• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

all-in-one Product

rikkie

Detailing rookie
28 sep 2012
131
0
Heren en dames,

Wat is volgens jullie de beste all in one product?
Ik krijg namelijk regelmatig vragen om een auto er netjes voor te zetten, en om alle stappen betreft het polijsten te doen vind ik een beetje overdreven.
De leken onder het ''poetsen'' zien het verschil er toch bijna niet in.

Heb zelf al gebruik gemaakt van de Riwax rx 07 icm met riwax woolpad en soms afwerken en dan vooral op zwart met een D/A.
gebruiken de meeste poeters in de auto wereld ook dus vandaar.

Maar ik wil graag een ander alternatief of eerlijke gezegd meerdere keuzes.

Dus, ik hoor van jullie!
 
Autoglym SRP als je veel resultaat voor een kortere termijn zoekt..light polish, fillers en tijdelijke bescherming... dat is het eerste product wat bij mij naar boven komt
 
Autoglym SRP en Sonax Polish & Wax color.

Met name de laatste is interessant als je veel steenslag hebt en je wilt deze (veel) minder zichtbaar maken , ben er zelf erg enthousiast over!
Voor de steenslag heb ik inmiddels een setje aangeschaft om dit permanent op te lossen en zal ik de Sonax niet meer nodig hebben :)
 
rikkie;343049 zei:
Megs m80 mensen daar ervaring mee?? Deaf variant ken ik Niet

M80 heb ik ervaring mee, een old-school product. Is geen AIO product, maar een polijstmiddel met redelijk wat oliën die daardoor redelijk wat kan verhullen. Bied dus geen enkele bescherming. Een AIO is in de regel een cleaner/glaze/wax in 1 product.
 
Ric325i;343130 zei:
2shiny

Wat doet cg blacklight precies dan?

Mvg:

Ric

als je deze aanbrengt met lichte of geen druk, zal deze reageren als een LSP, met medium of harde druk als een AIO.
deze bevat wat fillers en gloss enhacers + sealant.
als ik me goed herinner bevat deze ook kleine korrels als polijstmiddel / cleaner, dus niet 100% chemish
Maar deze geeft een iets diepere wet look dan bvb SRP...
 
2 shiny,

Ik ben nog niet zo lang lid en ik doe me best maar jij gaat iets te snel voor mij...
LSP =?
SRP =?

Is dit te vergelijken met (een glaze?) Pb black hole?
Waarom vind jij dit zo'n fijn product?

Mvg:

Ric
 
Ric325i;343134 zei:
2 shiny,

Ik ben nog niet zo lang lid en ik doe me best maar jij gaat iets te snel voor mij...
LSP =?
SRP =?

Is dit te vergelijken met (een glaze?) Pb black hole?
Waarom vind jij dit zo'n fijn product?

Mvg:

Ric

Sorry :-b macht der gewoonte...

LSP= last step protection, dus een wax/ sealant/ coating
de blacklight bevat een sealant, dus je hoeft geen aparte sealant / wax meer aan te brengen, maar je mag wel (geen coating)
SRP= het product van AutoGlym (AG) Super Resin Polish
Dit is een all in one van autoglym. maar deze, en de meese AIO's, zijn chemische cleaners, maar de blacklight van Chemical Guys (CG) bevat micro korrels, dus zullen net iets beter marring wegnemen.

De Fillers ( vullers voor krassen) en gloss enhancers, gaan inderdaad als een Glaze gaan reageren. maar een pure Glaze bevat geen sealant / wax en geen cleaners.

dus deze bevat cleaners + glaze + sealant = AIO

Waarom deze goed werkt is omdat ik vind dat deze een mooiere diepe wetlook geeft dan andere AIO. Meestal heb je een wax nodig voor een echte diepe wetlook. Maar deze hebben de neiging om meer stof enzo aan te trekken. Hiervan heb je dus geen last meer.
door het feit dat deze ook een sealant bevat (SRP ook) en geen Caranuba wax, kan je deze aftoppen met een sealant. (altijd eerst sealant, dan wax).
 
stimpy68;343128 zei:
M80 heb ik ervaring mee, een old-school product. Is geen AIO product, maar een polijstmiddel met redelijk wat oliën die daardoor redelijk wat kan verhullen. Bied dus geen enkele bescherming. Een AIO is in de regel een cleaner/glaze/wax in 1 product.

Misschien heb ik het een beetje verkeerd gebracht en getypt...
Ik bedoel eigenlijk meer een 1 staps polijst middel waar je een net resultaat mee haalt.

Sorry voor de onduidelijkheid.
 
rikkie;343147 zei:
Misschien heb ik het een beetje verkeerd gebracht en getypt...
Ik bedoel eigenlijk meer een 1 staps polijst middel waar je een net resultaat mee haalt.

Sorry voor de onduidelijkheid.

Zal te zien zijn voor welke lak (mbt hardheid)
zachte lakken: Sonax Perfect Finish , deze doet zoals hij zegt :D
harde lakken: Monello Veloce, Scholl S17+