• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alfa Romeo Giulietta 1.4 multiair

Hean

Detailing guru
2 nov 2020
751
128
38
Zuid-oost Brabant
Omdat ik toch regelmatig bezig ben met het detaillen van de Juul en ik niet goed weet waar ik dit dan kan posten even een project aangemaakt. Dit is natuurlijk wel een blijvend project want hier ben ik haast wekelijks wel mee bezig en zo probeer ik dan ook alles hierin bij te houden.

Als eerste gaat het over de Giulietta 1.4 multiair met 170 pk uit 2012. Zoals hij er nu bij staat heb ik hem aangeschaft op de rode bies voor en achter na.

De Juul is voorzien van een 4cm verlating

De velgen zijn dusdanig beschadigd dat ik een maand geleden maar besloten heb hier een verse set hankook icept 3 winterbanden onder te gooien, de bedoeling is dat dit de winterset gaat worden en aankomende lente staat er dus een nieuwe set zwarte zomervelgen op de planning. Dan is het ook gelijk de bedoeling om deze set te laten repareren en zwart coaten.

Verder heb ik de wens om een Chrome delete uit te voeren en ook dit hoop ik loop volgend jaar te kunnen doen. Raamlijsten, spiegels, grepen, logo’s zal dan glans zwart worden gewrapped.

Hierbij even een fotootje om e.a. Duidelijk te maken.

E90F1C8E-DEF3-4DD7-8A95-241FD8DB269A.jpeg

7FBA423F-7775-4211-8FE4-6D3989BDE9ED.jpeg

91CCF86B-6BC7-4BA6-9256-1C155E7C262A.jpeg
 
Vandaag, de laatste dag van 2020 heb ik me dan ook maar bezig gehouden met het interieur, aangezien ik de auto niet vies binnen wilde zetten toch maar besloten om haar eerst even te wassen.

Hierbij gelijk de mogelijkheid om mijn nieuwe mitt (monello thick mitt) en droogdoek (microfiber madness dry me crazy) te testen.

Deze zijn in ieder geval al meer dan goedgekeurd.

Begonnen met uitzuigen van de auto, hierna wat fotos geknipt van het interieur en met name van hoe het leer erbij stond.


19374833-4962-41BF-BCE3-46992CA32052.jpeg

40111183-573B-424B-9D60-BCCE6611DE7D.jpeg

CD0A35C0-8DC5-4655-937F-52F784E3C435.jpeg


Gisteren de producten van gliptone binnen gekregen: cleaner mild en heavy, en de conditioner alsmede de borstels van monello.

Eerst begonnen met het schoonmaken met de milde variant(dit bleek uiteindelijk ook voldoende)

53E875C5-E244-4EB3-868E-07BE8A33FD7B.jpeg
Beide stoelen en stuur al gehad. Jeetje, wat een verschil, op de foto misschien niet goed te zien maar het was smeriger dan ik dacht.

De voorstoelen en achterbank heb ik 2 rondes met de reiniger gedaan.

Daarna ben ik het leer gaan voeden, ik zie hier van sommige foto’s voorbij komen van glimmende interieurs na het voeden en dat wilde ik absoluut niet dus ik heb heel voorzichtig gedaan met de conditioner.

Wel vind ik het nog lastig om de hoeveelheid hiervan te bepalen, vandaag een ronde gedaan en even kijken hoe het er morgen bijstaat anders nog een rondje maar voor nu dik tevreden met het resultaat:

De dorpels heb ik gedaan met Een QD

Daarna de kunstof delen gedaan Met Spritz interiour detailer. Erg fijn spul met een mooie matte finishing.

De ramen heb ik gedaan met dodo juice clearly Mentol. 1 woord :IDEAAL!
F6DE3BA4-4230-47E2-A603-F54DF59ECD36.jpeg

EFA4167D-862C-4087-84C9-651EE2DEC389.jpeg


Verder wilde ik de uitlaat stukjes nog doen dus hiervoor had ik Nanolex metal polish besteld, ook dit werkt echt super met een mooi resultaat.

Voor:

B768B160-771E-470E-A1DD-6F32D146FE65.jpeg


En na:

A2740F86-B4A8-4019-B7CB-5142C27706CB.jpeg


Dat was hij weer voor vandaag! Dan wens ik iedereen een hartstikke mooi en vooral gezond 2021!
 
