• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa 159 diverse schades zelf herstellen?

Jarrod

Detailing rookie
28 sep 2018
2
2
Beste mensen gaaf forum hier!

Ik heb een aantal schades aan mijn auto.
Hopelijk mag ik een beroep doen op jullie expertise om dit , jawel zelf, te minimaliseren, verkleinen.
Heb dit jaar al 2k uitgegeven aan onderhoud aan de auto en hij is van 2011 dus om nou nog een keer een duizend of 2 te gaan spenderen aan visuele reparaties wordt me te gek. Toch stoor ik me uiteraard wel aan de schades en wil daar graag wat aan doen zodat het geminimaliseerd kan worden/ minder zichtbaar.
  1. Lakschade op voorkant en zijkant voorbumper ( transparant lak bladert af )
    1d39bf63-2d93-46da-a157-7fedf2d26957.jpg

  2. AChter bumper barst in kunstof bumper nadat ik aangereden ben geweest. Ik zat zelf te denken aan loshalen en een glasmatje met epoxy erachter te plakken, maar hoe krijg ik de barst er nog uit qua aanzicht?
    41c244aa-0a44-4d55-808a-df7f0b59378f.jpg

  3. Schaaf achsöde op de kunstof bumper het witte onderplastic komt hier doorheen
  4. 48f5d927-9895-483d-94f4-ac654b83fa3f-1.jpg
    e5acf60b-011e-4fcd-81e1-2f3f8a1c16d3.jpg
    ed3a4c9c-e23d-44ea-9ddd-91fe2607d0bc.jpg
  5. En de meest opvallende helaas parkeerschade, een flinke parkeerschade aan de voorkant, deze zit er al ruim een aantal maanden wil dit gaan opschuren en dan minimaliseren het valt nu wel erg op. Nieuwe bumper overspuiten zou helemaal moeten en kost richting de 1000,- euro waar ik echt geen zin in heb. Kan ik dit zelf minimaliseren zodat het minder opvalt? dus niet alleen lakstift maar echt mooi opschuren en glad 'pruimen' en dan oversupiten
  6. 7a0d5b54-8260-42e3-9959-50f971162f6f.jpg
 

Bijlagen

  • 48f5d927-9895-483d-94f4-ac654b83fa3f.jpg
    48f5d927-9895-483d-94f4-ac654b83fa3f.jpg
    355 KB · Weergaven: 132
Laatst bewerkt:
Poeh, zijn toch allemaal wel heftige schades. Je zit AL op enkele plekken op de grondlak, en de lak laat Los op bepaalde plekken. Mijn ervaring is dat je dat met polijsten niet weg krijgt. Basten heb Ik zelf geen ervaring mee. De plekken op de grondlak, eventueel bijtippen schuren, weer bijtippen etc maar daar moet je dan al weer ervaring in hebben.
 
Eens met post van Michel.
Misschien een idee om een 2k spuitbus te laten mengen en er zelf een mooi spuit project van te maken?
 
Is het met zoveel schade aan de voorbumper niet voordeliger en uiteindelijk netter om een gebruikte voorbumper in kleur te zoeken?
 
Bedankt voor de tips.
Het zijn inderdaad een aantal schades. De achterkant veroorzaakt door een aanrijding tegen mijn auto.
De voorkant door mijn eigen schuld.
En de lakschades door slijtage.

Alle opties om te herstellen zitten op 1k.

Heeft iemand specifiek tips hoe ik barsten in de kunstof achterbumper kan herstellen?
Ik zat zelf te denken aan loshalen, een glasmatje met epoxy erop aan de achterkant en dan de barst 'in elkaar duwen'
Het zou mooi zijn als je daarna de barst zelf ook nog kunt minimaliseren in aanzicht maar echt heel erg valt het niet op ( van dichtbij wel )