• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo 166 JTD + mini detail Porsche 911(996) veel foto's

The Judge

Detailing trainee
19 apr 2009
20
47
Afgelopen dinsdag was het zover, ik mocht mijn nieuwste aanwinst in ontvangst nemen:party: . Het betreft een blauwe Alfa Romeo 166 2.4 JTD bj.2000. Ik heb er nog niet veel in gereden (voor aanschaf niet eens een proefrit gemaakt) maar de eerste indrukken zijn positief. De motor en versnellingsbak zijn een heerlijk koppel, de auto is stil en de vering zeer comfortabel. Het betreft hier naar mijn mening een erg ondergewaardeerde auto.

Aangezien ik nu ff de tijd heb heb ik hem meteen maar onderworpen aan een full exterior detail. Het interieur was bij aflevering al zeer schoon en heb ik eerst maar gelaten voor wat het is.

Gebruikte producten:

Dodo Juice Born to be mild
Meg's APC
Poorboys klei
Dodo Juice Born Slippy
Monello mezzo & finale
Witte en Blauwe 5,5" LC pads
Black hole met zwarte LC handpad
Collinite 476s
Heel veel MF doeken

De schade bij aanvang viel mij erg mee.

voor1.jpg

voor2.jpg

voor3.jpg

voor4.jpg

voor5.jpg

voor6.jpg


Na een testspot deed de Alfa lak zijn naam eer aan monello mezzo icm witte lc pad was genoeg om de lak swirl vrij te krijgen. Her en der is er nog wel wat RDS aanwezig maar aangezien ik nog geen lakdiktemeter heb laat ik dat voor wat het is

Resultaat na afwerking met monello finale

na1.jpg

na2.jpg

na4.jpg

na5.jpg

na7.jpg

na9.jpg


Een paar reflectieshots

ref1.jpg

ref2.jpg

ref3.jpg

ref5.jpg

ref6.jpg


Na 8 uren werk en 2 laagjes 476s is dit het eindresultaat

resultaat1.jpg

resultaat2.jpg

resultaat3.jpg


Er was weinig zon maar gelukkig vanochtend nog ff wat fotootjes geschoten met mijn telefoon

resultaatz1.jpg

resultaatz2.jpg

resultaatz3.jpg

resultaatz4.jpg


Als afsluiter nog even wat eindresultaat foto's van de minidetail van de gezins-porsche

gewassen met dj btm en vervolgens voorzien van een laagje 476s

Foto046.jpg

Foto050.jpg

Foto051.jpg

Foto049.jpg

Foto053.jpg


Het eindresultaat voor beide autos is naar mijn mening:

einde.jpg

Foto048.jpg



Ik dank allen voor het lezen. Graag hoor ik jullie mening, ook tips of opmerkingen of vragen hoor ik graag
 
stijntjeraes zei:
Gezinsporsche gewoon ja...

Al sinds zolang ik mij kan herinneren rijdt mijn pa porsche 911, hoe verwendt het ook klinkt een 911 is voor mij een beetje normaal geworden:confused: (maar het is nog steeds een super auto)