Dag allen,
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met dit auberginekleurige autootje. De auto is technisch in prima staat en de eigenaar is zelf ook niet vies van het schoonmaken en poetsen van zijn auto's, maar het leek hem toch de moeite waard om hem eens grondig aan te laten pakken.
De auto komt een paar keer per jaar buiten en alleen met goed weer, dus het was niet verwonderlijk dat de auto niet heel vies was. Ik heb de auto afgenomen met detailspray en doeken, omdat het niet echt mogelijk was om met water aan de gang te gaan. Vervolgens gekleid en de lakdikte gemeten. De klei werd af en toe paars van de plekjes waar met een lakstift de lak was bijwerkt en het was ook goed te zien dat de Alfa niet meer in zijn originele lak stond.
Ik was al een keer eerder langsgeweest, waarbij ik al een testspot had gemaakt. De lak is niet erg hard en doordat het een unilak is zie je de kleinste defecten. Ondaks dat de lak niet zo hard was ben ik toch flink aan het compounden geweest, want er zaten flink wat hele diepe krassen in de lak. Niet alles is eruit gegaan, maar het is al een heel stuk beter! De waas van het compounden was ook goed te zien. De meeste delen heb ik 2 a 3 keer gepolijst, maar de liggende delen waren er op sommige plekken dusdanig aan toe dat ik die plaatstelijk 4 of 5 keer heb gedaan.
Verschillende voor- en na-foto's (alleen na het compounden)
Ik heb gewerkt met de XFE en PXE op accu en die waren weer fantastisch! Echt een genot om mee te werken. De XFE met 150 mm bp waar het kan en de PXE met 80 of 30 mm bp waar het moet.
Ook zat er nog wat spuitnevel op de rechter dorpel. Die is zo goed als weg.
De auto is nog niet af, dus ik ga volgend week terug om de klus af te maken. De motorkap, rechter voorscherm, bestuurdersportier en het dak zijn helemaal klaar.
Afschalen met een finishing combi was geen overbodige luxe:
En nog wat foto's van het (voorlopige) resultaat:
Groet,
Jan
Afgelopen weekend ben ik bezig geweest met dit auberginekleurige autootje. De auto is technisch in prima staat en de eigenaar is zelf ook niet vies van het schoonmaken en poetsen van zijn auto's, maar het leek hem toch de moeite waard om hem eens grondig aan te laten pakken.
De auto komt een paar keer per jaar buiten en alleen met goed weer, dus het was niet verwonderlijk dat de auto niet heel vies was. Ik heb de auto afgenomen met detailspray en doeken, omdat het niet echt mogelijk was om met water aan de gang te gaan. Vervolgens gekleid en de lakdikte gemeten. De klei werd af en toe paars van de plekjes waar met een lakstift de lak was bijwerkt en het was ook goed te zien dat de Alfa niet meer in zijn originele lak stond.
Ik was al een keer eerder langsgeweest, waarbij ik al een testspot had gemaakt. De lak is niet erg hard en doordat het een unilak is zie je de kleinste defecten. Ondaks dat de lak niet zo hard was ben ik toch flink aan het compounden geweest, want er zaten flink wat hele diepe krassen in de lak. Niet alles is eruit gegaan, maar het is al een heel stuk beter! De waas van het compounden was ook goed te zien. De meeste delen heb ik 2 a 3 keer gepolijst, maar de liggende delen waren er op sommige plekken dusdanig aan toe dat ik die plaatstelijk 4 of 5 keer heb gedaan.
Verschillende voor- en na-foto's (alleen na het compounden)
Ik heb gewerkt met de XFE en PXE op accu en die waren weer fantastisch! Echt een genot om mee te werken. De XFE met 150 mm bp waar het kan en de PXE met 80 of 30 mm bp waar het moet.
Ook zat er nog wat spuitnevel op de rechter dorpel. Die is zo goed als weg.
De auto is nog niet af, dus ik ga volgend week terug om de klus af te maken. De motorkap, rechter voorscherm, bestuurdersportier en het dak zijn helemaal klaar.
Afschalen met een finishing combi was geen overbodige luxe:
En nog wat foto's van het (voorlopige) resultaat:
Groet,
Jan