Ik ben absoluut geen van van alfa's, maar vooruit deze heeft dan wel een lekkere kont :p zonder gekheid, mooie auto man.

Het valt mij op dat de laatste tijd (vooral in de audi groep) dat mensen telkens meer een chrome delete doen, wat ik eigenlijk wel zonde vind. Ik vind de accenten juist wat toevoegen aan de auto, vooral bij deze kleur.
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Dankje, ben er ook erg blij mee, alleen die velgen Wat die komt betreft! Ik hou van dikke billen!

Wat jij hebt met alfa heb ik dan weer juist met VAG maar gelukkig heeft ieder zijn eigen smaak anders zouden we allemaal dezelfde auto rijden en dan wordt het hier wel heel erg 1-tonig.

Verder mijn vraag met de conditioner, hoeveel moet ik hiervan aanbrengen? Vandaag heb ik de voorstoelen een 2de ronde gegeven, alleen wanneer is het genoeg?
 
  • Leuk
Reactions: tamer
Ja ik hoop het wel. Heb niks gezien en alleen maar besteld vanaf de reviews en YouTube. Al zal het met Alpine wel goed zitten.

Aankomende week krijg ik het nieuwe dashboardpaneel in het zilver. Deze kleur past niet in het interieur dus ik ga wrappen in geborsteld alu 3D.

Daarna gaat het paneel weer naar de shop en zodra de radio binnen is bouwen ze alles in:

-DAB antenne
-microfoon
-achteruitrijcamera
-gps
-stuurwielmodule
-usb in het dashboardkastje en onder de armsten.
-HDMI in het dashboardkastje.

Ben erg benieuwd.
 
Even een vraagje mbt een coating:

Aankomende vakantie gaan wij niet op vakantie omdat er een kans aanwezig is dat we onze eerste kleine mogen verwachten vlak na de vakantie.

Nu heb ik bedacht dan eindelijk eens mijn DAP goed te gaan gebruiken en omdat ik het dan zonde vind hier geen goede bescherming aan te brengen die een flinke standtijd heeft zat ik te denken aan de Nanolex Si3d.

Nu wil ik deze 2 laags aanbrengen en heb ik de keuze uit de coating complete kit in 30ml en 50ml. In het instructie filmpje geven ze aan dat de 30ml wat aan de krappe kant is.

Daarnaast adviseren ze in het filmpje genoeg doeken te gebruiken, bij beide sets zitten 2 doeken, is dit wel voldoende?

Nog even een vraag mbt het aanbrengen van 2 lagen. Wat is het grote voordeel hiervan? Betere/dikkere coating welke langer standhoud?
 
Ik heb ook de 30ml gebruikt en haal hiermee 2 lagen op een gewone auto.
Je merk vanzelf wel wanneer de eerste doen verzadigd raakt. En dan wissel ik de tweede voor de eerste en pak weer een nieuwe voor de tweede.
De verzadigde doek gooi ik een emmer met Biotex en bloedheet water.
Ik denk dat ik zo een doek of 4 nodig heb voor een auto.
2 lagen geeft net even meer body en wat langere standtijd.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Hean
In mijn ervaring is 2 lagen wat overbodig. Het was de eerste coating die ik ooit aanbracht op onze Saab en nu (volgens mij) 5 jaar later zit het er nog op. Het wordt nu overigens wel wat minder, maar ik hoop dat jouw auto wat beter verzorgd wordt en wat vaker een opfrisbeurtje krijgt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Hean
Dankjulliewel voor de reacties. Gisteren de kit met 30ml besteld + wat extra Nanolex applicator doekjes en 2 extra edgles coating towels. Dit aangezien ik hem toch graag in 2 lagen wil aanbrengen op de giulietta.

Ben benieuwd. Over een 2 weken maar eens proberen.

Nog tips qua applicatie/voorbereiding?
 
Om te ontvetten de auto wassen met heet water! Dit is voor Si3D heel belangrijk en alleen het gebruik van EX is in mijn ervaring niet voldoende.
 
Zelf ontvet ik met 1x met IPA en dan nog 1x met Prep of Nanolex en breng dan de coating aan. Maar ligt ook misschien aan welke polijstmiddelen je gebruikt en wat die aan residu achter laten. Verder goed uitsmeren over de delen.