• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alles in huis, nu nog de praktijk...advies gevraagd!!

poenraad

Detailing rookie
9 mrt 2010
26
0
hoi

ondertussen heb ik in huis....



-nxt car wash
-wash mitt
-2 emmers


-deep crystal paint claener
-Quick clay+quick detailer
-deep crystal polish
-scratch-x2.0
-nxt tech wax 2.0
-nxt tech wax spray


-endurance tire gel
-partijtje gele en paarse pads
-partijtje micro doeken

-DAP500
-lc 5.5 black pad finish
-monello 5.5 pad geel
-monello 5.5 pad oranje
-lc 5.5 pad wit polish
-deluxe 6"microfiber bonnets 2x

bij de DAP ook meegeleverd gekregen

-M Raffini - mezzo
-M Raffini - finale

De Meguiars producten had ik al een tijd geleden gekregen als kerstkado en heb daar al een keer het 5 stappen plan mee uitgevoerd maar wilde nu toch eens het machinaal gaan proberen omdat ik de krasjes en swirls niet echt weg kreeg.

mijn vragen,

-Na natuurlijk het wassen en kleien...met wat moet ik beginnen?:weetniet
-welke pads moet ik gebruiken voor welk product?:weetniet
-zijn mijn Meg producten ook gechikt voor machinaal?(of somige daarvan):weetniet
-zijn mijn Meg producten zoiezo wel geschikt voor mijn Lexus IS met uni zwarte lak?:weetniet
-kan ik op verse lak beginnen of moet ik daar nog een par weken mee wachten?:weetniet


ff geen vragen meer die in mij opkomen, en Moderators als ik de verkeerde topic heb gebruikt..sorrie voor dat:confused:

Als er nog producten zijn die ik niet heb maar wel nodig heb, houd ik me aanbevolen voor advies.

bvd:)^
 
https://forum.Carclean.com/threads/compleet-poetspakket-voor-de-fanatieke-machinaal-beginnende-detailer.1339/ ?
@Soepergrover:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]
 
poenraad zei:
-Na natuurlijk het wassen en kleien...met wat moet ik beginnen?:weetniet
Na het kleien is dit het punt waar je je swirls aan gaat pakken door te polijsten.
Probeer een testspot uit te voeren op je lak met een niet te zware combinatie van pad en polijstmiddel.
Mezzo (eventueel Finale) op een witte pad. Als dat geen resultaat geeft, kun je altijd nog zwaarder gaan.

poenraad zei:
-welke pads moet ik gebruiken voor welk product?:weetniet
mk-us had laatst een heel mooi overzicht. Eens kijken of ik daar nog een linkje van kan vinden.

[edit] mk-us heeft het inmiddels in het bericht hierboven bijgezet (thx)

poenraad zei:
-zijn mijn Meg producten zoiezo wel geschikt voor mijn Lexus IS met uni zwarte lak?:weetniet
Geen idee. Is het een harde of zachte lak? Wordt een kwestie van proberen denk ik.

poenraad zei:
-kan ik op verse lak beginnen of moet ik daar nog een paar weken mee wachten?:weetniet
Hoe vers? Overgespoten of nieuw?
 
Je Meg's producten mbt verwijderen van de swirls etcetc die vervang je nu dus door de Monello Mezzo + Finale set ;)

Als je dan tevreden bent met het resultaat, dan knal je die nxt tech wax 2.0 er op ( handmatig of machinaal ( welk je voorkeur heeft )

Na een tijdje kan je er dan weer voor kiezen om met de paintcleaner aan de gang te gaan, je hoeft immers niet elke 2 maanden je auto machinaal te polijsten.

In elk geval, neem eerst je tijd, wassen + kleien + dappen; daar ben je nog wel even zoet mee zeker als het je eerste keer is ( misschien een gevorderde in je buurt die je kan bijstaan ( maar no worries, de DAP is idiot-proof ))
Ga er in elk geval niet vanuit dat alles in 1x perfect zal gaan, de ene pakt sneller op dan de ander + elke lak is anders.
Zoals Soepergrover aangeeft, begin met teststukje op de lichte variant en bekijk dat even ... wel resultaat=top, scheelt weer extra werk, zo niet .... stapje grover proberen.
Als je grover gaat, ga er dan daarna wel met een lichte variant nog een keer overheen om te eindigen, dan krijg je een mooier resultaat ( dus bv Mezzo + oranje / wit, daarna dan nog een keer Finale + zwart ).
Las daarnet nog een stukje van iemand die een waas overhield, kreeg ook de tip mee om nog een keer overheen te gaan met lichte variant ... op zeker dat je dan ineens heel blij wordt ! !

Ow ja, gebruik een andere doek bij elk ander product, scheelt je kopzorgen ;)

Stukje bij beetje een deel doen, en niet je gehele auto proberen af te krijgen in 1 dag >>> gaat je echt niet lukken !
De binnenkant en de bandjes kan je best een volgende dag doen hoor ;)

Ow ja, begin met een liggend deel ( bv motorkap ), dat werkt prettiger dan een deur, zodoende krijg je wat meer gevoel in de DAP.
Kwestie van ¼ deel doen, kijken, en dan pas verder.
 
:)^ bedankt!! hier heb ik wat aan.

de auto word op dit moment gedeeltelijk gespoten (linksvoor)

daarom ben ik bang het verschil van nieuw en swirls/krasstraatschade te groot is

btw wasstraat krassen zijn veroorzaakt door de vorige eigenaar..]-0 ex leasebak hé, spullen van een ander :klap
 
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe de volgorde gaat worden met mijn producten?

Begin zo door de bomen het bos niet meer te zien :D :D

Bvd..:)^