• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alpina striping laat los

Jeppie

Detailing trainee
25 sep 2008
6
47
38
Rotterdam
Hallo liefhebbers,

Na het polijsten van mijn Alpina, laten een aantal uiteinden van de striping los.
Hebben jullie een idee, hoe dit weer netjes en blijvend vast te krijgen is?

Alvast bedankt
 

Bijlagen

  • E2EDD24F-6D72-4DA4-B664-E53BFFE80930.jpeg
    E2EDD24F-6D72-4DA4-B664-E53BFFE80930.jpeg
    68,2 KB · Weergaven: 149
  • 5A1A621F-D509-4F29-989F-BF2192241278.jpeg
    5A1A621F-D509-4F29-989F-BF2192241278.jpeg
    61,4 KB · Weergaven: 162
  • C5732148-6AAB-40C8-B25B-5B887CC76B08.jpeg
    C5732148-6AAB-40C8-B25B-5B887CC76B08.jpeg
    152,5 KB · Weergaven: 160
Ten eerste: geweldige auto! Ik heb verschillende droom voertuigen en in de top 3 staat een Alpina...en jij hebt er 1...top!
Ten tweede: horen deze stickers niet onder de blanke lak te zitten?
Ik zou eens naar een sticker maker bellen hoe ze dit zouden aanpakken.
 
Of ze onder of op de blanke lak horen durf ik niet te zeggen, maar ik vrees dat op een nette manier weer vastzetten erg lastig kan worden.. Heb je de stickers vastgezet tijdens het polijsten of afgedekt? Dit soort dunne belijning is erg gevoelig als je pad blijft hangen of bij een te hoge warmte inbreng...
Misschien een gekke vraag, maar is die striping nog nieuw te krijgen?

Inderdaad een goede om te beginnen bij een goede beletteraar!
 
Volgens mij is deze striping wel nieuw te krijgen maar alleen met chassis nummer en documentatie dat het een originele Alpina is.
Helaas zullen de prijzen ook des Alpina zijn.

image.png
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reacties.
De striping komt op de lak, deze wordt later aangebracht. Of ik moet er heel erg naast zitten.
Maar goed, de auto is bij de vorige eigenaar compleet overgespoten. Ik heb de striping teruggeplaatst. Ik heb de auto laten polijsten en laten voorzien van een coating. Van te voren gevraagd of de striping geen problemen op zou leveren, dit was niet het geval (dus wel:rolleyes:).
De striping (Deko-set) is te krijgen voor €260,- bij Alpina, echter zoek ik eerst andere opties.
 
Als je het netjes van tevoren gevraagd hebt, neemt de dienstverlener daarmee het risico over
Dat geldt ook voor een hobbyist, zeker als er enige betaling tegenover stond

De kunststof spray van Kontakt (plastik 70) kan je ook als lijm gebruiken (beetje in dop spuiten en satéprikker gebruiken)