtig mee! Wat Pter beschrijft is de enige manier waarop ik het zou proberen.

Ik had de tip van Carclean :) dus die durf ik wel aan ! Maar goed niet geholpen helaas.
 
Is de vlek van de apc of zat die al in de alcantara?
Je hebt wel special alcantara reinigers, maar daar is ook een horror ervaring over te vinden dus daar zou ik zo snel niet aan beginnen.
 
Ik heb de alcantaracleaner van swissvax, werkt best wel goed. Ik heb het echter niet op vlekken geprobeerd, alleen om Mn alcantara te onderhouden.
 
Misschien heb je iets aan deze vlekkenwijzer van de inmiddels falliette meubelfabriek Perida, altijd voorzichtigheid proberen op een zo min mogelijk zichtbaar deel.
VLEKKENWIJZER ALCANTARA: Nooit drukken of boenen!
Alcohol/ spiritualiën: Shampooën met zacht zeepwater, vervolgens reinigen met verdunde gedenatureerde alcohol (10-20%).
Drankjes/ wijn:Afsponsen met azijn en water (50%), vervolgens shampooën met zacht zeepwater.
Ballpoint: Reinigen met tetrachloorethyleen of vlekkenwater nr.6
Bier: Afsponsen met lauw water (30 graden) waaraan 3% gedenatureerde alcohol is toegevoegd.
Koffie/ thee/ melk: Shampooën met zacht zeepwater, als de vlek blijft, reinigen met verdunde ammonia (10%).
Chocolade/ snoep: Afsponsen met warm water (max. 40Ec) en 5% verdunde Ammonia.
Verf: olieverf/ waterverf: Reinigen met terpentijn, vervolgens shampooën met Zeepwater. Als de vlek oud is en moeilijk te verwijderen moet u een expert raadplegen.
Cosmetica: Meestal volstaat afsponsen met zacht zeepwater. Bij hardnekkigevlekken tetrachloorethyleen gebruiken of 5% verdunde ammonia.
Nooit een oplosmiddel voor nagellak (Aceton o.i.d.)gebruiken.
Gras/ groenten: Afsponsen met warm water (max. 40Ec), vervolgens shampooën met zacht zeepwater.
Kauwgom: Reinigen met tetrachloorethyleen. Of er ‘n Ijsklontje op leggen, als de kauwgom hard is geworden dan voorzichtig met een scherp
voorwerp er af wippen.
Inkt: Zoveel mogelijk opnemen met vloeipapier, reinigen met 20% gedenatureerde alcohol en shampooën met zeepwater. Soms geeft
citroensap goede resultaten. Hardnekkige vlekken.. raadpleeg expert.
Schoensmeer:Reinigen met tetrachloorethyleen.
Jam/ stroop/ fruit/ sap: Afsponsen met warm water (max. 40Ec), als de vlek blijft, tetrachloorethyleen gebruiken.
Olie/ vet: Chemisch reinigen.
Let op! Bij het gebruik van Tetrachloorethyleen (PER) dient men de voorschriften voor het gebruik van dit middel goed in acht te nemen. Niet inademen. Goed luchten. Niet in de buurt van open vuur gebruiken.