• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief Brinkman

Zirx

Detailing addict
9 jul 2010
133
62
Ik kwam van de week wat tegen in de folder van de Action.

[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Ik ben er gisteren om geweest voor €6,95 en ik moet zeggen dat ik blij verrast ben.
Er zit een High-power 3 Watt SMD LED en heeft een mooi scherp licht beeld.
Werkt op 4 AA-batterijen overigens (meegeleverd).
Niet zoals bij veel van die LED-lampjes met een heleboel reguliere LED's, daar is het vaak een beetje gespreid licht.

Dus voor de liefhebber...

Dat is niet duur. Ik gebruik een Fenix TK35 zaklamp maar die is een paar eurootjes duurder :-"

Laatst bewerkt door een moderator:
Dacht ik ook.
Voor dat geld kan je het allicht eens proberen dacht ik. Aantal lumen etc staat ook niet opgegeven.

Maar hij is beter te gebruiken dan welke andere zaklamp/handlamp/looplamp ook.
Goed fel en een mooi scherpe lichtbundel.

Toevallig ook in het bezit van een brinkmann? Misschien eens naast elkaar houden voor een vergelijk van lichtbeeld. Ben wel benieuwd.

Nee een Brinkman heb ik niet.

Als ik er aan denk zal ik vanavond wat foto's maken en plaatsen.

Hallo ,

heb deze ook al enkele weken in mijn bezit , maar vraag me af of je er een sterkere lamp in kan "draaien" :-b

in het donker schijnt dit wel , maar ik meende al wel wat swirls te kunnen zien en zag er .........geen!

de auto is nu 5 maand en wordt wel zeker elke week gewassen , en ik vermoed toch dat er wel swirls(hetzij lichte ) in de lak zitten

(heb er al gezien , daarom mijn verbazing van er geen aan te treffen met de "lamp" )

vermits ik helemaal niets zag , heb ik dus zeker twijfels ivm de werking .

Danny

persoonlijk denk ik dat de lichtopbrengst wel goed is als "pillamp" , maar toch duidelijk tekort komt om een "echt" exemplaar te vervangen

Voor wat achtergrondinformatie over lichtsterkte en kleur

Zoals aangegeven is het vergelijken van wattages bijna niet te doen
vergelijken van lichtsterkte geeft al meer duidelijkheid
Feit is dat de Brinkmann het vooral goed doet door de lichtkleur en zijn lens

Leds zijn er inmiddels ook met behoorlijke sterkten en lichtkleuren die in de buurt van xenon komen (6000K)
Vraag is steeds of het werkt voor waar wij ze voor willen hebben
De enige alszodanig bedoelde die ik ken is dan de Sungun

Maar ja, voor een euro of 8, doe eens gek (en maak een review)

Hans

@Redcat

Ik begrijp je punt.
Zodra ik tijd heb zal ik eens een review (mijn eerste) maken.

Ik heb deze ook, destijds aangeschaft omdat ik de Brinkmann te duur vond. Je kan er wel swirls mee spotten, voor het geld is het wel een goede lamp.

Maar ik denk dat de Brinkmann beter is(geen ervaring mee), de lichtsterkte op afstand is niet echt bijzonder van de Action lamp.

Voor dat geld kan je niet sukkelen....ik koop vaak allerlei (goedkope) led-zaklampjes (met 9 leds, 14 leds, enz..) ook al heb ik een Brinkman....ik gebruik ze allemaal, soms zie je iets beter met het ene lampje, soms met het andere.