• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Algemene vraag rond beschermen van velgen

Django

Detailing trainee
27 apr 2017
10
45
59
Belgie
Het is al geruime tijd geleden dat ik me intensief bezighield met "detailing". Ondertussen blijkt er toch wel heel wat veranderd op dit gebied. Indertijd poetste ik mijn velgen en voorzag ze van wax. Dit was toch wel iets wat ik zeker wekelijks deed.
Als ik het goed doorheb, bestaat tegenwoordig de mogelijkheid om je velgen te "beschermen"...en dit zelfs voor 1 jaar.
Ik ben momenteel aan het wachten op mijn nieuwe wagen en zou de velgen van deze wagen vanaf het begin degelijk willen "beschermen".
Hebben jullie tips hiervoor? Ik verkies een goed product (mag iets meer kosten). Liefst ook producten waar ik niets mis mee kan doen.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Herman
 
Voor de velgen is er Gyeon Rim. Een coating voor velgen die erg lang blijft zitten. Voor coatings moet je wel iets meer doen maar zit ook langer. Het beste is om vooraf goed te reinigen (ook nieuwe), polijsten, ontvetten en de coating toepassen. Voor de bandjes is Tuf Shine Cleaner een erg goede en Gyeon Tire een heerlijk goedje.
 
+1 voor @Istnogferarie :D

Deze coating (Gyeon - Rim) is simpelweg een langdurige bescherming + schoonmaakgemak waar waxjes en andere geinige spulletjes niet aan kunnen tippen. Het kost in eerste instantie iets meer euries en wat tijd, maar dan ben je er voorlopig ook vanaf. :p

De bandenreiniger (Tuf Shine - Tire Cleaner) reinigt je banden door - en - door. Dit zal bij een nieuwe auto, waar de nodige siliconen op de banden zijn gesmeerd, verwijderen en is je band écht schoon. Vervolgens kan je met de bandendressing (Gyeon - Tire) de band een mooie zijdeglans óf matte uitstraling geven. Dit spulletje vormt eigenlijk een coating op je band en bijtippen is een eitje. :p


Greeeetz
 
Ik gebruik de poorboys sealant. Om de 2 maanden zet ik hem in de wax 2 a 3 laagjes.

Ik neem aan dat je dan de wheel sealant gebruikt.
Tast bijvoolbeeld een alu devil (ph neutraal) die laag ook aan ?

Ben opzoek naar een goede bescherming voor mijn velgen en dit leek me wel wat maar ben bang dat mijn velgenreiniger die boel aantast.
 
Monello - NonFerro is veilig voor vele type velgen en materialen. Dit is een ijzerverwijderaar met als bonus een hele goede reinigende functie. Eveneens pH-neutraal en zal de sealant minimaal aantasten. :)