• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alphy stelt zich voor en heeft een vraag

Alphy

Detailing rookie
25 jul 2013
2
0
Hallo,
Mijn echte naam is Bas en ik ben de trotse bezitter van een Fiat Panda uit 1997.

Hij is in zeer goed onderhouden staat en omdat ik nu vakantie heb, wil ik hem eigenlijk een goede exterieurbehandeling geven en hem van een beschermingslaag voorzien.

Alleen kan ik door de grote verscheidenheid aan producten en merken door de bomen het bos niet meer zien. Dus ik ga mij eens goed hier oriënteren.
Ben trouwens ook geschrokken van de prijzen van de diverse producten; als ik in mijn winkelmandje gooi wat ik denk dat ik nodig heb, kan ik de auto al haast naar een professionele detailer brengen :auw

Iedereen die tips heeft voor een beginnerspakket (liefst ook niet te kostbaar), is welkom!

Vriendelijke groet,

Bas

9363104091_d428992c86_o.webp

Hi Bas,

Welkom! Tja. Ik als beginend detailer ben al over de 1000 euro aan spullen gekocht. Ik kan je vertellen dat dit niets in in vergelijking met andere hier op het forum. Het verschil tussen het zelf doen en het naar een detailler brengen is dat een detailer nooit zoveel aandacht, tijd en liefde in jouw wagen kan en zal stoppen als jij.

Uiteindelijk kun je het zo gek maken als je zelf wilt

Wat heb je nodig:
-Shampoo
-Droogdoek(en)
-Velgenborstel

Je zou als dan een sealant erover kunnen doen zoals bijvoorbeeld Reload.

Ik ben oko begonnen met shampoo en droogdoeken. Voor je het weet wil je meer. Ik wou gaan kleinen. Ik ben zelf begonnen met Mothers producten. Mothers klei set aangeschaft en de 123 set (cleaner,glaze,wax). Op het forum zijn enkele startersets benoemd.

Ik wens je veel detail plezier en lets keep that panda shining!

Dank voor je welkom !

Maar 1000,= zit niet in het budget, de auto kostte 1450,=. Alleen vind ik het de moeite waard om hem in deze mooie staat te houden :lol

Welkom !

Beginnen met een goede shampoo ( met een fles kun je behoorlijk lang mee)
Twee emmers liefst met gridguards (1 voor de shampoo en 1 voor het uitspoelen)
Een goede was spons of mitt
Een droogdoek bv de delirium of de aqua senza
Eventueel een wax (ben zelf fan van collinite 845 deze is niet duur voor wat hij leverd)
Een paar pads om de wax op tebrengen.
Een paar goede doeken.
Je kunt deze dingen allemaal weer gebruiken ( ff in de wasmachine zonder wasverzachter)

Hiermee kom je al een heel end
Wil je verder gaan met detailen dan zijn er nog meerdere opties:

Banden gel
Iets voor de rubbers
Klei set
Polijst middelen met toebehoren
Schoonmaak middelen voor de ramen
Etc etc.

Welkom Bas !

Een Fiat Panda, die zien we hier niet vaak en al zeker geen versies met zo'n luchthapper op de motorkap.

Ik zie aan de reflectie dat je de auto onder bomen hebt staan.
Zelf zou ik je de volgende zaken adviseren :
- goede shampoo (super Slick & Suds van Poorboys)
- een goede Washmitt (Monello)
- een goede droogdoek
- eventueel een schratchschield.

Met die spullen kan je de panda netjes bijhouden en met de schratchschield voorkom je redelijk wat swirls.
Ik ga er gemakshalve wel vanuit dat je voor de deur auto kan en mag wassen.

Daarnaast zou ik die spullen uitbreiden met :
- clay setje (elastic clay van Poorboys of de basic of bling clay van dodo juice)
- een flesje glij middel voor de clay zoals Poorboys Spray & Wipe.

Als bescherming zou ik je de collinite 845 adviseren icm een gele pad en een goede microvezeldoek.
De collinite wax is een no-nonsens wax. Geen lekkere luchtjes oid : gewoon een goede bescherming die bij juist wassen zomaar 4-6 maanden blijft zitten.

Als ik dan naar het totaal plaatje kijk denk ik dat je voor onder de €100,- klaar moet kunnen zijn.
Dat lijkt veel geld maar het zijn wel allemaal spullen die je langere tijd en vaker kunt gebruiken.
Met een flesje collinite, shampoo en clay doe ik gemiddeld een jaar op een Mercedes Vito dus dat moet jij ook zeker kunnen halen.

Ik zie ook een opmerking mbt het professioneel laten poetsen : dat ga je mijn inziens voor onder de €250,- niet bij een bedrijf kunnen laten doen. Mocht je dat toch overwegen, zoek dan even op dit forum op termen zoals hologrammen, piggytail ed.

Succes. met je keuze !

Gr. Arjan