• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alcoa dura bright en al clean

Redpassion89

Detailing rookie
28 feb 2015
3
0
Hallo,

ik heb op mijn vrachtwagen alcoa dura bright velgen zitten die ik wekelijks bijhoud met water en zeep. Op de vooras hebben altijd wielringen gezeten. Nu heb ik de wielringen eraf gehaald omdat ik dit mooier vind. Maar nu zit er op de velg waar de wielringen op vastzaten vuiligheid en roest die ik er met water en zeep niet af krijg. Ergens las ik dat dit met alcoa al clean te verwijderen was maar ook lees ik dat alcoa al clean niet geschikt is voor dura bright velgen. Hebben jullie een idee hoe ik het eraf moet krijgen zonder de dura bright behandeling aan te tasten?

alvast bedankt.
 
Ik poetste de Dura Brights (op vooras) ook 2/3x per jaar op met Peek of Unipol, kregen ze wel een glimmender resultaat van. (Maar helaas niet zo glimmend als de "poetsers" op me achteras.

Voorzichtig proberen op het stuk waar je wielmoer zit??
 
Peek of unipol ga ik dus niet aan beginnen omdat dit toch zorgt voor een minder glimmend effect zoals jij zelf al zei. Ik heb alcoa al clean besteld en ga dit spul nu gebruiken om de roest er af te krijgen. Volgens de officiële alcoa site zal dit moeten werken en tast dit ook niet de dura bright behandeling aan (mits je dit niet te vaak gebruikt). Ook zal dit de gouden glans van de schijfrem moeten verwijderen. We zullen t zien....
 
De glans werd bij mij wel beter, maar haalde niet het resultaat wat ik op de ouderwetse poetsers wel haalde.

Auto was geleverd met de standaard smalle banden op de vooras, en later voorzien van Alcoa Dura Bright supersingles op de vooras.


Kan er nu ff geen foto bijkrijgen, maar die staan wel in me voorsteltopic:

https://forum.Carclean.com/search?s..."vBForum_PrivateMessage"],"starter_only":"1"}
 
Velgen zien er idd goed uit. Als alcoa al clean niet werkt dan zal ik toch maar is proberen peek of unipol te gebruiken op de punten waar de roest en schijfremstof zit. Spul komt deze week binnen en dan zullen we zien of t werkt.
 
wees voorzichtig op je durabrights met Whitediamond
conv_1799.png