• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Alternatief voor Meguiar's Chemical Resistance Sprayer?

Centoquarantasette

Detailing addict
6 jul 2008
900
65
De Ronde Venen
Zijn er alternatieven voor de chemical resist sprayer van Meguiar$ ??

één keer gebruikt en hij sprayt nog wel maar je moet eerst in fles knijpen terwijl je spraybeweging maakt... Na 50-60 keer komt er heel misschien wat wheelbright uit.

Sorry jongens ik was Meg$ uit mijn collectie aan het werken maar hierna moet ik helaas mededelen dat ik deze dollarjagers uitkots! bijna € 7,- voor een disposable sprayer.

Drama....

https://forum.Carclean.com/cc_postst3949/Sprayer-wheel-Brightener-snel-kapot-is-dit-normaal.aspx

;)

Is niet helemaal de zelfde klacht.. als ie eenmaal spuit dan spuit ie maar daarvoor zijn de nodige kunsthandgrepen nodig. In eerste instantie geeft de sprayer namelijk vooral een luchtstraal
hij zit dus niet verstopt of zo.

Aan terugsturen doe ik niet. dat kost mij meer portokosten dan Meg$ aan vervangingswaarde kwijt is. Bovendien heb ik dan sterk het vermoeden dat de
refund uit de zak van Tim afkomstig zal zijn.

Zo kreeg ik bijvoorbeeld op mijn met foto´s gedocumenteerde klacht over de water magnet na 3 weken een foldertje en een proefzakje MXT wax. Verder geen enkele reactie, rook-, klop- of morseteken

de arrogantie voorbij

Soepergrover zei:
Kijk je een beetje uit met die dollartekens? Voor je het weet heeft iemand weer een ban op het Meg's forum te pakken :|~*
:party

Hoezo? komt er daar dan nog iemand vrijwillig om te posten dan

RECTIFICATIE VAN MIJ OPENINGSPOST.

Zelfs met knijpen in de fles komt er nu helemaal niets meer uit de sprayer. Heb hem ook uit elkaar gehaald ( meer dan de zuigbuis en de nozzel er af kan niet)

hij spuit nu alleen lucht lucht en nog eens lucht. zelfs onder druk doorblazen doet mijn wangen pijn maar er komt niks maar dan ook niks uit deze duurbetaalde spraykop.

Het vuilnisvat in ermee.. Meg$ is exit voor mij

InSPiRE zei:
Ik herken de problemen met die sprayer. Behoorlijk irritant inderdaad.

Irritant vind ik een understatment als je in je achterhooft houd dat mijn klanten al bakkeleien over een vlekje op een bloempotje van een euro

Misschien levert het iets op om de spraykoppen te testen die op de krachtigere huishoudmiddelen zitten geschroefd. Ik heb de indruk dat de schroefdfraad van veel flessen gestandaardiseerd is. Een Dasty-, Chemical Guys- en Poorboys sproeier zijn van schroefdraad gelijk.

Op mijn CG velgenreiniger zit een Dasty kop, met de gedachte 'als het tegen Dasty kan, kan het daar ook wel tegen'. Werkt al een paar maand prima. Wheelbrightener heb ik geen ervaring mee.

Meguiar's wil ook de sprayers retour ontvangen, voordat wij een garantieclaim in kunnen dienen. Dus sprayer aan ons retourneren en dan sturen wij deze door naar Meguiar's. Wij vervangen de sprayers uiteraard kostenloos. (Alleen blijven we bezig).

ik had enkele van deze speciale chemical resistant sprayers van Meg, maar ze kregen allemaal problemen.

Sindsdien gebruik ik de poorboys sprayers voor alles, en die blijven werken (ook met 100% apc en wheelbrightener) :love
Geld dubbel en dwars waard (en de helft van meg...)

@Tinus: de prijs en de zeer magere kwaliteit van de andere hulpmiddelen is voor mij ook de rede om zo min mogelijk van dit merk aan te schaffen

Ik zoek nog alternatieven voor Tyre Gloss, Last touch, APC en Glassclener.

boycotten die billy meguiar!!

tyre gloss alternatief: klik of klik of pb natural look dressing (eigenlijk voor interieur), dat werkt bij mij prima!

last touch ligt er een beetje aan waarvoor je het gebruikt... voor een boost kan je spray&gloss van poorboy's nemen.. voor te kleien kan je luber van CG, of spray&wipe van poorboy's gebruiken

apc: klik
of een gallon
die is wel duurder.. verder is er eigenlijk weinig mis met de versie van meg's

glasscleaner... die van meg's bevalt me prima (nxt), je kan ook spray&wipe voor je ramen gebruiken.. of als ze erg vies zijn provision glass scrub(aanrader)

De Chemical Guys glasreiniger bevalt mij erg goed en staat nu in reklame.
Poorboys APC is duurder maar is op 1:30 nog krachtig. 1:100 kun je er ook je ramen mee doen.
Bij mij gaat de Meguiars er ook uit, bepaalde dingen zijn trouwens belachelijk duur voor wat ze zijn. Bijvoorbeeld foampads, of het ding om je autobanden mee in te strijken.

De alternatieven die je noemt had ik ook al eens bekeken. Voor dat Foampad ding dat steeds los gaat van de handige platic houder gebruik ik inmiddels een mooie Copen kwast van ècht haar en met een houten handvat. Raad eens ...Goedkoper en mooier effect.

Spray en wipe is ook Ok om mee te kleien en kan eveneens als ramen reiniger worden gebruikt.

Tyre gloss wordt bij mij denk ik Wolfgang... Over een jaar of 2, heb nog genoeg voorraad van dan andere spul