• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief PBW Typhoon / Rags to Riches

Redhouse

Detailing chief
8 feb 2022
379
98
43
Hendrik-Ido-Ambacht
Hallo allen,
Ik gebruik nu PBW Typhoon en Rags to Riches als wasmiddel. Over beide erg tevreden, maar altijd leuk om ook andere merken te proberen.
Ik vind wasmiddel met geurtje wel lekker, moet zuinig zijn ingebruik en natuurlijk goed schoonmaken.
Wie heeft onderstaande al geprobeerd en hoe zijn de ervaringen ermee? Begreep dat die van Nanolex en Nuke Guys geurloos waren dus daarom er niet bij gezet. Gyeon vond ik erg duur dus ook die valt af voor me.

• The Collection Microfiber Wash
• Wizard of Gloss Fiber Microfiber Wash
• Valet Pro Microfibre Reviver

Hoor jullie ervaringen graag.
En of dit goede alternatieven zijn voor Tyhoon en Rags to Riches.
 
Ik gebruik zelf de Nanolex, Poorboy's World en The Collection.

20221229_100147.jpg


Over de Poorboy's ben ik het minst tevreden, maakt wel goed schoon maar schuimt als een malle, zelfs als je de juiste dosering aanhoud of zelfs minder dan aanbevolen. Overigens worden de doeken wel goed schoon en fluffig zacht (na de wasdroger).

Over de Nanolex ben ik tevreden, nagenoeg geurloos, maakt doeken goed schoon, fluffig zacht en schuimt niet overdreven veel zoals de PB.

De The Collection heb ik nog niet gebruikt, deze ruikt nagenoeg ook nergens naar tenzij je een flinke snuif neemt, dan ruikt het ergens heel erg in de verte een beetje mentholachtig.

Voor mij hoeft een doek niet te ruiken maar moet 'ie doen waarvoor ze bedoeld zijn: schoonmaken.

En eigenlijk zal het voor de rest worst wezen welke gebruikt wordt want ik laat het helemaal over aan de wasgoedmanager hier thuis. Ik geef haar het product en aanwijzingen en voor de rest zoekt ze het maar uit, wassen en drogen is haar afdeling :D

Ik baseer mijn aankoop (vaak zoveel mogelijk product voor het minste geld) puur op de prijs:
€ 11,99 - Nanolex 750ml
€ 17,99 - The Collection 1 liter
€ 20,99 - PB Typhoon 946ml
 
Laatst bewerkt:
@nicknameless
Bedankt voor je antwoorden Patrick!

Zal die nanolex ook wel eens proberen dan.

Typhoon gebruik ik heel zuinig (15ml per keer tov 20-25ml bij anderen, dus wordt dan stuk goedkoper en heb ik in zeeppompje gedaan (doseert makkelijker dan gieten). Vind vooral handig bij voorwas op vlekken omdat dikker is gerichter aan te brengen.
Rags to Riches is ook wel lekker spul. Maakt ook goed schoon.
Of wizard of gloss (ook lekker goedkoop), weet alleen niet of die goed is.
Thuis was ik zelf mn poetsdoeken / wasmitts, wil niet dat verkeerd gewassen wordt.
 
Laatst bewerkt:
Ben ooit begonnen met die van PB, maar die vond ik echt te veel schuimen. Soms liep m'n wasmachine er van over en dan was ik nog zuinig in gebruik. Heb daar nooit de juiste verhouding voor kunnen ontdekken. De geur was wel prettig. Nu gebruik ik al geruime tijd die van Nanolex en, hoewel jammer genoeg geurloos, komen de doeken er goed uit en het product schuimt veel minder dan die van PB.
 
  • Leuk
Reactions: Redhouse