• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Algen en dergelijk van serre dak Foamen

ThaBird

Detailing rookie
21 feb 2009
1.124
0
Daar ik van de week de Foamlance binnen krijg wil ik hem meer gebruiken dan voor de auto.

Zo heb ik een redelijk groot serre dak 18m2 die ligt afloopt van 3meter 10 tot 2 meter 30.

Het zit aan de schaduw zijde en in de winter ziet het nooit de zon.
Gevolg veel vocht en dus ook algen groei.

Nu kan ik moeilijk op me dak gaan lopen met een schrobber :-b
Normaal los ik het op door eerst in te nevelen met magicblue van de action in een vergif sproeier.
Gevolgd door een borstel van gardena aangesloten op een tuinslang.

Gaat redelijk maar je bent er al vlug een hele dag mee zoet.

Nu mijn vraag:

Met welk product kan je het dak infoamen dat agresief genoeg is dat het alle vuil/alg mee sleept.
Zelf zat ik te denken aan een mengsel van bio tex of soda met dreft.
:weetniet

Algenverwijderen er op spuiten, weekje wachten en dan aan de klus
Wit natuurazijn schijnt ook erg goed te werken tegen de alg, kost 3x niks en gooi dat eens in de flesje.
Een zeer sterkte verhouding shampoo (bv de hyperwash 1:1) geen optie?
Je kan sowieso eerst klein testje doen om te zien of je op de reguliere wijze al niet grootste gedeelte weer schoon kan krijgen, denk dat het je dan al een halve dag gardena's en scheelt.

In elk geval moet je ongeacht welk middel er uiteraard wel goed voor zorgen dat de fles / opslurptuutje / lans weer goed doorgespoeld worden ( maar zal je ongetwijfeld zelf al bedacht hebben )

Denk dat APC wel zal werken, is redelijk agressief, het stript iig binnen no-time de waxlaag van de auto.
Maar ik zou idd eerst een goede algenverwijderaar erop spuiten en ff laten werken en dan pas met APC of iets dergelijks aan de slag gaan.

mk-us zei:
In elk geval moet je ongeacht welk middel er uiteraard wel goed voor zorgen dat de fles / opslurptuutje / lans weer goed doorgespoeld worden ( maar zal je ongetwijfeld zelf al bedacht hebben )

Dat had ik idd wel door.

Zal test spots worden 8d
Zelf denk ik dat Bio-tex al heel veel zal doen.

@ Peter
Tis niet vettige :-d

speciaal hiervoor ontworpen anti-alg halen bij de doehetzelf/groenzaak van een goed merk, en dat erop sprayen en laten intrekken.
Week daarna met je HD de boel afspuiten

Ik heb op het hout van de vlonder eenzelfde (lag en vuil) aanslag.
Soda met een scheut schoonmaakazijn doet wonderen.
Kant en klare algverwijderaar werkt uiteraard ook, maar is aggressiever.
Als de alg echt groot wordt, Roundup (merknaam voor Glysofaat een onschadelijk en afbreekbaar groeihormoon)

En zoeken naar een bescherming, zodat het de volgende keer beter loslaat :ja

Hans